• Ik heb dus besloten dat ik in Duitsland ga studeren. Ik heb altijd al graag in Duitsland willen wonen, en nu ga ik er dus voor om daar te gaan studeren. Volgens andere is het qua studie in het de eerste (paar) maand(en) moeilijk, maar het is wel haalbaar. Ik ga er dus voor.
    En misschien -ligt aan de studie en stad- ga ik er eerst een jaar gewoon wonen en werken als au pair, dat lijkt me fantastisch.

    Hebben jullie ervaring met studeren/wonen/werken in het buitenland?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De helft van mijn familie is Duits, en veel van mijn neven en nichten komen juist naar Nederland voor hun studie. Zij zijn ook niet de enigen die dat doen, want er zijn blijkbaar zelfs studies in Nederland die geheel in het Duits worden gegeven omdat er zo ontzettend veel mensen uit het buurland op af komen. Het niveau van de Duitse opleidingen schijnt namelijk niet zo goed te zijn.

    Maar ik wil je niet ontmoedigen. Ik vind het een heel leuk idee om in het buitenland te gaan studeren. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan