• B O N E S

    Quartermaster the Fearless Fire | Clothing | Alone, The Winged Pig tavern


          Waar de meeste crewleden het vaste land onder hun voeten kussen zodra ze het schip verruilen voor de port van Tortuga, blijven de ogen van de quartermaster van de Fearless Fire op de horizon achter het kalme water gericht.
          Bones weet dat ze de mankracht nodig hebben—weet dat deze tussenstop een onvermijdelijke was omdat hij er bij heeft gestaan terwijl ze man na man een zeegraf gaven.
          Het werven van nieuw bloed is een weinig intensief klusje: zodra hij de havenmeester influistert dat zijn beruchte schip op zoek is naar deckhands verspreid het nieuws zich als een tropische bosbrand over het eiland.
          Bones kiest ze bij tijd echter ook nog wel eens zelf uit. Broekies die het goed doen als een extra paar ogen en oren aan boord, of hongerig op zoek zijn naar een doel in hun miezerige levens.
          En voor iemand die er nooit lang of graag is, verwelkomt het goddeloze Tortuga hem met open armen.
          De zilte zeegeur vermengt zich tussen de bijeen geraapte opzetting van de havenstad met die stank van ongedierte en ander gespuis, en herinnert hem er vrijwel instant aan waarom hij zijn hut op het schip prefereert boven een verblijf in de herberg of één van de hoerenhuizen.
          De drukte is overweldigend, zelfs op dit tijdstip, en maakt dat Bones zijn favoriete etablissement in een rechte lijn binnenstapt. Hij kent de eigenaar en diens dochter, welke hem vanachter de bar lonkend opwacht. Zonder enige twijfel geïnformeerd over hun recente aanmering.
          Zodra hij zich op een kruk voor haar heeft laten neerzakken, steekt de jongedame van wal, al schenkend tetterend over het reilen en zeilen van Tortuga sinds de laatste keer dat het eiland achter zich liet.
          Bones luistert met een half oor, nippend van de geïmporteerde rum, tot hij een blonde jongen aan een tafel verderop ziet zitten. ‘Hoe oud was Sam?’ vraagt hij haar terloops wanneer ze zijn glas halverwege opnieuw volschenkt. De interesse naar haar jongere broertje laat de diepgroene ogen van Helena wantrouwig samenknijpen.
          ‘Oh nee, niets daarvan,’ begint ze, een wijsvinger al zwaaiend naar hem opgehouden. Bones leunt achterover voor ze hem ermee kan prikken, één van zijn gehavende handen onschuldig ophoudend. ‘Sam gaat absoluut niet mee aan boord van dat rattenhol.’
          ‘Rattenhol?’ Hij dwingt zijn wenkbrauwen quasi—verrast de hoogte in, de act aangeslagen genoeg om haar met haar ogen te zien rollen. ‘De laatste keer dat je over de Fearless Fire sprak was je een stuk liever.’ Het was het proberen waard.
          ‘Geen denken aan.’ Helena beantwoord zijn grijns niet. ‘Ik waarschuw je, Bones.’
          Misschien is het de moederlijke autoriteit in haar jonge stem, maar hij geeft haar geen weerwoord als ze zich uit de voeten maakt met een vol dienblad.
          Hij had haar waarschijnlijk om iets te eten moeten vragen, beseft hij zich met het rommelen van zijn maag en een schuine blik op de rum.


    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:42 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Joshua Clark

    "Ik straf je niet. Ik laat je de rest van de dag alleen en vanavond geen eten. Dat is genoeg straf."
    Ik laat mezelf weer op het bankje glijden. Een spottende lach ontsnapt tussen mijn lippen.
    "Nogal tegenstrijdig type," grinnik ik. "Ik straf je niet maar geen eten is een goede straf. Ik kan ermee leven hoor. Eten doet geen pijn, net zo min als geen eten. Je lichaam kan drie weken zonder dus vierentwintig uur moet mij ook wel lukken. Leuke uitdaging."


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Aragog schreef:
    Samantha

    Ik haalde mijn schouders op. ''Niet echt.. Eh- Zingen.'' zei ik, en dacht even na. Wat at ik graag? In de loop van de jaren was ik dat al vergeten, telkens hetzelfde voedsel hier.. Een klein glimlachje sierde mijn lippen. ''Pizza en aardbeien.'' zei ik uiteindelijk. Mijn moeder nam elke vrijdag, na haar werk pizza mee. Die pizza was heerlijk.. Ik zuchtte zachtjes.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Fabiënne Noa Hernandez.

    "Nogal tegenstrijdig type," Grinnikt hij. "Ik straf je niet maar geen eten is een goede straf. Ik kan ermee leven hoor. Eten doet geen pijn, net zo min als geen eten. Je lichaam kan drie weken zonder dus vierentwintig uur moet mij ook wel lukken. Leuke uitdaging,"
    Ik zucht even. Als ik hem zou straffen, had hij zijn zin. Tenminste, dat zou niet leuk zijn.
    "Haal die grijns van je gezicht" Beveel ik hem. Ongelofelijk dat hij nog steeds kan blijven lachen.
    De twijfel neemt toe. Misschien moet ik wel straffen. Misschien dat hij dan eens normaal gaat doen.

    Joshua Clark

    "Haal die grijns van je gezicht."
    Ik sta op en buig voor de vrouw.
    "Wat u wenst."
    Mijn grijns verdwijnt en ik kijk haar uitdagend aan.
    "Beter?" vraag ik met moeite om mijn lach in te houden.
    Ze is makkelijker gek te maken dan dat ik dacht. Eigenlijk verwachtte ik wat meer tegen stribbeling maar net zoals de andere is ze te makkelijk.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Password schreef:
    (...)

    HUH? Wtf doet Matthew. Hoe weet die dat Caroline anders doet? Ze heeft niks laten merken of gezegd.


    Ach, hij weet het gewoon, ik wist niet meer wat te doen. Anders, ik ga het wel niet aanpassen, ben ik te lui voor, bedacht hij zich net dat hij zijn leven aan het vertellen was tegen een onderzoeker, en dat het misschien tegen hem gebruikt werd ofzo.

    Fabiënne Noa Hernandez.

    Hij buigt voor mijn voeten. Wauw. Straks gaat die malloot mijn schoenen nog kussen.
    "Wat u wenst," De grijns verdwijnt van zijn gezicht en hij kijkt me aan.
    "Beter?"
    Ik rol met mijn ogen. "Fantastisch," Mompel ik en tik even met mijn hak op de betonnen vloer.

    [Geen ideeën meer.. -_-]

    Joshua Clark

    "Fantastisch."
    Ik schud mijn hoofd en leg mijn armen in mijn nek. Bijtend op mijn onderlip kijk ik haar aan. Ze is een vreemd type, ik kan echt niets anders zeggen. Zo tegenstrijdig.
    "Waarom mag ik je eigenlijk Fabiënne noemen?" vraag ik nieuwsgierig. "Ik bedoel normaal moet ik jullie altijd dokter noemen."

    -Ik ook niet meer-


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Matthew

    "Wat erg voor je" zei ze stilletjes. Ze klonk, anders. Een klein beetje maar hoor. Maar toch anders. "Dat meen je niet" zei ik luchtig. Ik verzette me een klein beetje wat toch al veel te veel pijn opleverde. Ik zuchtte zachtjes en liet mijn hoofd tussen mijn hande vallen. "Waarom ben ik ooit naar hier gekomen" mompelde ik zachtjes.

    Fabiënne Noa Hernandez.

    "Waarom mag ik je eigenlijk Fabiënne noemen?" Vraagt hij nieuwsgierig. "Ik bedoel, normaal moet ik jullie altijd dokter noemen,"
    Ik haal mijn schouders op. "Ik ben geen dokter," Leg ik uit als simpel antwoord. "En je komt hier toch niet uit, dus mijn naam kan je niet verraden," Vervolg ik.
    Het is wel zo. Ze komen hier niet uit, echt niet.

    Joshua Clark

    "Ik ben geen dokter. En je komt hier toch niet uit, dus mijn naam kan je niet verraden."
    Ik schiet in de lach. Het is net zo'n slechte film waarin de schurk aan de held het hele verhaal verteld. Hierna ontsnapt de held waardoor hij het kan door vertellen en dus de schurk op zijn beurt gevangen kan nemen. Lachend schud ik met mijn hoofd. Ik mag hier dan wel drie jaar zitten, erg vervelend was het nooit. Meestal liep er wel wat goed gezelschap rond en vermaakte ik me wel.
    "Als ik nou wel vrij kom. Stel hè," zeg ik grijnzend. "Wat gebeurt er dan met jou als ik het door vertel?"


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Just askin', is er nog iemand die een onderzoeker kan gebruiken? Lijkt me leuk om ook es een onderzoeker te spelen en heb met Ayaki toch niks te posten atm.


    No growth of the heart is ever a waste

    [Ik kan wel een experiment aanmaken als je wilt? (: heb op dit moment ook niet veel te doen met Samantha en Charléne.]

    [ bericht aangepast op 5 mei 2012 - 13:33 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aurelia schreef:
    Just askin', is er nog iemand die een onderzoeker kan gebruiken? Lijkt me leuk om ook es een onderzoeker te spelen en heb met Ayaki toch niks te posten atm.


    Demi is onderzoekerloos --

    Fabiënne Noa Hernandez.

    "Als ik nou wel vrij kom. Stel hè," Grijnst hij. Oh.. Nu gaan we het krijgen.
    "Wat gebeurt er dan met jou als ik het door vertel?"
    Ik maak een nonchalant gebaar. "Dan krijg ik levenslange gevangenis straf. Maar wie zal je geloven? De meeste kennen je niet meer, je zult voor gek verklaard worden. In ieder geval als je zo lacht," Mijn stem is koud en kil.
    Ik kijk hem aan met een verveelde blik en hang nog steeds tegen de muur. Mijn ene hand in de zak van mijn labjas en de andere hangt langs mijn lichaam.

    Aragog schreef:
    [Ik kan wel een experiment aanmaken als je wilt? (: heb op dit moment ook niet veel te doen met Samantha en Charléne.]

    Okay! Ikzelf heb een mannelijke onderzoeker voor ogen, ga nog een rol schrijven :]


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    No growth of the heart is ever a waste