• De stelling van deze week luidt:
    Fanfiction is sowieso slechter dan volledig zelfbedachte verhalen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    absolutely not.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik persoonlijk vind het minder leuk om te lezen, omdat je iemand steelt voor het hoofdpersoon, in plaats van zelf verzint, maar niet sowieso slechter, want er zijn héél goed geschreven fanfictions en hele slechte volledig zelfbedachte verhalen, dus, oneens.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2012 - 3:33 ]

    Oneens.
    Fanfiction kan heel goed en mooi geschreven zijn. Het enige andere is dat een deel van de personen in het echt bestaan en heb je al een beeld van hoe die mensen eruit zien (bij fanfiction van films/anime/etc. bestaan ze dan wel niet in het echt, maar het slaat op hetzelfde). Dit heeft niks te maken met of het slechter of beter is, dat ligt volkomen aan de schrijver.


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Oneens, ok misschien bedenk je de situatie en/of de personages niet helemaal zelf maar dat doe je nooit. Je bent altijd beïnvloed door de dingen om je heen en je geeft er toch altijd je eigen draai aan. Fanfic kan even goed en slecht zijn als elk ander verhaal.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik vind het goed om op die manier je schrijfsrtijl de verbeteren en ik lees het persoonlijk ook graag, voor een zelfbedacht verhaal koop ik meestal een boek :s


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    oneens want soms veranderen we wat eigenschappen van de hoofdpersoon iedereen geeft een andere indruk van hem/haar de verhalen eroomheen worden ook zelf bedacht dus aan het verhaal word net zo veel aandacht besteed als een gewoon verhaal


    karma is only a bitch if you are i'll always shine

    Meestal wel, maar het hoeft niet zo te zijn. Het probleem met fanfiction is, is dat het verhaal wat erachter zit meestal onorigineel is. Kijk maar naar de 1D/JB stories. De meesten daarvan zijn onorigineel. (Ik zeg niet dat er geen originele tussen zitten.)
    Bij volledig zelfbedachte verhalen heb je veel en dan ook echt veel vaker dat de verhalenlijn origineel is, gewoon omdat je alles zelf bedenkt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oneens, ik vind een fanfic ook niet minder Orgineel, niks is echt orgineel want elk idee is al eens bedacht, het word soms gewoon een Beetje aangepast


    Can't control my second personality

    Ik vind wel dat fanficties minder persoonlijk zijn, en daarom ook minder origineel. Zelfs al is hij voor een fanfictie origineel, dan haalt hij het nooit bij een verhaal dat écht helemaal zelf verzonnen is. Dit hoeft echter niet te betekenen dat fanficties direct minder goed zijn. Persoonlijk vind ik vaak van wel, maar het hoeft niet.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oneens. Ik lees alleen maar fanfiction omdat ik het leuk vind dat mensen wat anders maken dan hoe het verhaal eigenlijk loopt.
    Een zelfbedacht verhaal is ook wel leuk, natuurlijk, maar er zitten toch altijd wel dingen in die andere ook gebruiken.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Meh, oneens, maar toch krijg ik zo'n gevoel wel vaak. Komt doordat op Q 9/10 fanfics geschreven zijn door geobsedeerde directioners die helemaal niet kunnen schrijven, maar wel altijd in de top staan. Dan krijg je nogal een beeld van fanfics. Daarbij vind ik fanfics ook vaak gewoon niet boeiend.


    i put the fun in funeral

    Elly4ever schreef:
    Oneens, ik vind een fanfic ook niet minder Orgineel, niks is echt orgineel want elk idee is al eens bedacht, het word soms gewoon een Beetje aangepast


    - The last look back is black -

    Ik vind dat zoiets ligt aan het soort verhaal. Maar ik heb liever onbekende personen.


    26 - 02 - '16

    DarkSavior schreef:
    Meestal wel, maar het hoeft niet zo te zijn. Het probleem met fanfiction is, is dat het verhaal wat erachter zit meestal onorigineel is. Kijk maar naar de 1D/JB stories. De meesten daarvan zijn onorigineel. (Ik zeg niet dat er geen originele tussen zitten.)
    Bij volledig zelfbedachte verhalen heb je veel en dan ook echt veel vaker dat de verhalenlijn origineel is, gewoon omdat je alles zelf bedenkt.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Oneens. Een fanfiction kan even goed of slecht zijn als een verhaal dat gaat over onbekende personen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.