• National Novel Writing Month gaat weer beginnen op 1 augustus!

    Het doel van NaNoWriMo is om in één maand 50.000 woorden te schrijven. Je krijgt peptalks gestuurd om het vol te houden en het is natuurlijk een hele leuke ervaring. Vooral als je de 50.000 haalt.


    En deze quizletters doen daar dit jaar aan mee (met het erna genoemde verhaal):

    Bronte (GreyWolfMoon) - William
    Austen(JanaAusten) - Anikita's laatste kans
    Lilium (LadyMoirae) - Kiss from a rose
    Frodo (Philyra) - Zomerhitte
    Morbid (Peyrac) - The last bolt hole
    Vivaldi (Swanroad) - Phase Zero
    BlueRiver (Aprodithe) -
    MrWolowitz (Taraluis) - Long road home
    Crocker (Rebirthing) - Kattenogen
    Assassin (Niksel) - The stranger in my head
    WillNotLearn (WillNotLearn) -
    Bane (Nolanverse) - The Headquarters
    Lovelydemon (Adoratax) - Dead end


    Doe jij ook mee? Meld het even dan zet ik je erbij. (Als je wil, vermeld ook je username op NaNoWriMo en de titel van je verhaal.)

    Hier kan je je aanmelden voor Camp NaNoWriMo!

    In dit topic kan je over Camp NaNoWriMo praten en elkaar tips geven etc. En misschien is het ook wel leuk om je verhaal en vooruitgang neer te zetten.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 16:49 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Crocker schreef:
    Wat betekenen deze twee woorden? :
    Synopsis
    Excerpt


    Synopsis = samenvatting
    Excerpt = stukje uit verhaal


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    MrWolowitz schreef:
    Ik zag de vragen staan over Fanfiction en of het in het engels moet als je hier kijkt staat bijna alles wat je ook maar kan verzinnen wat je kunt vragen.


    Na het lezen van dit snap ik nog iets niet. Als het nu 1 augustus is; waar moet je dan ingeven hoeveel je geschreven hebt? En moet je de tekst dan ingeven?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Nee je hoeft alleen de woorden in te leveren, wacht even zal even de letterlijke tekst opzoeken en zo goed mogelijk vertalen...

    How do I update my word count?

    You can update your word count by entering your total cumulative word count in the tent on the dashboard screen and hitting “Submit.” You can also use the novel info module to update your word count.

    The word count validator (and other novel info like title, genre, synopsis, and cover art) is on your profile page.

    To find it, select the My Novel from the Camper Profile menu, then click “Edit Novel Info” at the top of that page.

    You have two options here:

    Word Count: Simply enter your total cumulative word count (no punctuation please, just numbers) in this box, scroll down to the bottom of the page, and click submit.
    Word Count Validator: Select the link that reads “I am ready to validate my novel” beneath the Word Count field. Copy the entire contents of your novel, and paste it into this box.
    Scroll to the bottom of the page, and click submit. Our word-count robots will count your words, then delete the file, unseen by human eyes. We don’t keep a copy of your novel anywhere on our site.

    After the 25th of the month you’re writing in, the word count validator can be used to validate your novel and claim winner status.


    Nederlandse uitleg

    Dus er komt in de tent *denk dat die bovenin ergens komt* een balkje te staan met Submit en daar moet je op klikken, dan heb je twee keuzes
    ~Word Count dan zet je gewoon het aantal woorden in het balkje erachter zonder punten of letters ertussen gewoon alleen het aantal woorden.

    ~Word Count Validator dan moet je op de link met I am ready to validate my novel klikken onder dat balkje van die dinge hierboven en daar alles wat je tot dan toe van je verhaal hebt geschreven erin zetten en dan opsturen.
    Dat wordt geteld door Robots en dan komt de hoeveelheid woorden er gewoon te staan en er zal geen enkel mens naar kijken en wordt nergens opgeslagen en gelijk erna verwijdert.

    Begrijp je het nu min of meer? Waarschijnlijk als de site op 1 Augustus helemaal zo is als het hoort zal het ook gelijk veel duidelijker worden hoor.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2012 - 20:25 ]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    MrWolowitz schreef:
    Nee je hoeft alleen de woorden in te leveren, wacht even zal even de letterlijke tekst opzoeken en zo goed mogelijk vertalen...

    How do I update my word count?

    You can update your word count by entering your total cumulative word count in the tent on the dashboard screen and hitting “Submit.” You can also use the novel info module to update your word count.

    The word count validator (and other novel info like title, genre, synopsis, and cover art) is on your profile page.

    To find it, select the My Novel from the Camper Profile menu, then click “Edit Novel Info” at the top of that page.

    You have two options here:

    Word Count: Simply enter your total cumulative word count (no punctuation please, just numbers) in this box, scroll down to the bottom of the page, and click submit.
    Word Count Validator: Select the link that reads “I am ready to validate my novel” beneath the Word Count field. Copy the entire contents of your novel, and paste it into this box.
    Scroll to the bottom of the page, and click submit. Our word-count robots will count your words, then delete the file, unseen by human eyes. We don’t keep a copy of your novel anywhere on our site.

    After the 25th of the month you’re writing in, the word count validator can be used to validate your novel and claim winner status.


    Nederlandse uitleg

    Dus er komt in de tent *denk dat die bovenin ergens komt* een balkje te staan met Submit en daar moet je op klikken, dan heb je twee keuzes
    ~Word Count dan zet je gewoon het aantal woorden in het balkje erachter zonder punten of letters ertussen gewoon alleen het aantal woorden.

    ~Word Count Validator dan moet je op de link met I am ready to validate my novel klikken onder dat balkje van die dinge hierboven en daar alles wat je tot dan toe van je verhaal hebt geschreven erin zetten en dan opsturen.
    Dat wordt geteld door Robots en dan komt de hoeveelheid woorden er gewoon te staan en er zal geen enkel mens naar kijken en wordt nergens opgeslagen en gelijk erna verwijdert.

    Begrijp je het nu min of meer? Waarschijnlijk als de site op 1 Augustus helemaal zo is als het hoort zal het ook gelijk veel duidelijker worden hoor.


    Zoiets. Bij edit kan je dus gewoon de woorden ingeven die jij hebt en die steeds veranderen of je tekst kopieren en plakken in een bepaald schermpje. Dan telt hij de woorden voor je en gooit hij de tekst gelijk weer weg. In een grafiekje gaat je woorden aantal omhoog voor die dag, je kan het zovaak als je wilt doen. Je hebt dan ook een heel schema met hoeveel woorden je nog per dag moet schrijven om het te halen, het aantal wat je gemiddeld per dag schrijft, dat soort dingen.


    Your make-up is terrible

    Ik doe misschien mee. Want ik ben dan op vakantie en mijn ma is denk ik niet blij dat ik dan hele dagen zit te schrijven.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Assassin schreef:
    (...)

    Zoiets. Bij edit kan je dus gewoon de woorden ingeven die jij hebt en die steeds veranderen of je tekst kopieren en plakken in een bepaald schermpje. Dan telt hij de woorden voor je en gooit hij de tekst gelijk weer weg. In een grafiekje gaat je woorden aantal omhoog voor die dag, je kan het zovaak als je wilt doen. Je hebt dan ook een heel schema met hoeveel woorden je nog per dag moet schrijven om het te halen, het aantal wat je gemiddeld per dag schrijft, dat soort dingen.

    Precies zo ja :'D


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Aha, bedankt alle twee!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien


    Dit vind ik persoonlijk een erg lied, het is wel geschreven voor November, maar toch.


    Ex astris, sciencia

    Haha, dat lied is echt geniaal!

    *voegt hem toe bij favorieten*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik ben nu die vent z'n andere dingen aan het bekijken om dingen te leren en me voor te bereiden op NaNo! Ik krijg er echt zin in! Aftelleeeen (krul)


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    Ik ben nu die vent z'n andere dingen aan het bekijken om dingen te leren en me voor te bereiden op NaNo! Ik krijg er echt zin in! Aftelleeeen (krul)


    Oeh, als je nog interessante/bruikbare dingen vindt: wil je die dan ook hier zetten? (:


    Ik heb er ook heul veel zin in!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.

    Meer weet ik even niet ^^


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Die zijn echt handig! Dankje ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Kunnen jullie me misschien helpen?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien