• Hoi mensen,

    Kunnen jullie mijn sites geven of zelf info geven over de Europese Unie? Hoewel mijn school is afgelopen, moet ik nog wel een verslag schrijven... ;'(
    Maar ik moet weten hoe, waar en door wie de EU is opgericht en wat ze allemaal doen.
    Internet valt behoorlijk tegen.
    Alvast bedankt,
    Xxx


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    De officiële website van de EU, het allereerste wat je krijgt als je bij Google Europese Unie intypt. Misschien heb je daar wat aan? :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    klik


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.

    Maar daar staat niet precies bij waar het is opgericht en door wie..


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Het begon met het EEG. Een gemeenschap van de landen Duitsland, Nederland, België, Luxemburg, Italie en Frankrijk over staal en kool, ontstaan na de tweede wereldoorlog. Op een gegeven moment breidde dat uit en ging het niet meer alleen over staal en kool en in 1992 betekende het verdrag van Maastricht het begin van de Europese Unie.

    tot zover ongeveer de geschiedenis. Geleerd bij Maatschappijleer en Geschiedenis (nerd)



    Wikipedia zegt genoeg of wat te denken van de site van de Europese Unie wat ook nog betrouwbaarder is.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2012 - 15:47 ]


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Google is your best friend?


    Bad decisions make good stories.