• Een groep jongeren word uitgekozen voor een geheim project. Project Morbid. Ze zijn met niet veel maar ze zijn heel verschillend en afkomstig uit bijna alle werelddelen. Op het kleine eiland worden ze getraind en opgeleid zonder dat ze weten waarom, zonder te weten dat ze speciaal zijn, anders zijn. Want iedere mens heeft bepaalde Machten, ze moeten alleen maar tot uiting gebracht worden.




    Trainers
    - Carolina Maellis Sawyer (Hoofdtrainster|Oprichtster)
    - Rose Victoria Stann

    jongeren.

    - Joachim Nowak
    - Jess(ica) Alexis Lane
    - Jayden Micah Rhodes
    - Celeste Artemis Dubois
    - Val (Valentin) Gray
    - Elín Jónsdóttir
    - Liberty Roxanne Summers
    - Jace Dagget
    - Drake Lunix



    Rose Victoria Stann

    Joachim Nowak
    Jess(ica) Alexis Lane
    Celeste Artemis Dubois
    Jace Dagget



    Carolina Maellis Sawyer

    Val (Valentin) Gray
    Elín Jónsdóttir
    Liberty Roxanne Summers
    Drake Lunix



    Wat afspraken.


    # Ik wil vragen om toch iets meer dan 1 zinnetje te schrijven, het is heus niet zo moeilijk om een post te schrijven van een vijftal zinnen. Je hoeft ook geen posts van 800 woorden te gaan schrijven als de rest dat doet.
    # Maak geen ruzie, hou het leuk. Personages onderling mogen natuurlijk wel ruzie maken.
    # Houd je alsjeblieft aan de verhaallijn.
    # Don’t be scared. Stuur je personage gewoon op anderen af, PB mij of een ander dan om te vragen waar zijn personage is en of die naar jouw personage kan gaan.
    # Verhaal kwijt? Stop dan niet zomaar zonder wat te melden, maar vraag waar de rest is of om een kleine samenvatting.
    # Je maakt geen grote beslissingen in je eentje en bestuurt de anderen hun personage niet!
    # Have fun

    Je kan nog steeds inspringen als jongere!



    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Oké, it's been to long. Ik ben nú aan het terugreageren. Just give me a couple minutes. (":


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jace Dagget.
    Mijn zwoele en hartstochtelijke kussen beantwoordde zij met een teder, vurige zoen. Haar handen lieten zich op mijn borst rusten, terwijl ik mijn handen naar haar middel bracht. 'T laken ging wat aan de kant door mijn hand, waardoor er wat meer van haar lichaam te zien was – waaronder een stukje van haar korte broekje. Krampachtig hield ik mijn handen bij haar onderrug vast, maar hield me wel een stuk in omdat ik haar geen pijn wilde doen. Rustig, Jace. Rustig aan.
    Ik sloot mijn ogen om niet de rest van haar lichaam af te gaan, want anders zou ik helemaal gek worden. Dit was totaal anders dan ik gewend was. Was dit echt liefde of was het gewoon lust? Stiekem wilde ik niet dat het lust was, maar liefde. Al kon dit ergens wel kloppen, want anders deed het me niets wat er vandaag tussen ons gebeurde.. of tenminste, is er wel een ons of is het gewoon een 'vluggertje'? Of.. we zijn friends with benefits. Nee, dat is het zeker niet. Dan had ik dat wel gemerkt en hield ik mezelf niet tegen.
    Haar lippen haalde ze van de mijne af en ik voelde hoe ze zachtjes haar nagels in mijn borstkas had gedrukt, maar merkte hier nauwelijks iets van. Zo'n pijn deed het niet echt, al denk ik wel dat als ze het er nu af zou halen dat er kleine tekens van haar nagels erin zouden staan.
    Mijn ogen opende ik langzaam, omdat ik er bang voor was dat ik me niet in de hand kon houden. Het eerste wat ik zag was dat Liberty met haar prachtige ogen in de mijne boorden. Ze bracht haar lippen kalmpjes naar me toe, maar plantte deze niet op die van mij. Ze stopte namelijk er vlák voor – wat ik overigens erg gemeen van haar vond, want ik moest mijn zelfbeheersing weer hervinden hierdoor.
    Zonder dat ik het nu doorhad knepen mijn handen nu harder in haar onderrug. Mijn lippen perste ik dicht en mijn ogen kneep ik dicht. Niets uitdagend of verlokkelijk doen, want dan kan ik mezelf echt niet tegenhouden Liberty.
    'Je hebt gelijk.' Hoorde ik haar toen zeggen. Verbaasd opende ik mijn ogen en keek ik haar aan. 'We moeten stoppen.'
    Waarschijnlijk had ik zo hard mijn lippen dicht geperst dat ik automatisch ophield met ademhalen, want toen ik dit hoorde hield ik hiermee op en haalde toen meteen adem. “Gelukkig maar,” had ik haar gezegd. Ik durfde haar niet aan te kijken en sloeg mijn ogen neer, kijkend naar de grond.
    Het onweer was niet veel erger geworden, maar de regen wel. Het regende zo erg waardoor ik bijna zou denken dat de hele wereld onder water zou komen te staan – met als gevolg dat ons wereld een waterwereldje werd. Maar ik wist dat mijn fantasie hierbij dan te ver zou gaan en dat dit niet zou gebeuren.
    “Ik ben blij dat ik je ken, Liberty.” Had ik haar toen na enkele stille seconden, die net lange minuten leken te zijn, gefluisterd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Liberty Roxanne Summers.

    Ik voelde dat zijn handen harder knepen in mijn onderrug. Het deed geen pijn, vooral omdat ik wíst dat hij dit niet express deed. Zijn lippen had hij dicht geperst en zijn ogen dichtgeknepen. Hij kon het blijkbaar niet aan?
    Niets uitdagend of verlokkelijk doen, want dan kan ik mezelf echt niet tegenhouden Liberty.
    Ik hoor zijn gedachte weer en ik grijns even waardoor er bijna automatisch een uitdagende en speelse twinkeling in mijn ogen is.
    Hij opende verbaasd zijn ogen als ik zeg dat hij gelijk heeft en hij haalde per direct weer adem.
    Ik wou bijna een opmerking maken - zo één van hoelang hou je dat nog vol - maar deed het niet. “Gelukkig maar,” Zei hij.Hij sloeg zijn ogen neer en had zijn blik op de grond gericht. Ik tilde zijn kin op en dwong hem naar me te kijken.
    Het onweer was niet veel erger geworden, maar de regen wel. Het regende zo erg, het zou wel eens kunnen dat de meren vol zouden lopen.
    "Ik ben blij dat ik je ken, Liberty." Zei hij na enkele stille seconden, die net lange minuten leken te zijn, gefluisterd.
    Ik glimlachte en draaide hem op zijn rug, iets wat niet gemakkelijk ging door zijn gewicht, maar het lukte me toch. Dat zou vast komen doordat het zo onverwachts was.
    Ik ging op zijn onderbuik zitten en keek hem in zijn ogen aan, ik had nog steeds dezelfde blik in mijn ogen. "Jace." mompelde ik toen zachtjes terwijl de lange vlecht over één schouder viel. Ik keek hem aan en een korte grijns.
    Hoelang zou dit duren? Hebben we iets? Ik kon gewoon geen antwoord geven op deze vragen en het frustreerde me lichtjes, maar liet niks ervan merken.
    Ik gaf hem een kus op zijn lippen en beet even speels op zijn lip. Ik lachte en zuchtte. 'Misschien..' mompelde ik en wou zeggen, misschien moesten we het wel doen maar ik hield mijn mond.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Frey schreef:
    Celeste Artemis Dubois.
          Vaag voelde ik enige beweging wat niet van mij kwam, maar ik was verder zo diep in slaap dat ik er geen aandacht aan gaf en me verdiepte in de droom die ik had. Mijn vader was net overleden en ik huilde, terwijl ik zijn hand vasthad. Ik vond huilen altijd heel zwak en deed het daarom ook bijna nooit, al helemaal niet in iemands bijzijn, maar nu huilde ik zo hard dat ik wazig zag.
          Mijn moeder zat op de bank toe te kijken, wazige blik in haar ogen en een fles Jack Daniels in haar hand, waar ze om de seconde een slok van nam. Ze huilde niet eens, ze rolde alleen haar ogen een keer en bleef maar drinken, drinken… zoals ze altijd had gedaan. Hierna had ik niets meer van haar vernomen, de trut dat het is, maar mijn vader had ik nog een propere begrafenis gegeven. Ik had geen verdere familieleden, niet dat ik ervan wist ten minste.
          Opeens werd ik weer langzaam wakker en merkte dat ik het dekbed heel stevig vast had, zelfs mijn nagels had ik erin gedrukt. Mijn wangen waren warm en er zaten natte plekken onder mijn ogen, waar ik voor onderstelde dat ik onbewust gehuild had om de droom. Met één hand liet ik deze afdwalen in bed en veegde heen en weer over het matras, waarom ik het deed wist ik niet, maar soms moest ik gewoon wat doen. Een warme plek was er nog op het matras, maar het was niet van mij, dus fronste ik en ging normaal op het bed zitten.
          Het was donker en ik moest er dus even aan wennen voordat ik de kamer rond kon kijken, Drake was er niet. Waar was hij naartoe? Ik zuchtte en liet het dekbed los, waarna ik pas doorhad dat het onweerde. Een vaag glimlachje kwam er op mijn lippen terecht en ik deed dit keer wel gelijk mijn slaapkleding aan, waarna ik mijn lange ravenzwarte haren borstelde en deze over één schouder deed.
          Ik keek even de kamer rond en liep toen weg. Nu het onweerde wil ik best naar buiten om hierna naar te kijken, dat deed ik zo vaak, het stelde me altijd gerust. Wanneer ik buiten was, zag ik vaag iemand in het donker zitten. ‘Drake.’ Mompelde ik mijn gedachten hardop en keek hem aan. Op de een of andere manier was er een rustige sfeer tussen ons, eentje die ik kon waarderen, maar ook een waardoor ik in zijn armen wilde kruipen. Niet dat ik het deed, dat zou absurd zijn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Frey schreef:
    (...)

