• Jullie kennen de smurfen. De smurfen zijn Belgisch.
    Jullie kennen K3. K3 is Belgisch.
    Jullie kennen Mega Mindy. Mega Mindy is Belgisch.
    Ik denk dat jullie Kabouter Plop ook kennen. Kabouter Plop is Belgisch.
    Ik denk dat jullie Samson en Gert kennen. Samson en Gert zijn Belgisch.
    Ect... Zowat alles van Studio 100 is Belgisch.

    Hoh, ja, allemaal goed en wel. Maar wat hebben wij, Belgen, van jullie?
    Dit vraag ik mij nu eigenlijk af. (cat)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Higgins schreef:
    (...)

    Is het niet één en VTM? (bloos)

    Héhé Belg hier

    Ik denk niet dat ze VTM in NL uitzenden. Want daar komt er wel reclame tussen eenzelfde programma, veel zelfs.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik word altijd misselijk als ik een Vlaams accent hoor, ik weet ook niet waarom .__. Maar ik ben Belgie dankbaar om de friet :Y).


    i put the fun in funeral

    Leannan schreef:
    Het huis Anubis...wat ik nooit keek

    + al die dingen die je opnoemt zijn voor kinderen van 2-9, dus ik denk dat de meesten dat nog kijken. :Y)

    Bronte schreef:
    (...)
    Ik zet toch ook gewoon een bril op/af hoor. Misschien dat ze in sommige dialecten aan/uit gebruiken. Naar waar in België ging je zus dan?


    Gent


    ©1998

    Mijn opa zit vaak wel wielrennen op Belgische zenders te kijken, hij woont gewoon in Nederland, maar hij heeft wel bijna altijd Bels [ik denk dat dat alleen Brabants is of gebruiken meer mensen het buiten Brabant?] op. :')

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)

    Misschien niet, maar een doorsnee Nederlander kijkt ook niet naar Mega Mindy, Kabouter Plop, De Smurfen enz. :')


    Ja wel, dat denk ik juist wel. Hier bij ons thuis liggen ze in ieder geval elke ochtend aan de tv geplakt naar Mega Mindy en Kabouter Plop te kijken.

    Verder heb ik geen idee wat de Belgen van ons, Nederlanders, hebben aangezien ik in Nederland woon en toch geen idee heb van wat er in België te doen is.

    Orchideous schreef:
    (...)

    Laat ik je eens even iets tonen:

    officiële taal België.
    Sinds de Gelijkheidswet van 1898 is het Nederlands in België een officiële taal met gelijke rechten.

    Officiële taal Nederland.
    De officiële taal, zoals die wordt onderwezen op scholen en gebruikt wordt door de autoriteiten, wordt Standaardnederlands genoemd. In Nederland is het de officiële taal van ruim zestien miljoen inwoners. Deze status als officiële taal is pas officieel vastgelegd in 1995

    If we may believe the internet.

    So much win.


    Cool, neat, swell -Cry

    Audacity schreef:
    Ik word altijd misselijk als ik een Vlaams accent hoor, ik weet ook niet waarom .__. Maar ik ben Belgie dankbaar om de friet :Y).

    Als ik me goed herinner komt de friet uit spanje. Vorig jaar was er hier eens een programma over. Wij hebben gewoon de beste frieten.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nefie schreef:
    (...)
    Als ik me goed herinner komt de friet uit spanje. Vorig jaar was er hier eens een programma over. Wij hebben gewoon de beste frieten.

    De friet uit Spanje?! No fucking way.
    Ik ga elk jaar naar Spanje, en daar is gewoon geen enkele fucking frituur in dat hele land.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Dan vraag ik me af hè, is Quizlet Nederlands of Belgisch? :')


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Squido schreef:
    (...)
    De friet uit Spanje?! No fucking way.
    Ik ga elk jaar naar Spanje, en daar is gewoon geen enkele fucking frituur in dat hele land.

    jap. Hij komt uit spanje. De oorsprong roch.

    @hierboven= kijk naar je webadres, die zegt .nl dus nederland


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nefie schreef:
    (...)
    jap. Hij komt uit spanje. De oorsprong roch.

    @hierboven= kijk naar je webadres, die zegt .nl dus nederland


    Oh, ik heb wel hersens hoor (A)
    Dat hebben jullie van ons, QUIZLET :'D


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Genius schreef:
    Alsof dat wat uitmaakt. Heel studio 100 is kinderachtig. Dus België is kinderachtig. :')


    Het is niet omdat Studio 100 kinderachtig is, dat België dat ook is eh.. :]


    Fighting for peace is like fucking for virginity.

    Jullie hebben Quizlet van ons, meer heb je ook niet nodig:Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Genius schreef:
    Alsof dat wat uitmaakt. Heel studio 100 is kinderachtig. Dus België is kinderachtig. :')


    Wat is dat nu weer voor rot-opmerking? (cat)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien