• Beste Q users,

    De laatste tijd merken wij steeds meer dat er ontevredenheid heerst over de gang van zaken momenteel. Enkele voorbeelden die we hiervan kunnen noemen is dat niet ieder topic meer prioriteit heeft wat updaten betreft en het feit dat we brutaal en arrogant zouden zijn.

    Het schijnt de meeste mensen echter te ontgaan dat de crewmembers géén computerprogramma’s zijn die 24/7 op de site alles draaiende houden. Wij zijn mensen die op vrijwillige basis meehelpen om deze site zo leuk mogelijk te houden voor de ruim 700 anderen die uren aanwezig zijn. Dit betekend dus ook dat deze crewleden nog naar de middelbare school/hoge school/universiteit gaan en dus, net zoals vele andere users, tentamens of examens hebben.
    Wij willen nu, na veel ergernissen die we allemaal proberen te onderdrukken, nog maar eens benadrukken dat we niet meer kunnen dan werken NAAST ons eigen leven. School heeft prioriteit, en naast school gaan wij ook gewoon naar vrienden of een dagje naar familie. Dit is voor iedereen een drukke periode, met de gevolgen dat het iets langer kan duren voor je antwoord krijgt op een PB of GB bericht, voor er een topic is geüpdate of voor de bèta’s alle aanvragen hebben weggewerkt. Een beetje respect en geduld zou al een hoop schelen en ergernissen van beide kanten voorkomen.

    Wat onze ‘houding’ hier op Q betreft, zoals eerder aangegeven zijn we mensen én ook wij hebben dus een mening, die kan bij sommigen in het verkeerde keelgat schieten, dat is dan jammer. Maar niemand kan ons verplichten om te zwijgen of onder alle omstandigheden vriendelijk te blijven, helemaal niet als men achter onze rug om denkt te kunnen praten zonder dat we erachter komen. Als er problemen zijn meld dat dan gewoon bij ons en we zullen het proberen op te lossen.

    Momenteel staan de meeste crewleden op het punt om het werk helemaal aan de kant te leggen tot de examens voorbij zijn en dat is iets wat we met zijn allen moeten vermijden. Laten we het dus proberen een beetje gezellig te houden, want de examens op zich veroorzaken al genoeg stress en spanningen.

    We willen trouwens wel even de users bedanken die geduldig zijn en begrip voor ons hebben. Dank jullie wel voor de support!

    Dank voor het begrip,
    De crew

    Eeyore schreef:
    (...)
    Ik vind dat ik alsnog mag zeggen wat ik vind, zolang het maar respectvol is.


    Dat is ook zo, maar je zegt het zelf, respectvol. Dat hoort bij je mod-functie en ik moet wel zeggen dat de meesten van jullie zich er gewoon aan houden hoor. Het enige wat ik merk is dat offtopic gaan.
    Ik merk trouwens amper wat dat jullie minder online zijn door examens ed.


    Your make-up is terrible

    Ja, wat Assassin zegt. -dat zei ik ook ongeveer, maar toen ging er wat mis?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Eeyore schreef:
    (...)
    Ik vind dat ik alsnog mag zeggen wat ik vind, zolang het maar respectvol is.

    Om eerlijk te zijn, ik vind dat de crew zich qua uitspraken af en toe wel iets kan matigen, en de regels wat strenger naleven. Ik denk dat dat de sfeer wel ten goede zou gaan, omdat er dan niet meer zoveel offtopic is en men wat aardiger tegen elkaar doet. Ook merk ik gewoon dat veel mensen hier zich ergeren aan overtredingen van regels (door users welteverstaan).


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Cloelia schreef:
    (...)
    Om eerlijk te zijn, ik vind dat de crew zich qua uitspraken af en toe wel iets kan matigen, en de regels wat strenger naleven. Ik denk dat dat de sfeer wel ten goede zou gaan, omdat er dan niet meer zoveel offtopic is en men wat aardiger tegen elkaar doet. Ook merk ik gewoon dat veel mensen hier zich ergeren aan overtredingen van regels (door users welteverstaan).


    Ze moeten zich matigen maar strenger worden?
    De moderators mogen ook gewoon hun mening zeggen en ze doen dat behoorlijk wat aardiger dan sommige andere hier. Ik vind het een beetje overdreven dat iedereen de Mod's zo zitten te pushen de laatste tijd.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat is ook zo, maar je zegt het zelf, respectvol. Dat hoort bij je mod-functie en ik moet wel zeggen dat de meesten van jullie zich er gewoon aan houden hoor. Het enige wat ik merk is dat offtopic gaan.
    Ik merk trouwens amper wat dat jullie minder online zijn door examens ed.

    Yah. Ik ga zelf ook weleens off-topic, ik weet 't. Maar da's de aard van dit beestje (cat) Ik denk er wel om tho' en zet 't gesprek bijv. voort in het gastenboek, maar soms dan schiet het er weleens bij in.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Cloelia schreef:
    (...)
    Om eerlijk te zijn, ik vind dat de crew zich qua uitspraken af en toe wel iets kan matigen, en de regels wat strenger naleven. Ik denk dat dat de sfeer wel ten goede zou gaan, omdat er dan niet meer zoveel offtopic is en men wat aardiger tegen elkaar doet. Ook merk ik gewoon dat veel mensen hier zich ergeren aan overtredingen van regels (door users welteverstaan).

    Ik merk eerder dat er wrijving is tussen de users onder elkaar qua uitspraken, dan dat de crewleden dit veroorzaken.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2012 - 20:39 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Escritura schreef:
    (...)

    Ze moeten zich matigen maar strenger worden?
    De moderators mogen ook gewoon hun mening zeggen en ze doen dat behoorlijk wat aardiger dan sommige andere hier. Ik vind het een beetje overdreven dat iedereen de Mod's zo zitten te pushen de laatste tijd.

    Hun uitspraken matigen en de regels strenger toepassen. Dat bedoelde ik.
    Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk wel dat als zij al vervelend reageren, dat users dat dan helemaal gaan doen. Voorbeeldfunctie en zo.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    @ Cloelia; Ik denk dat nog een aantal crewleden dat hebben, maar ik bijt heel vaak op mijn tong hoor. Als ik elke keer het bericht dat ik heb getypt moest verzenden, zouden jullie nogal verschieten.
    Het kan zijn dat we af en toe off-topic gaan, maar dat doen jullie toch ook? Bij ons valt het gewoon meer op door onze rode naam.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Eeyore schreef:
    (...)
    Ik merk eerder dat er wrijving is tussen de users onder elkaar qua uitspraken, dan dat de crewleden dit veroorzaken.


    Het is en blijft een site vol met pubers. (cat)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het is en blijft een site vol met pubers. (cat)

    Yu'up. Maar ik vind dat niet altijd alles zo strak binnen de lijntjes hoeft 8) Zolang het maar een beetje binnen de perken blijft. En dat betekent ook dat er minder op de crewleden gelet moet worden. We zijn zelf ook nog jong, we zijn menselijk en maken fouten, godzijdank. Wij hebben ook onze irritaties en moeten ook ons ei kwijt. Daarnaast denk ik dat wij als crewleden vaak genoeg op ons tong bijten. Als ik dat niet deed, dan had ik al heel wat stennis veroorzaakt.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2012 - 20:42 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb respect voor de crew. Volgens mij is het ontzettend veel werk om deze site draaiende te houden op vlak van sfeer e.d. en in mijn ogen doen de mods dat ook erg goed.
    Dat hele gedoe in die wachtlijst voor de wedstrijden vond ik eigenlijk ook maar ontzettend flauw, vooral omdat er dan enkele users meteen zelf de mod begonnen uit te hangen, maar dat terzijde.

    Allemaal succes met de examens.

    Cardew schreef:
    Ik heb respect voor de crew. Volgens mij is het ontzettend veel werk om deze site draaiende te houden op vlak van sfeer e.d. en in mijn ogen doen de mods dat ook erg goed.
    Dat hele gedoe in die wachtlijst voor de wedstrijden vond ik eigenlijk ook maar ontzettend flauw, vooral omdat er dan enkele users meteen zelf de mod begonnen uit te hangen, maar dat terzijde.

    Allemaal succes met de examens.


    The universal language of art.

    Eerlijk gezegd vraag ik me toch af waarom er van het offtopic-gaan zo'n probleem wordt gemaakt. Het is misschien niet leuk als dat op je eigen topic gebeurd, terwijl je er niet bij betrokken bent, maar meestal het de makers van een topic die juist wel meedoen met die gesprekken. Dus dan snap ik de problemen er mee niet zo.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Amused schreef:
    @ Cloelia; Ik denk dat nog een aantal crewleden dat hebben, maar ik bijt heel vaak op mijn tong hoor. Als ik elke keer het bericht dat ik heb getypt moest verzenden, zouden jullie nogal verschieten.
    Het kan zijn dat we af en toe off-topic gaan, maar dat doen jullie toch ook? Bij ons valt het gewoon meer op door onze rode naam.
    We scheren jullie ook niet allemaal over dezelfde kam, maar sommige schieten wel uit in dat offtopic gaan. Ik ga nu geen namen noemen. Dat komt ook omdat jullie gewone user vrienden het doen en jullie gewoon lekker mee gaan doen. Niks ergs aan, maar als er in een topic offtopic wordt gegaan waar ik in zit, zijn het wel steeds dezelfde. Dat is ook toeval, want ik klik niet op alles en dat doen jullie ook niet, maar het valt mij dan natuurlijk erg op. En dan heb ik het ook niet over 2 post off-topic, maar soms wel eens 2 pagina's. En ik wil niet vervelend doen, maar als een mod of een beta een felle bek tegen mij opzet, dan ga ik mij als gewone user zeker niet laten doen. Okey, je moet je niet anders voordoen zoals je bent, maar sommige reacties zijn gewoon niet gepast en het kan dan nog om te lachen zijn, wij zien geen gezichtsuitdrukking op onze computerscherm en ik ben nu eenmaal iemand die die kat altijd als aanvallend zie. Ik bijt vaak ook op mijn tong en ik ga soms ook eens over de schreef, maar sommige dingen worden niet goed genoeg aangepakt op deze site en dan gaat je ergernis soms ook serieus groeien en op een gegeven moment kan niemand nog iets goed doe. Ik heb trouwens het idee dat jullie dat tegenwoordig ook bij mij ook hebben, want als iemand over iets zaagt en ik zeg daar dan één iets op of ik beaam iets, dan wordt ik door jullie aangevallen. Of het toeval is of niet, ik weet het niet, maar ik voel mij dan geviseerd.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2012 - 20:57 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Amused schreef:
    @ Cloelia; Ik denk dat nog een aantal crewleden dat hebben, maar ik bijt heel vaak op mijn tong hoor. Als ik elke keer het bericht dat ik heb getypt moest verzenden, zouden jullie nogal verschieten.
    Het kan zijn dat we af en toe off-topic gaan, maar dat doen jullie toch ook? Bij ons valt het gewoon meer op door onze rode naam.

    Snap ik helemaal, en dat vind ik ook goed van jullie. Ik heb echt wel respect voor alles wat jullie doen, maar ik mijn punt is juist dat doordat jullie zo opvallen, het veel erger lijkt als jullie het doen. Dat vind ik niet helemaal kunnen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the