    echt sorry dat het zo lang duurt. school is net weer begonnen en ik doe een poging om in het ritme te komen en wat leuks te verzinnen. hopelijk heb ik er morgen tijd voor.

    Drake
    Zoals zo vaak thuis, zat ik buiten naar de regen te kijken. Het gekletter op de overkapping had iets rustgevends, iets vertrouwds. Af en toe veranderde mijn gedachten door een inkomende donderslag. Misschien was het ook wel slecht dat ik me zo vastklampte, maar ik moest wel. Hier hoorde ik niet, ik kon hier niet gezellig gaan doen als ze me thuis zo hard nodig hadden. Er moest toch een manier zijn om te zeggen dat alles goed was. Voor mijn part werd het een postduif of flessenpost, als ik daardoor wat van me kon laten weten, had ik mijn doel bereikt. Zoals gewoonlijk pakte ik mijn mes en begon er afwezig mee te spelen. Mijn handen moesten iets te doen hebben, zeker als ik piekerde. Langzaam verzonk ik in mijn gedachten, mijn thuis. Ik droomde weg op de veranda. Voor mijn gevoel was ik waar ik hoorde, tussen mensen die ik kende en met dingen bezig die moesten gebeuren. Mijn gedachten werden verstoord door een paar voetstappen.
    ‘Drake,’ fluisterde iemand. Verschrikt keek ik op en zag dat Celeste langs me zit.
    ‘Sorry je liet me schrikken,’ zei ik terug. ‘Lekker geslapen?’ Ik lachte schamper. Je werd niet iedere dag wakker me de conclusie dat er iemand langs je was komen te liggen.

    [sorry niet echt veel inspiratie, maar misschien kun je er iets mee]

    (Thanks, ghihi. En ja hoor, ik kan er wel wat mee. Ik flans wel wat in elkaar, haha.)

    Celeste Artemis Dubois, aura’s.
    Ondertussen was ik naast hem gaan zitten, ik had toegekeken hoe hij afwezig zijn mes had gepakt en ermee was gaan spelen. Wanneer ik zijn naam zacht fluisterde, keek hij verschrikt op, zag dat ik naast hem zat. Hij leek iets te bedaren door dit feit, alsof hij eerst dacht dat ik één of andere terrorist was, of hij was echt diep in gedachten geweest. Gelijk vroeg ik me af waaraan hij dan had gedacht.
    “Sorry, je liet me schrikken,” zei hij terug. I figured, wilde ik terugzeggen, maar hij ging al verder. “Lekker geslapen?” Hij lachte schamper en ik keek hem even niet-snappend aan. Moest ik liegen, meende hij de vraag überhaupt wel serieus? Met dat schampere glimlachje wilde ik dat niet zeggen, maar misschien zat hij nog wel in gedachten.
    Ik haalde mijn schouders licht op, terwijl ik mijn benen optrok en richtte mijn blik naar de grond, waarna ik diep zuchtte. “Iets beter, sinds lange tijd…” Ik vraag me af hoe het komt… De droom was dan wel niet aangenaam, helemaal niet zelfs, maar toch had ik een goed gevoel gehad, had ik iets beter kunnen slapen.
    “Jij dan? Je murmel–” Mijn adem stokte, waardoor de zin waar ik mee bezig was afbrak. Plotseling herinnerde ik me iets, al was het vaag. Drake murmelde iets in zijn slaap, maar waar was ik op dat moment? Hoe kwam het dat ik het wist of het vaag hoorde tot in mijn bewustzijn? Ik lag naast hem. In zijn bed. Met mijn armen om hem heen.
    Pas wanneer ik het goed begrepen had en het doorgedrongen was, verwijdden mijn ogen zich groot en haalde ik diep adem. “O-mijn-god!” slaakte ik uit en sloeg een hand voor mijn mond, waarna ik naar hem keek met rode wangetjes. “Ik – jij…!” Verder kwam ik echter niet en ik wees van hem naar mij en terug naar hem. “Ik kan niet geloven dat ik dat deed… Het spijt me,” Een spijtige blik in mijn ogen wat gemixt was met schaamte, een waterig glimlachje op mijn lippen. Mijn wangen waren nog steeds rood, iets wat me er wat verlegen uit liet zien.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Drake
    De wind kwam opzetten, en ik zette de kraag van mijn leren jas omhoog. Celeste leek mijn vraag eerst niet helemaal te begrijpen. Zonder verdere uitleg, bleef ik naar de regen staren. Mijn handen hadden zich om mijn mes gevouwen.
    ‘Iets beter, sinds lange tijd…’ zei ze even later. Onbewust had ik het gevoel dat dat door mijn kwam, door het feit dat ze langs me had gelegen.
    ‘Jij dan? Je murmel-‘ ze brak haar zin abrupt af. Nu pas leek ze zich te realiseren wat er gebeurt was. Wat had ze gehoord? Wat had ik gezegd over die droom? Nu wist ik wie dat meisje was, toen Celeste tegen me aan was komen liggen had mijn onderbewustzijn haar gekoppeld aan mijn droom, zij was het kleine meisje dat gegild had, zij had me zien sterven. De herinneringen aan die droom deden me geen goed, wat had hij te betekenen? Zouden mijn krachten verdwijnen? Zou ik dood gaan? Wat Celeste allemaal aan het stotteren was, ging half langs me heen. Ze had er in ieder geval niet bij stil gestaan toen ze in slaap was gevallen. De blik in mijn ogen werd hard, waarom had ze me moeten herinneren aan die droom? Langzaam drong een verklaring tot me door. Ik wist wat het betekende. Mijn ouders hadden me opgegeven, ze hadden besloten dat ik dood was. Dat wou het stervende lijk zeggen. En Celeste was het leven hier, ze was er verdrietig om geweest. Wat dacht ze van mij? De bliksemflitsen kwam door het weer hier. En ik, rennend, ik probeerde mijn thuis te redden, te overtuigen dat alles goed ging, maar ik was te laat. Dat betekende mijn droom, ik was te laat om thuis te beschermen, daar was ik dood en hier leefde ik met een vreselijke gaven, maar ik leefde nog. De keuze was gemaakt. Ineens voelde de ketting zwaar. De tekst erop betekende iets: sterk zijn en doorzettingsvermogen hebben, maar ik was niet meer sterk ik kon niet meer doorzetten. Ik was te laat! Woedend stak ik het mes langs me in de houten planken van de veranda en stond op.
    ‘Sorry, is niet door jou,’ wist ik uit te brengen. Met grote passen rende ik de regen in, weg van alles. Onderweg rukte ik de ketting af en liet hem in de drassige grond vallen. Ik was hem niet waard, ik was het leven niet meer waard. Ik kon niet leven met het feit dat de mensen van wie ik hield dachten dat ik dood was. Hoe zou Sara reageren? Zou ze in me blijven geloven? Ik zou haar vertellen dat ze door moest gaan en niet om moest kijken. Zou ze dat herinneren en doen? Ze had het altijd gedaan, maar nu? Ze zou denken dat ik haar alleen liet en haar zou verraden. De regendruppels dropen van mijn neus en ik was zeik nat. Dat verborg de tranen. Op de rotsen ging ik zitten. Het maakte me niks meer uit dat alles nat was of dat ik het ijskoud had. De ruwe golven sloegen stuk op het strand. Ik zat ver genoeg weg om niet mee gespoeld te worden. Af en toe flitsten het boven de golven. Maar het kon me niet meer schelen.

    Jace Dagget.
    Liberty glimlachte en draaide me op mijn rug, wat ik merkte dat het een beetje moeilijk voor haar was, maar uiteindelijk lukte het haar toch – komt ook eigenlijk deels doordat ik haar hielp.
    Ze ging op mijn onderbuik zitten en keek mij in mijn ogen aan, waar ik nogal ongemakkelijk door voelde – wat erg raar voor mij is. Ze had nog steeds diezelfde ondeugende blik in haar ogen en ik voorspelde al dat het niets goed was. 'Jace.' Mompelde ze zachtjes en een korte grijns volgde. Haar ogen zijn nog steeds op mij gericht.
    Ik wachtte af wat ze nog meer wou zeggen en was dus stil. Ik zei verder niets. Mijn hand streelde haar bovenbenen alleen maar.
    Ze gaf me een kus op mijn lippen en een speelse beet volgde. Maar waar ik op zat te wachten was wat ze nog meer wilde zeggen. Het kwam er alleen niet aan.
    'Misschien..' begon ze toen mompelend. Een ongeduldige en nieuwsgierige blik kwam op mijn gezicht en ik keek haar aan in haar diep bruine ogen. “Misschien..?” Vroeg ik haar op wat ze zei. Ze moest haar zin afmaken.
    Op dit moment kon ik me wel irriteren op dat ik geen gedachten kon lezen. Dan had ik nu mooi haar gedachten gelezen en hoefde ze haar zin niet af te maken. Oh, het maakte me gek. Zij maakt me gek. Op de goede manier dan. Ik geloof niet dat zij me op de verkeerde manier gek kan maken.
    Een beetje gefrustreerd zuchtte ik en ik duwde haar op het bed, op haar rug. En ging toen vervolgens naast haar liggen – nog geen enkele millimeter was er verwijderd.
    Mijn hand bracht ik naar haar nek en liet deze hier rusten. Mijn hoofd bracht ik heel dicht bij die van haar en drukte mijn lippen weer op die van haar. Mijn lippen beroerde haar mond vol opwinding, maar hartstochtelijk en gepassioneerd.
    Na deze kussen hadden mijn lippen zich gevolgd naar haar kaak en toen naar haar nek. Hier drukte ik een paar kussen op en beet zachtjes in haar oorlel, terwijl mijn hand zich zachtjes sensationeel bewoog over haar schouder, arm, borst, zij, kont en toen vervolgens bleef deze haken op haar bovenbeen. Mijn hand bewoog en streelde deze. “Maak je zin maar af, love.” Fluisterde ik haar in haar oor.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Liberty Roxanne Summers.

    “Misschien..?” Vroeg hij me en op een één of andere manier kon ik het niet afmaken. Misschien had ik wel een kleine angst. Een angst dat hij me hetzelfde aan zou doen als wat ik al die andere jongens had aangedaan.
    Oh, het maakte me gek. Zij maakt me gek. Op de goede manier dan. Ik geloof niet dat zij me op de verkeerde manier gek kan maken. Ik moest er eigenlijk wel om lachen - maar deed het natuurlijk niet - deze gesfrustreerde gedachte vervolgde door een zucht terwijl hij me op het bed duwde. Op mijn rug om wel te verstaan. En ging toen vervolgens naast me liggen – nog geen enkele millimeter was er verwijderd. Zijn hand bracht hij naar mijn nek en liet deze daar rusten. Zijn hoofd bracht hij heel dicht bij die van mij en drukte zijn lippen weer op die van mij. Zijn volle zoete lippen. Iedere kus die hij me gaf genoot ik van. Het liet me speciaal voelen.
    Zijn lippen beroerde mijn mond vol opwinding, maar hartstochtelijk en gepassioneerd. Na deze kussen hadden zijn lippen zich gevolgd naar mijn kaak en toen naar mijn nek. Hier drukte hij een paar kussen op en beet zachtjes in mijn oorlel, en ik liet een gesmoorde zucht horen gevolgd door een rilling over mijn rug.
    Zijn hand ging zachtjes die sensationeel bewoog over mijn schouder, arm, borst, zij, kont en toen vervolgens bleef deze haken op mijn bovenbeen. Zijn hand bewoog en streelde deze. “Maak je zin maar af, love.” Fluisterde hij me in mijn oor waardoor ik kippenvel kreeg.
    Ik sloot even mijn ogen en beet op mijn lip. "Ik neem mijn woorden terug. " zuchtte ik zachtjes terwijl ik nog een na rilling kreeg. Ik snapte het niet. Hoe had hij meteen een zwakke plek kunnen vinden? Dat was nog nooit iemand gelukt.
    Mijn blik gleed langzaam over zijn gezicht en ik plaatste mijn lippen even in zijn nek, maar drukte ze al gauw op zijn perfect gevormde lippen.


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Celeste Artemis Dubois, aura’s.
    De wind kwam opzetten en alhoewel ik goed tegen de koude kan, kon ik een kleine rilling die over mijn lichaam gaat niet onderdrukken. Drake zette de kraag van zijn leren jas omhoog en ik keek er even naar, maar omdat ik enkel mijn slaapkledij aanhad en warme, dikke sokken, sloeg ik mijn armen kruisend over elkaar heen waarin ik een kleine poging deed mezelf op te warmen.
          Mijn blik ging richting Drake en ik merkte voor een klein moment dat zijn blik hard werd, hij bleef enkele ellenlange momenten stil en ik vroeg me af wat er in hem omging. Vragen wat er aan de hand was en waar hij aan dacht leken me nu onnodig, ik kon het wel vragen, maar zekerheid op een antwoord had ik niet.
          Wanneer hij opeens woedend het mes langs hem in de houten planken van de veranda stak, schrok ik me letterlijk rot – dit kon je gemakkelijk merken, aangezien ik omver viel op mijn zij en iets bij hem vandaan was gekropen. Vol verschrikking in mijn donkere poelen keek ik naar hem terwijl hij op stond. “Sorry, is niet door jou,” wist hij enkel uit te brengen, maar erop antwoorden kon ik al niet meer. Met grote passen rende hij weg, de regen in, alsof hij weg wilde rennen van dit alles – van het eiland, zijn problemen en gedachten, en mij. Ik vroeg me gelijk af wat ik verkeerd had gedaan, ook al verontschuldigde hij zichzelf. Er moest een reden achter zitten, dat was er altijd.
          Zonder er verdere gedachten aan te verspillen, stond ik op nadat ik het mes uit het hout had getrokken met één enkele beweging om hem vervolgens na te kijken wanneer hij steeds verder wegrende. Er viel iets op de modderige grond en mijn nieuwsgierigheid werd gewekt dus liep ik er naartoe, het was zijn ketting, ook deze pakte ik op en liet allebei zijn bezittingen door mijn handen gaan.
          De regen viel steeds harder neer, waardoor mijn lange, koolzwarte haren aan mijn gezicht en armen bleven plakken. De sokken die ik aanhad waren modderig, vies, ik trok ze uit en gooide ze neer. Mijn eerste prioriteit was Drake nu. De modderige ondergrond zorgde voor drab tussen mijn tenen, maar op de een of andere manier voelde het fijn en rende ik door.
          Even later zag ik Drake, hij zat op de rotsen en was net zo doorweekt als ik was. Gelukkig dat ik een dieprode slaapjurkje aanhad en geen witte, doorzichtige, dan was ik nu echt dood. Op een klein afstandje stopte ik en liep langzaam naar hem toe, mijn ogen op hem gefixt. “Wat is er allemaal gebeurd? Waar denk je aan?” De voorwerpen van hem had ik beide in één hand van mij en ik stak mijn arm naar hem uit, zodat hij ze weer aan kon pakken. “Hier, dat is van jou.” Fluisterde ik, toch was het net zo sterk als de golven die op het strand kapot sloegen. Mijn ogen waren ondertussen mysterieuze dieptes geworden, een totaal ander beeld dan dat ik normaal was.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Drake
    Zacht snikkend bleef ik naar de golven staren. Normaal zou ik er rustig van worden en zou ik het mooi vinden, maar deze keer hielp het niet. De druppels die in mijn mond kwamen smaakte zout. Het drong niet tot me door dat ik ijskoud en zeiknat was. Voor mijn gedachte had ik nu ook op een zonnig strand kunnen zitten. Het lukte me maar niet om rust te vinden en mijn gedachten op orde te krijgen. Heel even vroeg ik me af wat Celeste zou denken nu, wat zou ze gaan doen? Het duurde echter niet lang voordat ik daar ook antwoord op kreeg. Ik hoorde iemand door de modder aan komen lopen. Achterom kijken durfde ik niet, niet wetend wat diegene zou zien.
    ‘Wat is er allemaal gebeurd? Waar denk je aan?’ vroeg een zachte stem, Celeste’s stem. ‘Hier, dat is van jou.’ Zei ze er fluisterend achter aan.
    ‘Ga naar binnen, je wordt nog ziek,’ reageerde ik toonloos. Ik wist wat ze in haar hand had, ze had mijn mes en mijn ketting mee genomen. Mijn hoofd steunde op mijn handen en mijn ogen staarde de verte in. Wat moest ik haar vertellen, er viel niks te vertellen. Het enigste wat er was gebeurt was dat ik een nachtmerrie had gehad en daar niet tegen kon. Nog een teken dat ik mijn spullen niet waard was.
    ‘Ik ben ze niet waard,’ zei ik zacht en kwetsbaar. Zo had ik me nog nooit tegen iemand opgesteld, waardoor ik nog slechter over mezelf ging denken. ‘Verder valt er niks over te vertellen. En je kunt echt beter naar binnen gaan voordat je ziek bent,’ zei ik op dezelfde kwetsbare toon. Ik bedacht me dat ik dan waarschijnlijk mee naar binnen zou moeten. Mij maakte het niks meer uit dat ik ziek zou worden, iets beters zou ik toch niet waard zijn.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2012 - 20:25 ]

    (Sorry dat ik nu pas reageer, ik voelde me helemaal niet goed en ben nu nog steeds ook fucking moe.)

    Celeste Artemis Dubois.
    Hij keek naar de golven toen ik aan kwam lopen, zacht snikkend en zeiknat door de regen. Eigenlijk mocht ik niets over hem denken, want ik was zelf ook een verzopen katje geworden. In het slaapjurkje dat ik alleen had, had ik het koud. Mijn lichaam begon zelfs lichtjes te rillen, aangezien de koude nu wel echt op mijn longen sloeg. Morgen was ik waarschijnlijk ziek, maar het maakte me niet uit. Ik vroeg me af waar hij aan dacht en waarom hij überhaupt zo gehandeld had, dat hij weg was gelopen en zijn spullen liet vallen. Zou hij het expres doen, zodat ik hem achterna kwam? Nee, het was een reden die ik waarschijnlijk niet kon raden. Hij zag er alleen uit, zo op die rots in de neervallende regen.
    “Ga naar binnen, je wordt nog ziek,” reageerde Drake een beetje toonloos. Mijn antwoord dat ik morgen waarschijnlijk, of vanavond al, ziek zou zijn en dat het er nu een beetje te laat voor was, hield ik maar binnen en zwijgzaam keek ik naar hem. Zijn hoofd steunde op zijn handen en zijn ogen staarde niet naar mij, maar de verte in. “Ik ben ze niet waard,” zei hij toen abrupt op een hele andere toon dan dat ik van hem gewend ben, het klonk zacht en kwetsbaar. De spullen die ik van hem vasthad, liet ik door mijn handen gaan en kort keek ik ernaar, waarna mijn blik weer naar Drake gleed. “Verder valt er niks over te zeggen. En je kunt echt beter naar binnen gaan voordat je ziek bent,” zei hij op dezelfde kwetsbare toon, maar ik schudde mijn hoofd. De lange, donkere haarlokken van me bewogen nauwelijks mee, ze zaten vastgeplakt aan mijn lichaam door de regen.
    “Ik ga niet naar binnen, het maakt me niet uit als ik ziek word.” Meld ik hem en loop een paar stappen met blote voeten naar hem toe. Ik was zeiknat, merkte dat ik al lichtelijk ziek begon te worden en mijn voeten zaten onder de modder van het strand, doordat ik mijn sokken uit had gedaan. Het maakte me niet uit, ik nam straks wel een warme douche, Drake ging nu voor, het vertelde me hoe hij erbij zat. Zo hulpeloos, alsof hij het niet wilde, maar ik wist diep vanbinnen dat hij het nodig had. Ik kon het vertellen door enkel naar hem te kijken. Toen ik bij hem stond, pakte ik zacht zijn handen vast, wreef er even geruststellend overheen en drukte de twee dingen van hem in zijn handen, waarna ik deze weer dichtdeed en Drake aankeek. “Ik heb geen enkel idee wat er is gebeurd, maar laat me je vertellen dat je niet kunt zeggen dat je het niet waard bent. Voor zover ik je ken, ben je lief en aardig, wel heel erg koppig en soms een beetje irritant, maar dat terzijde,” Grinnikte ik licht en streelde even over zijn wang, waarna ik recht voor hem ging staan en ik mijn handen zijn gezicht liet omvatten. “Ik blijf hier net zo lang staan totdat je het toegeeft, Drake.”


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Drake
    ‘Ik ga niet naar binnen, het maakt me niet uit als ik ziek word,’ zei Celeste en liep wat verder naar me toe. Nu pas zag ik dat ze op blote voeten liep, ze wou echt ziek worden. Ik voelde hoe ze zacht mijn handen pakte. Veel reactie gaf ik er niet op. Ze wreef er rustig over. Mijn mes en mijn ketting legde ze in mijn hand en sloot deze. Ze snapte het niet, ze wist niet wat ze betekende.
    ‘Ik heb geen enkel idee wat er is gebeurt, maar laat me je vertellen dat je niet kunt zeggen dat je het niet waard bent. Voor zover ik je ken, ben je lief en aardig, wel heel erg koppig en soms een beetje irritant, maar dat terzijde,’ zei ze en streelde mijn wang, waarna ze mijn gezicht vast pakte.
    ‘Ik blijf hier net zo lang staan totdat je het toegeeft, Drake,’ voegde ze er nog aan toe. En dan zeggen dat ik koppig was. Rustig haalde ik haar handen van mijn gezicht.
    ‘Celeste, je kent me niet,’ zei ik zacht. ‘Je weet niet wie ik ben of waar ik vandaan kom. Mijn gebruiken zijn anders dan die van jou, dit gaat niet over of ik wel of niet aardig ben, dit gaat over eeuwenoude tradities en gebruiken van thuis. Ik ben ze niet waard, echt niet.’ Ik liet de spullen weer uit mijn handen vallen. ‘Kom nou voordat je ziek bent.’ Snel ritste ik mijn leren jas open en trok hem Celeste aan. Hij was dan misschien een beetje groot, hij was tenminste warm en waterdicht. Nadat ik deze weer dichtgeritst had zette ik haar langs me neer en trok mijn schoenen en sokken uit. De wollen sokken, ook een beetje aan de grote kant, schoof ik makkelijk om haar voeten waarna ik deze in mijn schoenen zetten.
    ‘Zo blijf je tenminste een beetje warm,’ zei ik terwijl ik de koude regen op mijn rug voelde komen. In een mum van tijd was mijn shirt al doorweekt. Mijn voeten stonden in de modder, maar veel boeide het me niet. Thuis was het wel eens kouder geweest en had ik ook niet veel aan gehad.
    ‘Kom je moet naar binnen,’ drong ik aan. Ik had er gen zin in dat ze ziek zou zijn straks.

    - Dubbelpost, my bad.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2012 - 23:57 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.