• B O N E S

    Quartermaster the Fearless Fire | Clothing | Alone, The Winged Pig tavern


          Waar de meeste crewleden het vaste land onder hun voeten kussen zodra ze het schip verruilen voor de port van Tortuga, blijven de ogen van de quartermaster van de Fearless Fire op de horizon achter het kalme water gericht.
          Bones weet dat ze de mankracht nodig hebben—weet dat deze tussenstop een onvermijdelijke was omdat hij er bij heeft gestaan terwijl ze man na man een zeegraf gaven.
          Het werven van nieuw bloed is een weinig intensief klusje: zodra hij de havenmeester influistert dat zijn beruchte schip op zoek is naar deckhands verspreid het nieuws zich als een tropische bosbrand over het eiland.
          Bones kiest ze bij tijd echter ook nog wel eens zelf uit. Broekies die het goed doen als een extra paar ogen en oren aan boord, of hongerig op zoek zijn naar een doel in hun miezerige levens.
          En voor iemand die er nooit lang of graag is, verwelkomt het goddeloze Tortuga hem met open armen.
          De zilte zeegeur vermengt zich tussen de bijeen geraapte opzetting van de havenstad met die stank van ongedierte en ander gespuis, en herinnert hem er vrijwel instant aan waarom hij zijn hut op het schip prefereert boven een verblijf in de herberg of één van de hoerenhuizen.
          De drukte is overweldigend, zelfs op dit tijdstip, en maakt dat Bones zijn favoriete etablissement in een rechte lijn binnenstapt. Hij kent de eigenaar en diens dochter, welke hem vanachter de bar lonkend opwacht. Zonder enige twijfel geïnformeerd over hun recente aanmering.
          Zodra hij zich op een kruk voor haar heeft laten neerzakken, steekt de jongedame van wal, al schenkend tetterend over het reilen en zeilen van Tortuga sinds de laatste keer dat het eiland achter zich liet.
          Bones luistert met een half oor, nippend van de geïmporteerde rum, tot hij een blonde jongen aan een tafel verderop ziet zitten. ‘Hoe oud was Sam?’ vraagt hij haar terloops wanneer ze zijn glas halverwege opnieuw volschenkt. De interesse naar haar jongere broertje laat de diepgroene ogen van Helena wantrouwig samenknijpen.
          ‘Oh nee, niets daarvan,’ begint ze, een wijsvinger al zwaaiend naar hem opgehouden. Bones leunt achterover voor ze hem ermee kan prikken, één van zijn gehavende handen onschuldig ophoudend. ‘Sam gaat absoluut niet mee aan boord van dat rattenhol.’
          ‘Rattenhol?’ Hij dwingt zijn wenkbrauwen quasi—verrast de hoogte in, de act aangeslagen genoeg om haar met haar ogen te zien rollen. ‘De laatste keer dat je over de Fearless Fire sprak was je een stuk liever.’ Het was het proberen waard.
          ‘Geen denken aan.’ Helena beantwoord zijn grijns niet. ‘Ik waarschuw je, Bones.’
          Misschien is het de moederlijke autoriteit in haar jonge stem, maar hij geeft haar geen weerwoord als ze zich uit de voeten maakt met een vol dienblad.
          Hij had haar waarschijnlijk om iets te eten moeten vragen, beseft hij zich met het rommelen van zijn maag en een schuine blik op de rum.


    [ bericht aangepast op 28 juli 2021 - 21:42 ]


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Mombasa schreef:
    (...)
    [Heeft ze toch wel een experiment? Vreemd. Ik kijk wel behalve als je er graag een wilt aanmaken.]


    [Matthew zou eerst doodgaan, dus ik dacht dat ze geen experiment meer had, maar Matthew is blijven leven. Ik laat hem wel terug keren naar zijn 'normale' leven, of zoiets..]

    Fabiënne Noa Hernandez || Onderzoekster.

    De nieuwe start voor mij is lastig. Mijn vorige experiment is overleden door de pillen. Het is niet mijn schud. Misschien heb ik dat tegen mezelf gezegd, misschien is echt de schuld van de pillen. Als je hier te lang bent, kan je zelf gek worden, maar ik zal het niet zo ver laten komen.
    Ik gooi een plens water in mijn gezicht om me op te frissen. Met de witte handdoek droog ik me af. Alles is wit hier, mijn kleding, het magazijn, de gangen, behalve het gedeelte met de cellen voor de experimenten. Alles is daar grijns en grauw.
    Met een sierlijke beweging zit ik achter de gloednieuwe computer. Ik zou niet weten waar ze het geld vandaan halen. Volgens mijn kost het enkel als een vermogen om al die pillen te kunnen maken.
    Mijn vingers met krijtwitte nagels razen over het toetsenbord. Mijn volgende experiment zit al weer klaar. Het is een jongen, genaamd Joshua. Uit het document maak ik op dat hij hier al drie jaar zit. Zijn vorige onderzoeker heeft ontslag genomen. Dat doen de meeste mensen hier. Ze denken dat het werk een eitje is, maar na een paar maanden trekken ze het niet meer en verdwijnen letterlijk van de aardbodem.
    Ik zelf zit hier al vanaf mijn zeventiende. Het begin van moeilijk, maar ik ben er aan gewend geraakt. Voor mij is niets meer raak. Ik heb al een hoop dingen meegemaakt.
    De vorige onderzoeker van Joshua heeft een paar laatste aantekeningen achtergelaten. Ik lees het grondig door, om vervolgens met de voorgeschreven hoeveelheid pillen naar zijn cel te vertrekken.
    Het lijkt misschien vreemd, maar ik doe het iedere keer. Met mijn zilveren ring klop ik op en cel om vervolgens met de zilveren sleutel te deur te openen. In mij witte jaszak, zitten de pillen en ik mijn ene hand heb ik een flesje water. Sommige experimenten moeten de pillen zonder water slikken. Hij mag blij zijn dat ik een flesje water mee breng.
    "Goedemiddag Joshua," Mijn stem is emotieloos.

    [Perfecte timing maar ik moet gaan. Misschien reageer ik zo nog even, sorry.]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mombasa schreef:
    [Perfecte timing maar ik moet gaan. Misschien reageer ik zo nog even, sorry.]


    [Geeft niet, als je morgen reageert vind ik het ook goed. Ik heb vakantie, tijd genoeg. Morgen ga ik wel winkelen, dus ben alleen 's ochtends even online.]

    Matthew

    "Heb je ergens pijn ?" vroeg ze stilletjes. Ze stak een bekertje naar me uit met water. "Drink dit maar even op". Ik nam het bekertje aan en dronk het gulzig uit. "Waarom heb je mijn leven eigenlijk gered ?" vroeg ik hees. Ik zou het waarschijnlijk beter daarboven hebben niet ? Ik ging wat beter zitten wat een onderdrukte kreun opleverde en keek haar afwachtend aan. Soms konden mijn bruine ogen dwars door iemand zijn ogen kijken. M- Nee laat maar.

    Joshua Clark - Experiment.

    Ik hoor iemand de cel binnen lopen.
    "Goede middag Joshua," zegt een emotieloze stem.
    Ik ril er van. Deels omdat ik weet wie het is maar aan de andere kant omdat er gewoon mensen zijn die geen emoties kunnen tonen.
    "Middag," mompel ik.
    Ik rek me uit en bij Fabiënne afwachtend aan.
    "En wat ga je vandaag met me doen?" vraag ik met een kleine glimlach.
    Nonchalant haal ik mijn hand door mijn haren en kijk haar vragend aan.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Caroline.

    Hij drinkt gulzig uit het bekertje water, alsof zijn leven er van af hangt. Ik hoop dat het niet zo is.
    "Waarom heb je mijn leven eigenlijk gered?" Hij kreunt even doordat hij met moeite rechter op gaat zitten.
    Deze vraag had ik verwacht, maar ik heb nog geen antwoord kunnen bedenken. Mijn gedachten zijn een grote brei geworden.
    Ik haal een hand door mijn haren en blijf hem aankijken. "Omdat niemand het verdient dood te zijn," Begin ik eerlijk. Voor het eerst in een lange tijd is er emotie van mijn gezicht af te lezen.
    "Ook jij niet. Ik weet hoe graag je je familie wilt zien en ik kan niet heen gaan met een bericht dat je dood bent," Vervolg ik. Af en toe zitten er pauses tussen. Het is moeilijk om hem dit te vertellen. Waarschijnlijk haat hij mij en ik? Mag ik hem? Hij is slechts een experiment, maar op dit moment voelt hij meer dan dat.

    Fabiënne.

    "Middag," Weet hij te mompelen. Ah, deze jongen heeft iets meer pit. Mijn vorige experiment kroop bijna naar de andere hoek van zijn cel en heeft nooit een woord tegen me gezegd.
    Joshua rekt zich uit en kijkt me aan.
    "En wat ga je vandaag met me doen?" Vraagt hij met een kleine glimlach. Ongelofelijk dat die gozer nog kan lachen, dat zal wel door eerdere pillen komen. Niemand is hier immers happy.
    "Ik zal me nog even voorstellen, ik ben Fabiënne, je nieuwe onderzoekster," Ratel ik en haal een doosje pillen tevoorschijn. Ik open het doosje en laat vier pillen op mijn hand glijden.
    "Ik wil dat je deze slikt," Met mijn andere hand steek ik het flesje water naar hem uit.

    Joshua Clark

    "Ik zal me nog even voorstellen, ik ben Fabiënne, je nieuwe onderzoekster."
    Ik knik. Deze informatie had ik al van de vorige. Ze laat me vier pillen zien.
    "Ik wil dat je deze slikt."
    Ik neem de pillen over en pak het flesje water aan.
    "En wat doet dit met me of mag je dat niet vertellen?" vraag ik met een klein lachje. Voordat ik een antwoord krijg leg ik de pilletjes achterop mijn tong en met een slok water slik ik ze door. Even ril ik. Ik heb een hekel aan pillen. Je voelt ze altijd nog in je keel hangen. Nee, geen mij maar eten, drankjes of prikken daar hoef ik een stuk minder moeite voor te doen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    [Ik ga slapen.]

