• Ik heb er niks op tegen, want ik schrijf er zelf ook een. Maar ik vind het wel vervelend om te zien dat die stories gewoon gepromoot worden. Om eerlijk te zijn vind ik dat dit verboden moet worden. Prima, als je erover schrijft maar om het te gaan promoten vind ik wel wat ver gaan. Een tijd terug was 'Pro-ana' stories schrijven hier op Quizlet een hele erge hype en ik ben bang dat dat nu weer een beetje gaat gebeuren. Hierom vind ik dus niet dat dit gepromoot mag worden op een site met jonge tiener meisjes. Ik weet namelijk zeker dat er veel zich gaan laten meeslepen, want er zijn duizenden van zulk soort meisjes die makkelijk te beïnvloeden zijn door zulk soort dingen... Dus ik vroeg me af of er een verbod kan komen op het promoten van deze stories en van het zetten in de spotlight van deze stories?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 15:05 ]

    Confused schreef:
    Beetje kinderachtig, maar jullie snappen best wat ik bedoel.


    Nee, dat snap ik niet. Ik snap al helemaal niet hoe je het protest tegen jouw argumenten kunt afdoen als "kinderachtig" zonder uitleg te geven waarom je dat doet. Waarom is het kinderachtig?


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik ben het eigenlijk wel eens met je.


    Me so good.

    Chuggaa schreef:
    Iedereen heeft het recht om zijn creaties te promoten.


    comfort in c h a o s

    Ik vind persoonlijk dat, ookal wordt er niet letterlijk aangezet tot pro-ana in zo'n verhaal, mensen die er net iets vatbaarder voor zijn, nog steeds héél veel kunnen opsteken van zo'n verhaal.
    Of er nu bij staat: 'Je moet dit echt doen!' of niet, al de rest blijft hetzelfde.


    Has no one told you she's not breathing?

    LaJoie schreef:
    Ik vind persoonlijk dat, ookal wordt er niet letterlijk aangezet tot pro-ana in zo'n verhaal, mensen die er net iets vatbaarder voor zijn, nog steeds héél veel kunnen opsteken van zo'n verhaal.
    Of er nu bij staat: 'Je moet dit echt doen!' of niet, al de rest blijft hetzelfde.


    Dan kunnen ze het overal vandaan halen en niet alleen op Q. Persoonlijk zie ik mensen liever het gemiddelde op Q lezen (wat iets gemoedelijker en terughoudender is vaak), dan wat ik op vele andere websites al gelezen heb en wat echt moeilijk te verwerken is voor de gemiddelde persoon. Laat staan een zwakkere.


    Til hug og blod.

    Confused schreef:
    Beetje kinderachtig, maar jullie snappen best wat ik bedoel.


    Heel goed: We zijn het er alleen niet allemaal mee eens. Dat is niet kinderachtig, dat is verschil van mening en een goed geargumenteerde discussie daarover (proberen toch) te voeren.


    Til hug og blod.

    Jullie mogen best een andere mening hebben, maar dat gedoe met die plaatjes vind ik kinderachtig, that's all.

    Confused schreef:
    Jullie mogen best een andere mening hebben, maar dat gedoe met die plaatjes vind ik kinderachtig, that's all.

    Ik volg deze discussie al een tijdje, en het valt mij op dat je je niet op de argumenten concentreert die gegeven worden, maar op datgene wat het minst belangrijk is: in dit geval de plaatjes.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Confused schreef:
    Jullie mogen best een andere mening hebben, maar dat gedoe met die plaatjes vind ik kinderachtig, that's all.


    En ik vind het kinderachtig dat je, zoals hier boven gezegd is, alle argumenten negeert en je koppig aan je mening vast houd. Je mag een mening hebben maar je zou, vind ik, ook volwassen genoeg moeten zijn om naar de argumenten van anderen te kunnen luisteren.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik vind het een zieke trend, maar in de meeste verhalen wordt gesuggereerd dat het het slachtoffer helemaal kapot maakt. Jonge meisjes zijn heel gevoelig voor dit soort dingen, dat klopt, maar ik weet zeker dat in 99% van die verhalen juist de negativiteit van de ziekte de boventoon voert en in dat geval is het dus anti-promotie voor die verschrikkelijke ziekte.


    ars moriendi

    Huntelaar schreef:
    Ik vind het een zieke trend, maar in de meeste verhalen wordt gesuggereerd dat het het slachtoffer helemaal kapot maakt. Jonge meisjes zijn heel gevoelig voor dit soort dingen, dat klopt, maar ik weet zeker dat in 99% van die verhalen juist de negativiteit van de ziekte de boventoon voert en in dat geval is het dus anti-promotie voor die verschrikkelijke ziekte.

    En als wij lucht krijgen van een echt pro-ana verhaal, is dat direct weg.


    I am an idiot, I move.

    Interpol schreef:
    (...)
    En als wij lucht krijgen van een echt pro-ana verhaal, is dat direct weg.

    Dan krijgen jullie er nog niet echt lucht van blijkbaar. Deze site stikt van de pro-ana en er wordt nog altijd reclame voor gemaakt. Toevallig net nog eentje in de "laatst gelezen" met een of andere holocaustsurvivor-foto erbij.


    ars moriendi

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Dan krijgen jullie er nog niet echt lucht van blijkbaar. Deze site stikt van de pro-ana en er wordt nog altijd reclame voor gemaakt. Toevallig net nog eentje in de "laatst gelezen" met een of andere holocaustsurvivor-foto erbij.

    Meld het dan als je het ziet!

    Wij zien ook niet alles. En er is een groot verschil tussen een verhaal over anorexia en keiharde pro-ana.


    I am an idiot, I move.

    Interpol schreef:
    (...)
    Meld het dan als je het ziet!

    Wij zien ook niet alles. En er is een groot verschil tussen een verhaal over anorexia en keiharde pro-ana.

    Thehell? Ik ben geen mod en ik heb er geen last van, dus waarom zou ik mensen gaan aangeven? Ik lees die dingen niet eens. Ik zeg alleen dat als jullie er zo op zitten te loeren en alles je dat misschien iets beter moet doen. No hard feelings.


    ars moriendi

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Thehell? Ik ben geen mod en ik heb er geen last van, dus waarom zou ik mensen gaan aangeven? Ik lees die dingen niet eens. Ik zeg alleen dat als jullie er zo op zitten te loeren en alles je dat misschien iets beter moet doen. No hard feelings.

    Wij zitten er niet op te loeren. Wij verwijderen het als wij het tegenkomen en aangezien ik lang niet alle stories lees, gebeurt tegenkomen vaak pas als het gemeld wordt.
    En melden is niet verraden of aangeven, zeker niet als het pro-ana is. Dat doe je dan misschien niet voor jezelf, maar wel voor de andere leden op deze site.


    I am an idiot, I move.