• Hey people,
    Ik moet dit even kwijt. En misschien dat jullie me hier bij kunnen helpen. Ik zit in een HAVO/VWO klas, dus voor het volgende schooljaar moeten we kiezen of we HAVO of VWO willen gaan doen. (en we krijgen ook een advies van onze mentor, maar mijn mentor is shit.) Je moet een 7,5 gemiddeld staan om naar VWO te gaan, ik sta een 7,7. Het zou dus kunnen. Maar, als ik naar VWO ga, moet ik mijn beste vriendinnen loslaten. Alle gezellige, aardige mensen waar ik veel mee om ga gaan naar HAVO. Ook mijn 2 allerbeste vriendinnen uit mijn klas en mijn crush gaan HAVO doen. Mijn ouders zeggen: 'Als je VWO kan, moet je het gewoon proberen.' Maar ik haal nu de laatste weken wel steeds slechtere cijfers, dus ik twijfel. Ik wil liever HAVO met goede cijfers, dan VWO en dat ik het dan moeilijk krijg. Met HAVO kan je ook een goede baan krijgen.
    Misschien denken jullie nu van, meid, stel je niet aan. Maar dit is wel echt iets waar ik mee zit. Het gaat wel om mijn toekomst.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2012 - 21:23 ]


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Leela schreef:
    Al die mensen heb je later niet meer nodig. Ga VWO doen.

    Serieus, jij laat je keuze afhangen van je vrienden? Dat is echt het raarste wat ik ooit gehoord heb.
    Doe VWO! Ga niet kniezen om je oude vrienden, ga nieuwe vrienden maken en je kenniskring uitbreiden! Met VWO kun je echt zoveel, je hoeft niet iets af te strepen.

    By the way: Volgens mij haal je die slechte cijfers omdat je over die keuze in zit. Niet te makkelijk gaan denken om voor de gemakkelijkste weg te gaan. Een 7,7 is een prachtig gemiddelde!
    Ik heb ook voor het VWO gekozen en daar ben ik echt heel erg dankbaar voor. Niet dat het niet moeilijk was en dat ik soms geen traan heb gelaten om bepaalde dingen, maar tot nu toe ben ik zó ontzettend dankbaar voor de kans dat ik VWO mocht doen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Timor schreef:
    Ik zou HAVO gaan doen :3


    26 - 02 - '16

    Als je je opleiding nog niet weet zou ik VWO doen. En je kan het prima halen hoor met dat gemiddelde. En je maakt wel nieuwe vrienden :')


    SLOAN.

    Dankjewel, iedereen. =)


    The first rule of truly living is to do the thing you're most afraid of.

    Als je VWO nu blijkbaar gewoon redt, zou ik dat gaan doen. Wanneer het niet blijkt te gaan, kan je altijd nog overstappen op HAVO.
    Die andere vrienden kan je in de pauze zien, en je ontmoet heus wel nieuwe vrienden (:


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Mijn broertje had hetzelfde. Je kunt, als je dat wilt, eerst HAVO doen en dan makkelijker je diploma halen, en daarna VWO erachteraan doen. Dat gaat mn broertje zeer waarschijnlijk doen (: hij staat nu ook een 7.7 of zo gemiddeld, in de tweede klas.


    Destroy what destroys you.

    Kies voor je opleiding, niet voor je vrienden. Opleiding is voor de rest van je leven, vrienden voor de middelbare school.


    I am an idiot, I move.

    Barnabas schreef:
    Serieus, jij laat je keuze afhangen van je vrienden? Dat is echt het raarste wat ik ooit gehoord heb.
    Doe VWO! Ga niet kniezen om je oude vrienden, ga nieuwe vrienden maken en je kenniskring uitbreiden! Met VWO kun je echt zoveel, je hoeft niet iets af te strepen.

    By the way: Volgens mij haal je die slechte cijfers omdat je over die keuze in zit. Niet te makkelijk gaan denken om voor de gemakkelijkste weg te gaan. Een 7,7 is een prachtig gemiddelde!
    Ik heb ook voor het VWO gekozen en daar ben ik echt heel erg dankbaar voor. Niet dat het niet moeilijk was en dat ik soms geen traan heb gelaten om bepaalde dingen, maar tot nu toe ben ik zó ontzettend dankbaar voor de kans dat ik VWO mocht doen.


    Dit. :Y)


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Je moet niet kiezen naar waar je vrienden gaan. Maar waar je zelf wil en kan.
    I've been through it.


    Life is all about having a good time.

    VWO.
    Ik zat al 3 jaar lang op HAVO bij m'n vriendinnen enzo, maarja havo 3 ging niet zo goed en ik moest of havo3 opnieuw doen of naar vmbo4. Kheb vmbo 4 gekozen en ja was beetje kut in het begin. Maar je maakt vanzelf wel vrienden. Heb er ook maar 5 ofzo waar ik mee om ga nu maar ik had ook geen behoefte aan mensen van vmbo. (no offense, die op onze school zijn echt achterlijk)


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik zou doen wat jij wil, denk 'wat is goed voor mij?' en denk niet aan je vrienden enzo. Dit is moeilijk, ik weet dat. Ik ga volgend jaar naar een andere school, ik moet ook al mijn vrienden achterlaten maar het is gewoon beter voor mij, voor mijn toekomst. Met je vrienden kan je nog contact houden. En je leert ook nieuwe mensen kennen als je toch besluit om VWO te doen. (:
    Je moet ook denken wat je het liéfste doet, want als je iets doet wat je niet leuk vind gaat het sowieso minder. Veel succes met kiezen! Maar wat je ook kiest, het zal een goede keuze zijn (:
    + als je VWO gaat doen kan je nog steeds zakken naar Havo, je moet het gewoon proberen denk ik

    [ bericht aangepast op 10 juni 2012 - 22:27 ]


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    Lachesis schreef:
    Als je VWO nu blijkbaar gewoon redt, zou ik dat gaan doen. Wanneer het niet blijkt te gaan, kan je altijd nog overstappen op HAVO.
    Die andere vrienden kan je in de pauze zien, en je ontmoet heus wel nieuwe vrienden (:


    Tell me about it, stud.

    Al mijn vriendinnen zitten op vwo, en ik heb Havo gedaan. En dat ging prima. We spraken gewoon een standaard plek af in de pauze en soms hadden we zelfs tussenuren samen.
    Alsjeblieft als je het aankan ga dan vwo doen. Anders ga je er misschien spit van krijgen als je later naar de uni wilt.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Doe wat voor jou het beste voelt. Als ik jou was zou ik denk ik naar de HAVO gaan. Natuurlijk zou je op het VWO ook nieuwe vrienden maken, maar hier ken je dan al wat mensen waar je goed bevriend mee bent, en je kunt later altijd nog naar VWO als je dat zou willen. Tenslotte hou je waarschijnlijk meer tijd over voor leuke dingen als je HAVO gaat doen. Ik zelf heb nu twee jaar gymnasium gedaan, maar ik had het zo druk met school dat ik bijna geen tijd meer had voor mijn vrienden enzo, en daarom ga ik volgend jaar naar gewoon VWO. c: Ik denk dat je gewoon je hart moet volgen. (:


    The universal language of art.