    [Good Night.]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nelay
    Ik voel me meer dood dan levend. Het bloed dat deze dag is vergoten. Ik voel me niet veel meer dan een lijk nabij de zoete dood. Alsof ik mezelf kan knijpen en zo ontwaak uit deze nachtmerrie. "Waar moet ik je heen brengen? Je kan niet lopen in deze toestand. Het is het beste om je zo snel mogelijk in veiligheid te brengen. Of moet ik iemand halen en terug naar mijn cel?" Ik voel mijn lippen omkrullen tot een waterig glimlachje. "Mijn beste Ayaki, als er iets is dat ik in dit leven nooit zal doen - dan is dat opgeven. Waarom denk je dat ze een vrouw in deze ruige wereld hebben laten infiltreren? Omdat ik zo zacht en lief ben? Ik heb ook twee kanten. Een goede en een slechte. En in dit werk neemt de slechte de bovenhand. Soms gaat dat mis; ik geef nooit een uitdaging op. Zelfs niet wanneer iemand met een mes gevaarlijk dicht bij mijn keel zwaait. Maar ik kan niet tegen emoties. Die maken me zwak. En omdat ik niet wil dat anderen dat weten los ik alles zelf op. Je hoeft jezelf niet weg te brengen, ik ga je niet opsluiten en ik ga ook nergens heen. Jij en ik blijven hier. Jij neemt medicijnen die de slechte kant onderdrukken terwijl ik hoop dat mijn bloed langzaam weer op gang komt." Ik glimlach flauw, waarna ik een diepe zucht slaak. Pas wanneer onze blikken elkaar kruizen opent hij zijn mond.
    "Wil je me wat beloven?" Een tijdje bijt ik peinzend op de binnenkant van mijn wang. "Ik ben niet erg goed in beloftes. Meestal handel ik midden in situaties, ongeacht de dingen die ik heb afgezworen maar.. Ik kan het proberen." Prevel ik uiteindelijk met een mager glimlachje.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    [Hoiiii. What happened? :'D.
    Had iemand nog Samantha of Charléne nodig?]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [Dubbel]

    [ bericht aangepast op 2 mei 2012 - 23:30 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ayaki.

    "Mijn beste Ayaki.'
    Ik kijk op naar de bebloede vrouw op de tafel. Ik weet vrijwel zeker dat als iemand ons nu vindt, dat ik de kogel krijg. Mijn gezichtsuitdrukking krijgt wat treurigs. Het is een kwestie van tijd. Een lot dat ik altijd al had zien aankomen.
    Ik hoor haar verhaal aan. Ik heb er veel moeite mee om me er een beeld bij voor te stellen. Ten eerste weet ik niet eens in welke wereld ze infiltreert. Behalve haar naam weet ik niks over haar. De labjas die ze aanhad geeft me het beeld van een of andere onderzoeker of bioloog, maar zeker daarvan ben ik niet. Wel weet ik dat ze de karakterschets die ze opnoemt, veel lijkt op de mijne.
    'Misschien verschillen we dan niet zo veel,' zeg ik zacht.
    'Alleen heeft mijn slechte kant al zo veel mensen het leven gekost. Het moet een keer ophouden.' Er ontstaat een kleine stilte, tot de vrouw genaamd Nelay gaat praten.
    "Ik ben niet erg goed in beloftes. Meestal handel ik midden in situaties, ongeacht de dingen die ik heb afgezworen maar.. Ik kan het proberen."
    Ik knik. Ik merk dat ik het koud begin te krijgen, omdat ik hier nog steeds in deze koude kamer zit met een ontbloot bovenlijf.
    'Als ik nog een keer iemand in gevaar breng, maak me dan af. Ik weet dat jij de kennis hebt om iemand als ik voorgoed uit te schakelen. Ik heb het zelf ondervonden. Zodra ik bewusteloos ben, is het zo gedaan.'
    Ik glimlach treurig.
    'Ik wil je niet opzadelen met mijn verleden, maar ik hoop dat je begrijpt dat het al jaren gaat zoals dit. In mijn slaap hoor ik stemmen, al jaren. En de moordenaar Ayaki leeft om te doden, om mensen te laten lijden. Ik weet niet eens hoe oud ik ben, wat mijn achternaam is. Ik weet niet wie mijn ouders zijn. Ik wil de moordenaar Ayaki vernietigen. Maar ik kan het niet.' Ik sluit de ogen.
    'Het spijt me, ik.. ik begrijp dat dit niet van belang is voor je. Ik heb je medicijnen kwijtgeraakt, maar wees gerust. Het zal minstens enkele dagen duren voor het weer gebeurt.'


    No growth of the heart is ever a waste