• Ik heb er niks op tegen, want ik schrijf er zelf ook een. Maar ik vind het wel vervelend om te zien dat die stories gewoon gepromoot worden. Om eerlijk te zijn vind ik dat dit verboden moet worden. Prima, als je erover schrijft maar om het te gaan promoten vind ik wel wat ver gaan. Een tijd terug was 'Pro-ana' stories schrijven hier op Quizlet een hele erge hype en ik ben bang dat dat nu weer een beetje gaat gebeuren. Hierom vind ik dus niet dat dit gepromoot mag worden op een site met jonge tiener meisjes. Ik weet namelijk zeker dat er veel zich gaan laten meeslepen, want er zijn duizenden van zulk soort meisjes die makkelijk te beïnvloeden zijn door zulk soort dingen... Dus ik vroeg me af of er een verbod kan komen op het promoten van deze stories en van het zetten in de spotlight van deze stories?

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 18 juni 2012 - 15:05 ]

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Thehell? Ik ben geen mod en ik heb er geen last van, dus waarom zou ik mensen gaan aangeven? Ik lees die dingen niet eens. Ik zeg alleen dat als jullie er zo op zitten te loeren en alles je dat misschien iets beter moet doen. No hard feelings.


    Thefuck is wrong with you? Het gaat er juist om dat de meeste verhalen waarschuwend zijn, maar volgens mij heb jij dat gedeelte gemist. Die verhalen mogen wél blijven, daarom zie je ze langs komen in laatst gelezen. Je zíet ze alleen en oordeeld dan al. Lees ze maar eens als je het zo goed weet.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Thefuck is wrong with you? Het gaat er juist om dat de meeste verhalen waarschuwend zijn, maar volgens mij heb jij dat gedeelte gemist. Die verhalen mogen wél blijven, daarom zie je ze langs komen in laatst gelezen. Je zíet ze alleen en oordeeld dan al. Lees ze maar eens als je het zo goed weet.

    Zo hé, doe maar rustig hoor, je hoeft niet meteen zo butthurt te reageren. Er is niks wrong met mij, thanks for caring. En ik ga me helemaal niet verdiepen in deze anorexia-shit aangezien ik daar helemaal geen zin in heb. Maar het verschil tussen anorexia promoten en voor anorexia waarschuwen zie ik niet in die plaatjes die steeds voorbij flitsen in de laatst-gelezen. Daarbij moet je die verhalen, die vaak nog bezig zijn, eerst lezen voordat je ook maar een idee hebt van het feit of het een promotie verhaal is of een waarschuwingsverhaal. Beter behandel je dan verhalen over anorexia en pro-ana gewoon gelijk. Als je een meisje dat pro-ana schrijft daarvan tijdens haar verhaal op de hoogte stelt, zal ze toch altijd wel zeggen dat het "een gewoon" anorexia verhaal is (voor zover dat kan). Niet veel mensen zullen in hun verhalen schrijven "jongens, pro-ana is goed." Wie is wie om te beslissen wanneer iets pro-ana is en wanneer niet?

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 11:39 ]


    ars moriendi

    Ik ga nu niet alle reacties doorlezen, dus geen idee of iemand dit al gezegd heeft.
    Ik begrijp je standpunt en persoonlijk ben ik geen fan van die verhalen. Van mij mogen ze dan ook allemaal van de site verdwijnen, maar je mag er nu eenmaal over schrijven als het maar niet om aansporing gaat. Het promoten hiervan verbieden zal volgens mij heel lastig worden, want ik denk niet dat de mods alles controleren wat in de top/spot/topics staat. En moest er een verbod op komen, dan zijn er mensen die gewoon hun titel veranderen en er niks van laten merken dat het over pro ana gaat behalve in het verhaal zelf, dus dan sta je weer even ver. Niet iedereen leest hier trouwens de mededelingen van de mods, dus moest het verboden worden, zal je nog altijd mensen hebben die het gaan promoten onder een anders jasje.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Zo hé, doe maar rustig hoor, je hoeft niet meteen zo butthurt te reageren. Er is niks wrong met mij, thanks for caring. En ik ga me helemaal niet verdiepen in deze anorexia-shit aangezien ik daar helemaal geen zin in heb. Maar het verschil tussen anorexia promoten en voor anorexia waarschuwen zie ik niet in die plaatjes die steeds voorbij flitsen in de laatst-gelezen. Daarbij moet je die verhalen, die vaak nog bezig zijn, eerst lezen voordat je ook maar een idee hebt van het feit of het een promotie verhaal is of een waarschuwingsverhaal. Beter behandel je dan verhalen over anorexia en pro-ana gewoon gelijk. Als je een meisje dat pro-ana schrijft daarvan tijdens haar verhaal op de hoogte stelt, zal ze toch altijd wel zeggen dat het "een gewoon" anorexia verhaal is (voor zover dat kan). Niet veel mensen zullen in hun verhalen schrijven "jongens, pro-ana is goed." Wie is wie om te beslissen wanneer iets pro-ana is en wanneer niet?

    Gewoon objectief kijken en een beetje kennis over het onderwerp? Wij doen echt wel onze research hoor.


    I am an idiot, I move.

    Je hebt zelf ook zo'n story zeg je. Dus deze hele discussie is niet eens nodig :')


    -

    Ik denk dat mensen héél erg in verwarring worden gebracht door die stories: laten we zeggen dat het "anastories" zijn in plaats van "pro-anastories". Pro-Ana is een stroming die vóór anorexia is en het ziet als een gezonde levensstijl. De meisjes die het hebben zonder pro-ana, worden meestal beschreven in de stories die echter wél aangeduid worden met "pro". Snap je mijn punt? Ik vind het goed dat er van die verschrikkelijke verhalen bestaan, dan leren kleinere meisjes op deze site misschien hoe erg het je kapot kunt maken. Maar noem het dan geen pro... Confusing, confusing.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Leela schreef:
    Ik denk dat mensen héél erg in verwarring worden gebracht door die stories: laten we zeggen dat het "anastories" zijn in plaats van "pro-anastories". Pro-Ana is een stroming die vóór anorexia is en het ziet als een gezonde levensstijl. De meisjes die het hebben zonder pro-ana, worden meestal beschreven in de stories die echter wél aangeduid worden met "pro". Snap je mijn punt? Ik vind het goed dat er van die verschrikkelijke verhalen bestaan, dan leren kleinere meisjes op deze site misschien hoe erg het je kapot kunt maken. Maar noem het dan geen pro... Confusing, confusing.
    Daar maken de schrijvers ook wel de fout. Door de pro er in te zetten. Als het echt over de kwaad van de ziekte gaat is het misschien interessant om gewoon Ana in je titel te zetten. Dan zijn er misschien ook direct minder vooroordelen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Genius schreef:
    Je hebt zelf ook zo'n story zeg je. Dus deze hele discussie is niet eens nodig :')


    Het gaat ook niet om het hebben van zo'n story, want het is nu eenmaal iets wat bestaat zoals al eerder gezegd is. Het gaat om het promoten van de stories in het subforum: stories promoten, in de spotlight etc.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 13:05 ]

    Confused schreef:
    (...)

    Het gaat ook niet om het hebben van zo'n story, want het is nu eenmaal iets wat bestaat zoals al eerder gezegd is. Het gaat om het promoten van de stories in het subforum: stories promoten, in de spotlight etc.


    En er zijn een stuk of tien argumenten tegen dit voorstel gegeven, die jij allemaal hebt genegeerd.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Sting schreef:
    (...)
    Ik volg deze discussie al een tijdje, en het valt mij op dat je je niet op de argumenten concentreert die gegeven worden, maar op datgene wat het minst belangrijk is: in dit geval de plaatjes.

    Moet ik dan serieus reageren op dat condoom gedoe? Voor zover ik weet reageer ik op alles, maar ik kan ook niet continue actief blijven bij dit topic, dus misschien dat ik sommige reacties niet zie?

    [ bericht aangepast op 19 juni 2012 - 13:18 ]

    Ik vond dit ergens wel een leuke discussie om te voeren, maar ik ben toch een beetje bang dat als dit topic te lang open blijft er een ruzie ontstaat en ik ook wel doorkrijg dat jullie het oké vinden dat die stories hier op Quizlet gepromoot worden en ik (met enkele anderen) in een minderheid ben. Dus ik ga maar even vragen of een lieve mod dit topic wil sluiten! ;-)

    Wat zijn we weer allemaal lekker aanvallend bezig (':
    Iedereen heeft zijn eigen mening, so be it.


    Me so good.

    Confused schreef:
    (...)
    Moet ik dan reageren op dat condoom gedoe? Voor zover ik weet reageer ik op alles, maar ik kan ook niet continue actief blijven bij dit topic, dus misschien dat ik sommige reacties niet zie?

    Het kan best zijn dat je sommige reacties niet ziet, maar eigenlijk wordt er constant hetzelfde beargumenteerd er daar reageer je gewoon niet op.
    En ja, dat 'condoom gedoe' was een heel sterk, en ook samenvattend argument. Van mij mag je daar best op reageren.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Slotje op aanvraag van de opener.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn