• B O N E S

    Quartermaster the Fearless Fire | Clothing | Alone, The Winged Pig tavern


          Waar de meeste crewleden het vaste land onder hun voeten kussen zodra ze het schip verruilen voor de port van Tortuga, blijven de ogen van de quartermaster van de Fearless Fire op de horizon achter het kalme water gericht.
          Bones weet dat ze de mankracht nodig hebben—weet dat deze tussenstop een onvermijdelijke was omdat hij er bij heeft gestaan terwijl ze man na man een zeegraf gaven.
          Het werven van nieuw bloed is een weinig intensief klusje: zodra hij de havenmeester influistert dat zijn beruchte schip op zoek is naar deckhands verspreid het nieuws zich als een tropische bosbrand over het eiland.
          Bones kiest ze bij tijd echter ook nog wel eens zelf uit. Broekies die het goed doen als een extra paar ogen en oren aan boord, of hongerig op zoek zijn naar een doel in hun miezerige levens.
          En voor iemand die er nooit lang of graag is, verwelkomt het goddeloze Tortuga hem met open armen.
          De zilte zeegeur vermengt zich tussen de bijeen geraapte opzetting van de havenstad met die stank van ongedierte en ander gespuis, en herinnert hem er vrijwel instant aan waarom hij zijn hut op het schip prefereert boven een verblijf in de herberg of één van de hoerenhuizen.
          De drukte is overweldigend, zelfs op dit tijdstip, en maakt dat Bones zijn favoriete etablissement in een rechte lijn binnenstapt. Hij kent de eigenaar en diens dochter, welke hem vanachter de bar lonkend opwacht. Zonder enige twijfel geïnformeerd over hun recente aanmering.
          Zodra hij zich op een kruk voor haar heeft laten neerzakken, steekt de jongedame van wal, al schenkend tetterend over het reilen en zeilen van Tortuga sinds de laatste keer dat het eiland achter zich liet.
          Bones luistert met een half oor, nippend van de geïmporteerde rum, tot hij een blonde jongen aan een tafel verderop ziet zitten. ‘Hoe oud was Sam?’ vraagt hij haar terloops wanneer ze zijn glas halverwege opnieuw volschenkt. De interesse naar haar jongere broertje laat de diepgroene ogen van Helena wantrouwig samenknijpen.
          ‘Oh nee, niets daarvan,’ begint ze, een wijsvinger al zwaaiend naar hem opgehouden. Bones leunt achterover voor ze hem ermee kan prikken, één van zijn gehavende handen onschuldig ophoudend. ‘Sam gaat absoluut niet mee aan boord van dat rattenhol.’
          ‘Rattenhol?’ Hij dwingt zijn wenkbrauwen quasi—verrast de hoogte in, de act aangeslagen genoeg om haar met haar ogen te zien rollen. ‘De laatste keer dat je over de Fearless Fire sprak was je een stuk liever.’ Het was het proberen waard.
          ‘Geen denken aan.’ Helena beantwoord zijn grijns niet. ‘Ik waarschuw je, Bones.’
          Misschien is het de moederlijke autoriteit in haar jonge stem, maar hij geeft haar geen weerwoord als ze zich uit de voeten maakt met een vol dienblad.
          Hij had haar waarschijnlijk om iets te eten moeten vragen, beseft hij zich met het rommelen van zijn maag en een schuine blik op de rum.


    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:42 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Joshua Clark

    "Geweldig, Ik wed dat ik de rest van je rug prima kan versieren op mijn manier."
    Grijnzend kijk ik hem aan.
    "En ik wed dat jij daar nooit een goede reden voor zal krijgen."
    Lachend schud ik mijn hoofd en kijk weer naar haar gesloten houding. Als ze wat losser zou zijn, iets swingender, lachender, vrolijker zou ze een stuk mooier zijn dan haar kille gedaant. Niet dat die er zo slecht uitziet maar toch, mooier kan altijd. Niemand is perfect.
    "Dus, heb je nog meer om me mee vol te proppen of blijft het vandaag hierbij? Zo ja, doe me een lol en geef me nog een glas water. In mijn keel zitten die pillen nog steeds."


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Matthew

    Ik haalde mijn schouders op. "Voor wie zou ik dat moeten doen" mompelde ik. Ik liet mijn hoofd tegen de muur vallen en sloot even mijn ogen. Ik had hier al veel nagedacht. Je had er wel tijd voor. Net voor ik naar hier kwam, had mijn vriendin het uitgemaakt. Jup, ze was me al 6 maanden aan het bedriegen met haar buurjongen. "De fysieke pijn die ik hier krijg is niets in tegenstelling tot de mentale pijn die je krijgt als je net voor je naar hier komt, te weten komt dat je vriendin je bedriegt me haar buurjongen". Ik had het gezegd voor ik er erg aan had. Tss.

    Aragog schreef:
    Charléne

    Ik knikte. Ik was allang blij dat ik íéts normaals kreeg. ''Echt, dankjewel.'' glimlachte ik, en sloeg even mijn ogen neer. Ik hoopte dat ik hem geen problemen zou veroorzaken, dat gunde ik hem écht niet. ''Ik ben blij dat jij mijn onderzoeker bent.'' mompelde ik gemeend, en glimlachte even om vervolgens mijn blik weer af te wenden.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2012 - 20:58 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Caroline Rosemary Davis.

    "Voor wie zou ik dat moeten doen," Mompelt hij. Nou, voor jezelf? Weet ik veel..
    "De fysieke pijn die ik hier krijg is niets in tegenstelling tot de mentale pijn die je krijgt als je net voor je naar hier komt, te weten komt dat je vriendin je bedriegt me haar buurjongen,"
    Ik kijk omhoog naar het plafond, met mijn hoofd tegen de muur.
    "Rot voor je," Zeg ik stilletjes. Maar dat veranderd niks. Hij blijft een gewoon Matthew, een experiment.

    Fabiënne Noa Hernandez.

    "En ik wed dat jij daar nooit een goede reden voor zal krijgen," Hij lacht en schud zijn hoofd..
    "Dus, heb je nog meer om me mee vol te proppen of blijft het vandaag hierbij? Zo ja, doe me een lol en geef me nog een glas water. In mijn keel zitten die pillen nog steeds," Ik laat mijn armen uit de houding zakken en pak een flesje water uit mijn ene zak. Ik gooi het naar hem toe, het landt precies op zijn schoot.
    "Drink maar leeg," Mompel ik en leun dan tegen de muur aan.
    "Het blijft hierbij, vanavond krijg je eten en dat is het," Zeg ik tegen hem. "Trouwens, als ik wil kan ik je rug versieren zonder reden," Ik trek even mijn mondhoek op en grijns even, maar al snel kijk ik weer emotieloos voor me uit.

    [Go to bed.]

    Matthew

    Oh, dus nu werd ze weer een onderzoeker ? Allemaal dezelfde. Ik had het moeten weten. Ik haalde diep adem, stond op met iets teveel pijn maar daar liet ik niets van merken, en liep zonder nog iets te zeggen weg naar mijn cel. Als ik in mijn cel was, trok ik de deur met een harde klap dicht en ging ertegen zitten. Ze waren hier allemaal hetzelfde, man of vrouw. Jong of oud. Als je nu gewond was of niet. Een pijnlijke zucht verliet mijn mond, aangezien mijn hand en rug echt pijn deden. Ze had me beter laten gaan. Alsof ze me echt naar mijn familie kon brengen.

    [Good night.]

    Joshua Clark

    Ik kijk hoe ze haar houding verzwakt en een flesje in mijn schoot werpt.
    "Drink maar leeg."
    In een poging om nonchalant te zijn leunt ze tegen de muur aan. De houding hoort net zo min bij haar als haar strakke kille houding. Nee, deze meid heeft haar wel nog niet gevonden.
    "Het blijft hierbij, vanavond krijg je eten en dat is het. Trouwens, als ik wil kan ik je rug versieren zonder reden."
    Sadist. De kleine grijns op haar gezicht is me niet ontgaan maar ik word er niet warm of koud van.
    "Als jij daar gelukkig van wordt," zeg ik simpel. "Als jij er blij van wordt om andere te kleineren, pijn te doen, te laten bloeden moet je vooral doen wat je niet laten kan."
    De lichamelijke pijn zal me niet veel deren. Het is mijn lichaam maar en eigelijk hecht ik daar totaal geen waarde aan. Ja, ik wil er wel leuk uitzien maar dat is het plaatje. Mijn lichaam zelf is eigenlijk maar een homp vlees met wat botten. Als dat stuk vlees wordt beschadigd is het zonde maar meer ook niet.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    LEADERLOUIS schreef:
    Matthew

    Oh, dus nu werd ze weer een onderzoeker ? Allemaal dezelfde. Ik had het moeten weten. Ik haalde diep adem, stond op met iets teveel pijn maar daar liet ik niets van merken, en liep zonder nog iets te zeggen weg naar mijn cel. Als ik in mijn cel was, trok ik de deur met een harde klap dicht en ging ertegen zitten. Ze waren hier allemaal hetzelfde, man of vrouw. Jong of oud. Als je nu gewond was of niet. Een pijnlijke zucht verliet mijn mond, aangezien mijn hand en rug echt pijn deden. Ze had me beter laten gaan. Alsof ze me echt naar mijn familie kon brengen.


    HUH? Wtf doet Matthew. Hoe weet die dat Caroline anders doet? Ze heeft niks laten merken of gezegd.

    Fabiënne Noa Hernandez.

    "Als jij daar gelukkig van wordt," Mompelt hij. Word ik er gelukkiger van? Nee. Misschien moet ik mijn aanpak veranderen, ik wilde overkomen als iemand die niet bang is en van zich af bijt, maar dat deert hem niet.
    "Als jij er blij van wordt om andere te kleineren, pijn te doen, te laten bloeden moet je vooral doen wat je niet laten kan,"
    Ik haal mijn schouders op. Laat hem maar praten, volgens mij is hij helemaal de weg kwijt. Een zucht ontsnapt aan mijn lippen en ik haal een hand door mijn zwarte haren.
    "Tot vanavond dan maar," Mompel ik en wil aanstalten mijn om zijn cel te verlaten.

    Joshua Clark

    Er verschijnt een kleine grijns op mijn gezicht als ze zucht. Daar heb ik haar. Haar onverschillige gedrag zegt eigenlijk al genoeg.
    "Tot vanavond dan maar," mompelt ze.
    Ik schud mijn hoofd.
    "Jij gaat me de hele dag alleen laten?" vraag ik verbaasd.
    "Op zijn minst had ik wel gezelschap verwacht anders is het zo over met me. Daarbij kan je geen waarnemeningen waarnemen over mijn gedrag. Je ziet alleen het begin en het eindpunt, niet het proces. Slecht onderzoek zou het dan worden."


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Fabiënne Noa Hernandez.

    Ik wil me net omdraaien om weg te lopen, maar dat zie ik dat hij zijn hoofd schud.
    "Jij gaat me de hele dag alleen laten?" Vraagt hij verbaasd. "Op zijn minst had ik wel gezelschap verwacht anders is het zo over met me. Daarbij kan je geen waarnemeningen waarnemen over mijn gedrag. Je ziet alleen het begin en het eindpunt, niet het proces. Slecht onderzoek zou het dan worden," Shit. Daar heeft hij me.
    "Iedereen zit hier alleen, moet ik nou bij je blijven? En straks ga je zeker nog vragen om je handje vast te houden, omdat je het hier eng vindt," Zeg ik en kijk hem weer aan.

    Joshua Clark

    "Iedereen zit hier alleen, moet ik nou bij je blijven? En straks ga je zeker nog vragen om je handje vast te houden, omdat je het hier eng vindt."
    Haar ontwijkende, spottende gedrag zegt genoeg. Ik sta op en kijk haar aan.
    "Tuurlijk, jij moet mijn handje vast houden," lach ik spottend. "Nee meid, zo zit de wereld niet in elkaar. Als jij zo nodig troep op me wilt uit proberen heb ik graag dat het een goed onderzoek wordt. Met echte uitslagen en echte waarnemeningen. Geen half onderzoek, een echt onderzoek."


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Fabiënne Noa Hernandez.

    Hij staat op en kijkt me aan. Toen hij op het bed zat, was hij kleiner. Nu voel ik mezelf klein. Ik draag dan wel hakken, maar hij is zeker een kop groter.
    "Tuurlijk, jij moet mijn handje vast houden," Lacht hij. Zijn lach ik spottend.
    Ik knijp mijn ogen tot spleetjes en kijkt hem aan. Als je met me spot, krijg je de wind van voren.
    "Nee meid, zo zit de wereld niet in elkaar. Als jij zo nodig troep op me wilt uit proberen heb ik graag dat het een goed onderzoek wordt. Met echte uitslagen en echte waarnemeningen. Geen half onderzoek, een echt onderzoek,"
    "Je zit hier al 3 jaar, ik wedt dat nog geen enkele onderzoeker een serieus onderzoek bij je heeft gedaan. Jullie zijn slechts waardeloze speeltjes, waar wij alles in proppen wat we willen. Zó zit de wereld in elkaar,"

    Joshua Clark

    "Je zit hier al 3 jaar, ik wedt dat nog geen enkele onderzoeker een serieus onderzoek bij je heeft gedaan. Jullie zijn slechts waardeloze speeltjes, waar wij alles in proppen wat we willen. Zó zit de wereld in elkaar."
    Mijn ogen spuwen vuur.
    "Fout," snauw ik fel.
    "Zo zit jouw leventje in elkaar. Ik weet of je ooit normale mensen heb gezien maar die zijn een stuk vredelievender. Ze ziet er leuk uit. Mooi koppie, leuk lichaam maar je innerlijk is om te kotsen. Het maakt niet uit of je me nu zal straffen, ik zal het niet meer voelen."
    Ik schud met mijn hoofd en leun tegen de muur aan.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Fabiënne Noa Hernandez.

    "Fout," Snauwt hij naar me. "Zo zit jouw leventje in elkaar. Ik weet of je ooit normale mensen heb gezien maar die zijn een stuk vredelievender. Ze ziet er leuk uit. Mooi koppie, leuk lichaam maar je innerlijk is om te kotsen. Het maakt niet uit of je me nu zal straffen, ik zal het niet meer voelen,"
    Geweldig, ik heb hem uit de tent gelokt. Weg met die grijns wel met het gelach. Aan de andere kant, ik ben blij dat hij zijn handen thuis houdt.
    "Ik straf je niet," Ondertussen leunt Joshua net al ik tegen de muur aan.
    "Ik laat je de rest van de dag alleen en vanavond geen eten. Dat is genoeg straf," Ik loop richting de deur. Ik hoop dat ik met deze actie een andere actie bij hem kan uitlokken. Het begin een leuk spelletje te worden.