• Ik heb er niks op tegen, want ik schrijf er zelf ook een. Maar ik vind het wel vervelend om te zien dat die stories gewoon gepromoot worden. Om eerlijk te zijn vind ik dat dit verboden moet worden. Prima, als je erover schrijft maar om het te gaan promoten vind ik wel wat ver gaan. Een tijd terug was 'Pro-ana' stories schrijven hier op Quizlet een hele erge hype en ik ben bang dat dat nu weer een beetje gaat gebeuren. Hierom vind ik dus niet dat dit gepromoot mag worden op een site met jonge tiener meisjes. Ik weet namelijk zeker dat er veel zich gaan laten meeslepen, want er zijn duizenden van zulk soort meisjes die makkelijk te beïnvloeden zijn door zulk soort dingen... Dus ik vroeg me af of er een verbod kan komen op het promoten van deze stories en van het zetten in de spotlight van deze stories?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 15:05 ]

    Morgue schreef:
    (...)

    En die zijn er niet, want dat mag niet van Quizlet! Probleem opgelost (:

    U know.. You are just so damn right :'D


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Confused schreef:
    (...)

    Ik begin een beetje te denken dat je je aan me irriteert? Sorry, maar ik blijf erbij. Natuurlijk lezen mensen ze wel als ze het willen, maar om het dan ook nog eens te promoten vind ik slecht ondanks dat de verhalen niet aanzetten tot de ziekte. Pro-ana, moet gewoon niet gepromoot worden op een site zoals Quizlet, vind ik. We kunnen nu wel uren gaan discussiëren, maar ik blijf bij mijn standpunt.

    That's why we don't, want dat is namelijk al verboden.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 16:20 ]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Morgue schreef:
    Je hebt zelf een pro ana story?! Is dit een soort omweg van reclame maken voor je eigen verhaal of wat?

    I am confused 8D


    Stiekem wel. Nee even serieus, ik vind dat er een verschil zit tussen het hebben van een pro-ana story en het promoten ervan. Ik vind het gewoon slecht als zoiets gepromoot wordt, dat je een verhaal hebt is een ander verhaal want het is inderdaad zoals er al eerder in een reactie werd gezegd iets wat bestaat en daar ontkom je niet aan. Maar om het dan ook nog eens te gaan promoten is zo dubbel, want ik snap wel dat je lezers wilt maar voor een site als Quizlet vind ik het gewoon niet oké.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 16:25 ]

    Confused schreef:
    (...)

    Stiekem wel. Nee even serieus, ik vind dat er een verschil zit tussen het hebben van een pro-ana story en het promoten ervan. Ik vind het gewoon slecht als zoiets gepromoot wordt, dat je een verhaal hebt is een ander verhaal want het is inderdaad zoals er al eerder in een reactie werd gezegd iets wat bestaat en daar ontkom je niet aan. Maar om het dan ook nog eens te gaan promoten is zo dubbel, want ik snap wel dat je lezers wilt maar voor een site als Quizlet vind ik het gewoon niet oké.


    Er zit een verschil in het promoten van een verhaal over de gevaren van anorexia, en het promoten van de ziekte zelf. ^^ Maar goed, het is jouw mening. Ik zie het nooit gebeuren.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Well, de meeste mensen schrijven voor zichzelf. Dus als ze nu al hun pro-ana stories nu eens lekker op Word schrijven. Probleempje opgelost c;

    Als het geschreven mag worden, vind ik dat het ook gepromoot mag worden.
    En zolang dat de stories niet aanmoedigen, mogen ze geschreven worden. (;


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    En je hoort niks over die stand alone waarin een man seks had met een overleden vrouw. :'D
    Was een interessant stukje overigens, maar vrij ziek.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Sting schreef:
    En je hoort niks over die stand alone waarin een man seks had met een overleden vrouw. :'D
    Was een interessant stukje overigens, maar vrij ziek.


    It's no rape when the girl can't say no. :Y)
    Necrophilia, hurray.

    Maar goed... Er zijn zoveel vage dingen op Q te vinden. :')


    Til hug og blod.

    Sting schreef:
    En je hoort niks over die stand alone waarin een man seks had met een overleden vrouw. :'D
    Was een interessant stukje overigens, maar vrij ziek.


    Oh my god, Tim Burton movies! 8D *Saw Corpse Bride yesterday*

    On-topic: Sommige mensen hier hebben rare ideeën soms, yes. Including me.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik snap het probleem niet.
    Als het verhaal dat wordt gepromoot de ziekte niet aanmodigd, wat is dan het gevaar voor jonge tieners?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Avenged7Fold schreef:
    Ik snap het probleem niet.
    Als het verhaal dat wordt gepromoot de ziekte niet aanmodigd, wat is dan het gevaar voor jonge tieners?

    Omdat jonge tieners zo ermee in contact komen.

    Confused schreef:
    (...)
    Omdat jonge tieners zo ermee in contact komen.


    Dat komen ze toch wel.


    Til hug og blod.

    Confused schreef:
    (...)
    Omdat jonge tieners zo ermee in contact komen.


    Je hebt gelijk, we moeten het van ze verstoppen en er nooit over spreken, want dat werkt wel. Als ze het dat krijgen door een laag zelfbeeld kunnen we lekker niets doen want ze zullen er ook niet over willen praten. (banana)

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 16:42 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Confused schreef:
    (...)
    Omdat jonge tieners zo ermee in contact komen.

    Zoals Lizz al een paar pagina's eerder goed benadrukte, het moet geen taboe worden. We moeten erover kunnen praten en mensen mogen gewoon hun verhaal doen.
    Het is gewoon hartstikke simpel: zet het verhaal aan tot anorexia/boulimia, ja of nee? Ja --> user wordt gestraft. Nee --> Laat ze dan lekker? :')


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Confused schreef:
    (...)
    Omdat jonge tieners zo ermee in contact komen.


    Jonge tieners komen sowieso in contact met anorexia. Ik herinner me nog heel goed dat ik als eerste jaartje over anorexia moest leren, en er boeken over moest lezen.
    En ik moet eerlijk zeggen dat de stories op Q die ik heb gelezen me een beter inzicht hebben gegeven in de ziekte dan al dat rond-de-pot-draai-gedoe dat wij in school in hebben gekregen.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'