• De stelling van deze week luidt:
    Fanfiction is sowieso slechter dan volledig zelfbedachte verhalen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens!
    Fanfic's zijn juist superleuk, vooral als je van van de celeb bent die erin zit. Ik ben zelf helemaal verslaafd aan One Direction fanfic's, en aan de One Direction quizzen (:


    Everything is right at the end, if it's not allright, it's not the end.

    Morbid schreef:
    absolutely not.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    DarkSavior schreef:
    Meestal wel, maar het hoeft niet zo te zijn. Het probleem met fanfiction is, is dat het verhaal wat erachter zit meestal onorigineel is. Kijk maar naar de 1D/JB stories. De meesten daarvan zijn onorigineel. (Ik zeg niet dat er geen originele tussen zitten.)
    Bij volledig zelfbedachte verhalen heb je veel en dan ook echt veel vaker dat de verhalenlijn origineel is, gewoon omdat je alles zelf bedenkt.

    Niets meer te zeggen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Oneens, hoewel er bekende personen in 'meespelen' zegt dit verder niks over de orginaliteit of het idee dat het minder leuk te lezen zou zijn. Als de schrijver goed schrijft, lees ik alles.


    Don't find love. Let love find you.

    Eens.
    Ja, zelf heb ik ook fanfictions geschreven.
    Maar keer op keer als ik zelf bezig was met een fanfiction, liet ik de karakters toch eigen dingen doen, die de "echte persoon" nooit zou doen, dus klopt het sowieso al niet meer.
    Wanneer je een fanfiction schrijft, maak je hoe dan ook toch je eigen karakters, je geeft ze alleen een bestaande naam, that's it.
    Bovendien werk ik zelf persoonlijk minder serieus aan fanfictions, dan aan verhalen met onbekende personages.
    Dus ik persoonlijk zeg eens, maar ik snap de reacties met "oneens" ook heel goed.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Nee, ligt eraan hoe het geschreven is.


    Niet alles wat iemand zegt, is waar.

    Oneens....
    ja, sommige fanfic's zijn inderdaag slecht geschreven.
    maar de goede zijn eigenlijk gewoon normale story's waar ze een voor hun bekend personage erin gooien, als ik de bitch van mijn klas als pester in het verhaal gooi, dan gebruik ik ook een bestaand persoon (alleen kennen jullie haar niet)

    en nog een punt, bekende mensen worden ook vaak gebruikt om het-heel-goed-geschreven-verhaal-wat-eigenlijk-direct-naar-de-uitgever-kan-verhaal meer bekendheid te geven. (hoeveel verhalen met onbekende mensen staan in de top? juist ja) of worden gebruikt om hun eigen verhaal toch op papier te zetten, maar dan in de vorm van bijv. 1D omdat het dan niet zo dicht bij komt.
    (K) Crazy


    The difference between doing something and not doing something is doing something. ~Harry Styles

    oneens, er zijn hele goede fanfictions. Maar helemaal zelfbedachte verhalen zijn ook leuk.


    Don't let small minds convince you that your dreams are too big.

    Ik denk dat als je zelf een verhaal bedenkt, je misschien beter op zal gaan in de personen, want als je een fanfic schrijft over bijvoorbeeld Justin Bieber, dan heb je al een hoofdpersoon, maar je weet niet hoe Justin in het echt denkt en deot, want je kent hem eigenlijk niet persoonlijk. Zijn tegenspeler zou je dan wel helemaal kunnen bepalen, maar ik denk niet dat dit allemaal met de kwaliteit van het verhaal heeft te maken. Het kan beide even goed zijn. Het ligt vrijwel altijd aan de auteur ;)


    Second place is first loser

    Nee, absoluut niet mee eens. Fanfics kunnen net zo goed of soms zelfs beter geschreven zijn dan sommige zelf bedachte verhalen.
    Het ligt er gewoon aan hoe het geschreven is en of de schrijfstijl bevalt. Dat is bij iedereen en elke story anders.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2012 - 13:08 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Oneens. Als het alsnog een leuk en origineel verhaal is dan zie ik niet waarom het slechter zou zijn. Zeker als het ook nog eens goed geschreven is.
    En een fanfiction is een handige manier om te oefenen met schrijven, en een feedback te krijgen, terwijl je met een zelfbedacht verhaal vaak moet oppassen dat het idee niet gestolen wordt.


    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

    Oneens. Ik ben al heel leuke fanfiction verhalen tegengekomen die ik tot nu toe eigenlijk beter vind dan alle normale verhalen die ik tegengekomen ben.
    Neem als voorbeeld, Unholyverse: http://archiveofourown.org/works/231221?view_adult=true


    Mirrors only reflect colors, you're the one to reflect yourself

    Mercurial schreef:
    Oneens. Een fanfiction kan even goed of slecht zijn als een verhaal dat gaat over onbekende personen.

    dit


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Zoals al gezegd, bij fanfictions is het soms ook een goede manier om beter te leren schrijven. Er zijn veel mensen die dat nodig kunnen gebruiken.
    Maar je moet geen vooroordelen hebben over fanfics, want er zitten echt parels tussen!


    Like a phoenix rising from the ashes

    oneens, het ligt aan de auteur van het verhaal niet aan de personages die erin gebruikt worden :)


    The challenge is to be yourself in a world that is trying to make you like everyone else