• Wie kijkt/kent/leest Pandora Hearts? Ik heb hem een tijdje geleden gezien (ik lees de manga, die nog ongoing is) en het is een van de beste manga/anime die ik ken. De verhaallijn is in het begin een beetje verwarrend, maar al snel is het begrijpelijk en echt heel spannend en mooi. Bovendien is het leuk getekend en Gilbert en Break zijn haaaawt. ;3



    Sorry, ik kon alleen een Engelse samenvatting vinden.
    Oz Vessalius, heir to the Vessalius dukedom, has just turned fifteen. His life is rich and carefree, darkened only by the constant absence of his father. At his coming-of-age ceremony, however, everything changes when the clock that was silent for 100 years rang. For no reason that he can discern, Oz is cast into the prison known as the "Abyss", only to be saved by a "Chain" known as Alice, the Bloodstained Black Rabbit, B-Rabbit for short. The mystery there begins as Oz unravels the mystery behind Alice, the Abyss and the strange organization known as "Pandora".

    Pretty much, Pandora is an organization, and Oz is secretly working with them, to discover what sin he has created for him to be cast into the Abyss...from there, he would discover the secrets within the Abyss and that past history would pretty much repeat itself -- so Oz in this case, would have to try and stop that from happening, whilst at the same time, figure out who Alice is and what his relation to her is all about.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2012 - 18:52 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    Sayonara schreef:
    (...)

    Jammer dat ik de boek nog niet heb gelezen, snap er dus niet echt wat ze bedoelen met de Alice verhaal. Nevermind heb het een keer over gelezen en snap het al XD
    Begin vroed dement te raken -__- " Dat kan kloppen, ze hadden een kat~


    Alice in Wonderland ken je toch wel? Zo niet, dan moet je daar echt eens verandering in brengen, want Pandora Hearts is echt nog veel leuker als je Alice in Wonderland kent. ;D Dan zie je gewoon allemaal overeenkomsten; de chains zijn bijvoorbeeld vaak figuren uit Alice in Wonderland, zoals de Mad Hatter, the Queen of Hearts, the Dormouse, Cheshire en nog wel meer.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Alice in Wonderland ken je toch wel? Zo niet, dan moet je daar echt eens verandering in brengen, want Pandora Hearts is echt nog veel leuker als je Alice in Wonderland kent. ;D Dan zie je gewoon allemaal overeenkomsten; de chains zijn bijvoorbeeld vaak figuren uit Alice in Wonderland, zoals de Mad Hatter, the Queen of Hearts, the Dormouse, Cheshire en nog wel meer.


    Wie kent Alice in wonderland niet? Maar ik bedoelde de originele verhaal, daar gebeuren de dingen net iets anders dan in de films. Heb wel een kleine versie van dat boek gelezen voor engels. De overeenkomsten vielen mij ook al op, heel grappig als je PH kijkt/leest.


    We're all mad here. ~Cheshire

    Sayonara schreef:
    (...)

    Wie kent Alice in wonderland niet? Maar ik bedoelde de originele verhaal, daar gebeuren de dingen net iets anders dan in de films. Heb wel een kleine versie van dat boek gelezen voor engels. De overeenkomsten vielen mij ook al op, heel grappig als je PH kijkt/leest.


    Ooooh zo. Ja, daar heb je wel gelijk in. Vooral de nieuwste film met Johnny Depp wijkt heel erg van het origineel af.
    Mocht je het interessant vinden, op deze site kun je het hele originele boek vinden, plus achtergrond informatie e.d. (: Is wel interessant, vind ik, ook in combinatie met Pandora Hearts.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    (Ik kan er niets aan doen dat ik de gelijkenis met Pokémon niet aan de kant kan schuiven.)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Aestas schreef:
    (Ik kan er niets aan doen dat ik de gelijkenis met Pokémon niet aan de kant kan schuiven.)


    Huh?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Aestas schreef:
    (Ik kan er niets aan doen dat ik de gelijkenis met Pokémon niet aan de kant kan schuiven.)

    Toevallig nieuw met anime? Dan is het niet gek op Pokémon met veel anime te vergelijken.

    Aestas schreef:
    (Ik kan er niets aan doen dat ik de gelijkenis met Pokémon niet aan de kant kan schuiven.)


    Door de Chains enzo?


    We're all mad here. ~Cheshire

    (Ik heb inderdaad nog nooit een anime gezien.)


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Aestas schreef:
    (Ik heb inderdaad nog nooit een anime gezien.)


    De basis, met chains enzo, kan je inderdaad een beetje aan Pokémon laten denken, maar Pandora Hearts gaat over veel meer dan alleen chains en de Abyss. Het gaat veel dieper, over vriendschap, verraad, verlies... Teveel om op te noemen eigenlijk.
    Je zou het eens moeten proberen. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Is er een anime die jullie aanraden voor de eerste anime die je kijkt?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Aestas schreef:
    Is er een anime die jullie aanraden voor de eerste anime die je kijkt?


    Dat ligt er een beetje aan waar je van houdt. Ik zal wel even een lijstje voor je maken ;D Als je op de naam klikt, heb je een link naar myanimelist, waar een goede beschrijving staat van waar de anime precies over gaat.

    Fairy Tail: 175 episodes, fantasy, humor, shounen
    Bleach: 366 episodes, supernatural/ghosts, actie, humor, shounen
    Clannad: 23 episodes, romance, drama, slice of life
    Angel Beats!: 13 episodes, supernatural, actie, drama
    Cardcaptor Sakura: 70 episodes, magie/magical girls, shoujo
    Ouran High School Host Club: 26 episodes, humor, slice of life, school, shoujo
    D.N.Angel: 26 episodes, fantasy, romance, shoujo

    Dit zijn, naar mijn mening, wel goede anime's om als eerste te kijken. Het zijn wel hele verschillende anime's, dus je moet maar kijken wat je het meeste aanspreekt. (: Dat is sowieso over het algemeen bij anime's; je hebt zoveel verschillende, dat je gewoon een beetje je eigen smaak moet ontdekken


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zijn die in het Nederlands? Waarschijnlijk niet. x3


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Aestas schreef:
    Zijn die in het Nederlands? Waarschijnlijk niet. x3


    Nope. Anime zijn altijd in het Japans met Engelse ondertiteling en af en toe Engels gesproken (maar dat vind ik persoonlijk echt afschuwelijk xd).


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dan wacht ik nog even. Totdat ik Engels begrijp. x3


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Aestas schreef:
    Dan wacht ik nog even. Totdat ik Engels begrijp. x3


    Ik weet niet hoe goed jouw Engels is, maar toen ik begon met anime kijken was de mijne ook redelijk slecht. Door dat je de hele tijd engels hoort en/of leest leer je het heel snel. Anime personen hebben ook vaak hele duidelijken gezicht uitdrukkingen, als je de woorden niet snapt kan je de situatie makkelijk aflezen als je hun gezicht ziet.
    Mijn eerste anime die ik in het engels keek was Naruto. Die vind ik persoonlijk handig om mee te beginnen, want als je het niet snapt word het later wel duidelijk, het is nogal een flashback verhaal.
    Het is dus geen slecht idee om je engels te trainen door anime te kijken. Het is maar een tip ;D


    We're all mad here. ~Cheshire