• Ik heb dat ooit eens op een broek gehad en dat ging er niet uit, maar nu heeft mijn klein zusje op mijn nieuwste shirt getekend met nagellak en ik wil dat er echt uit. Ik ben hier hysterisch aan het huilen omdat dat shirtje zoveel waarde voor me heeft en ik heb dat in Disneyland gekocht, dus ik kan niet snel even naar de winkel om een nieuwe. Ik ben echt te einde raad en helemaal over mijn toeren dus alle suggesties zijn welkom. Het is al ietsje minder door dissolvant en nu zit het in de wasmachine, maar ik ben er bijna zeker van dat het er nooit meer uit zal gaan. Aceton of javel is geen oplossing, want mijn truitje is gebroken wit en ik wil dus geen witte plekken er op.

    Alvast bedankt voor de hulp.

    Edit: Na wassen was het er nog steeds niet uit.

    Edit: We hebben het nu zitten schrobben met veel wasmiddel en het is er bijna uit. Waarschijnlijk kan ik het nu wel weer dragen en zal de rest er waarschijnlijk gelijkertijd met wassen uitgaan.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2012 - 13:17 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    meschien met een vlekkeverwijderaar die voor nagellak bestemd is :)


    'If you think this has a happy ending; you haven't been paying attention,' Ramsay Bolton GOT

    Van welke stof is het shirtje gemaakt?

    Katoen
    Vlekken op katoenen kleding kun je verwijderen door het gebruik van Aceton. Doe wat Aceton op een watje en dep dit op de vlek totdat deze verwijderd is.

    Synthetische en tere weefsels
    Probeer deze vlekken zeker niet met nagellakremover te verwijderen. Wat wel helpt om deze vlekken te verwijderen is spiritus! Doe dit op dezelfde manier als bij de katoenen kleding.

    Dit is alles wat ik er over kon vinden, sorry. Het enige andere dat ik nog kan aanraden is eens een nagelsalon binnen te lopen en te vragen of zij een speciale remover hebben. Gezien zij met kunstnagels werken en je daar ook heel voorzichtig moet zijn met wat je precies gebruikt..


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Google even, kom je vaak goede dingen tegen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Yoda schreef:
    Katoen
    Vlekken op katoenen kleding kun je verwijderen door het gebruik van Aceton. Doe wat Aceton op een watje en dep dit op de vlek totdat deze verwijderd is.

    Synthetische en tere weefsels
    Probeer deze vlekken zeker niet met nagellakremover te verwijderen. Wat wel helpt om deze vlekken te verwijderen is spiritus! Doe dit op dezelfde manier als bij de katoenen kleding.

    Dit is alles wat ik er over kon vinden, sorry. Het enige andere dat ik nog kan aanraden is eens een nagelsalon binnen te lopen en te vragen of zij een speciale remover hebben. Gezien zij met kunstnagels werken en je daar ook heel voorzichtig moet zijn met wat je precies gebruikt..
    Ik weet niet meteen welke stof het is, want ik zit nu in Oostende en mijn truitje zit in de was, maar we gaan spiritus kopen op de weg terug en hopen dat het er uit geraakt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ga anders naar de stomerij. Ik heb weleens met nagellak geknoeid en daar krijgen ze altijd alles eruit. Ik heb het nog nooit met wit gehad, maar het is het proberen waard.


    To live would be an awfully big adventure

    Yoda schreef:
    Katoen
    Vlekken op katoenen kleding kun je verwijderen door het gebruik van Aceton. Doe wat Aceton op een watje en dep dit op de vlek totdat deze verwijderd is.

    Synthetische en tere weefsels
    Probeer deze vlekken zeker niet met nagellakremover te verwijderen. Wat wel helpt om deze vlekken te verwijderen is spiritus! Doe dit op dezelfde manier als bij de katoenen kleding.

    Dit is alles wat ik er over kon vinden, sorry. Het enige andere dat ik nog kan aanraden is eens een nagelsalon binnen te lopen en te vragen of zij een speciale remover hebben. Gezien zij met kunstnagels werken en je daar ook heel voorzichtig moet zijn met wat je precies gebruikt..


    Infinitum schreef:
    Ga anders naar de stomerij. Ik heb weleens met nagellak geknoeid en daar krijgen ze altijd alles eruit. Ik heb het nog nooit met wit gehad, maar het is het proberen waard.



    ^ Agree with these ladies.


    Til hug og blod.

    Het shirtje is nu gewassen en de plek is er niet lichter op geworden. We zijn ook naar de Brico geweest en daar verkopen ze blijkbaar geen Spiritus. Kan je dat misschien bij de apotheek krijgen?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Infinitum schreef:
    Ga anders naar de stomerij. Ik heb weleens met nagellak geknoeid en daar krijgen ze altijd alles eruit. Ik heb het nog nooit met wit gehad, maar het is het proberen waard.
    Het is wel een heel fragiel shirtje, dus ik denk niet dat de droogkuis mij kan helpen.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2012 - 19:58 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    AnkeWeasley schreef:
    meschien met een vlekkeverwijderaar die voor nagellak bestemd is :)


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Nagellak remover? Zag ik ergens op internet staan dat dat wel werkte...ze zeiden ook dat er geen Aceton in de remover moest zitten, anders gaat de kleur van je shirtje eruit, maar omdat jouw shirt toch wit is maakt dat niet echt heel veel uit denk ik. Misschien helpt het...succes!

    prejudices schreef:
    Nagellak remover? Zag ik ergens op internet staan dat dat wel werkte...ze zeiden ook dat er geen Aceton in de remover moest zitten, anders gaat de kleur van je shirtje eruit, maar omdat jouw shirt toch wit is maakt dat niet echt heel veel uit denk ik. Misschien helpt het...succes!
    Nee, het is gebroken wit, dus dan krijg ik ook witte vlekken.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?