• National Novel Writing Month gaat weer beginnen op 1 augustus!

    Het doel van NaNoWriMo is om in één maand 50.000 woorden te schrijven. Je krijgt peptalks gestuurd om het vol te houden en het is natuurlijk een hele leuke ervaring. Vooral als je de 50.000 haalt.


    En deze quizletters doen daar dit jaar aan mee (met het erna genoemde verhaal):

    Bronte (GreyWolfMoon) - William
    Austen(JanaAusten) - Anikita's laatste kans
    Lilium (LadyMoirae) - Kiss from a rose
    Frodo (Philyra) - Zomerhitte
    Morbid (Peyrac) - The last bolt hole
    Vivaldi (Swanroad) - Phase Zero
    BlueRiver (Aprodithe) -
    MrWolowitz (Taraluis) - Long road home
    Crocker (Rebirthing) - Kattenogen
    Assassin (Niksel) - The stranger in my head
    WillNotLearn (WillNotLearn) -
    Bane (Nolanverse) - The Headquarters
    Lovelydemon (Adoratax) - Dead end


    Doe jij ook mee? Meld het even dan zet ik je erbij. (Als je wil, vermeld ook je username op NaNoWriMo en de titel van je verhaal.)

    Hier kan je je aanmelden voor Camp NaNoWriMo!

    In dit topic kan je over Camp NaNoWriMo praten en elkaar tips geven etc. En misschien is het ook wel leuk om je verhaal en vooruitgang neer te zetten.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 16:49 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Ik heb een ideetje voor een verhaal over de Lofoten. Zou dit een leuke locatie zijn voor een verhaal?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Lilium schreef:
    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.

    Meer weet ik even niet ^^


    Wat is een inner monologue? *voelt zich dom*
    Want volgens mij heb ik dat nog nooit gebruikt..


    26 - 02 - '16

    Crocker schreef:
    (...)

    Wat is een inner monologue? *voelt zich dom*
    Want volgens mij heb ik dat nog nooit gebruikt..


    Een gesprek met zichzelf.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Een gesprek met zichzelf.


    Ah, dat is een goed idee ja :3
    Bedankt (:


    26 - 02 - '16

    BlueRiver schreef:
    Ik heb een ideetje voor een verhaal over de Lofoten. Zou dit een leuke locatie zijn voor een verhaal?


    Het is een erg mooie locatie, maar het ligt eraan waar je verhaal over gaat (:


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Dat liedje is echt leuk! :3
    Ik ben trouwens in een cabin geplaatst. Net, als in, twee minuten geleden. Ik hoop dat ik bij leuke mensen zit (: In juni was het saai, aangezien iedereen erg oppervlakkig deed.
    Trouwens; de plek waar de countdown staat van wanneer NaNo begint (homepage), daar komt dat hokje te staan om je wordcount up te daten. Als het goed is, dat was in juni ook zo, dus ik zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn. :3


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Vivaldi schreef:
    Dat liedje is echt leuk! :3
    Ik ben trouwens in een cabin geplaatst. Net, als in, twee minuten geleden. Ik hoop dat ik bij leuke mensen zit (: In juni was het saai, aangezien iedereen erg oppervlakkig deed.
    Trouwens; de plek waar de countdown staat van wanneer NaNo begint (homepage), daar komt dat hokje te staan om je wordcount up te daten. Als het goed is, dat was in juni ook zo, dus ik zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn. :3


    Is het je in juni gelukt om 50K te halen? ;D
    En ik zit niet in een cabin. Is het leuk?


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    (...)

    Is het je in juni gelukt om 50K te halen? ;D
    En ik zit niet in een cabin. Is het leuk?


    Nope, het verhaal lag me niet echt. Ik kwam er niet verder mee, gewoon een slecht idee eigenlijk, haha x)
    Hangt er vanaf bij welke mensen je wordt geplaatst, denk ik. Mijn vorige ervaring was oppervlakkig en niet interessant. Maar misschien zijn deze mensen wel weer interessant. En als ze niet aardig zijn, kun je altijd nog uit de cabin gaan en opnieuw geplaatst worden. Maar een cabin is best leuk! (:


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Vivaldi schreef:
    (...)

    Nope, het verhaal lag me niet echt. Ik kwam er niet verder mee, gewoon een slecht idee eigenlijk, haha x)
    Hangt er vanaf bij welke mensen je wordt geplaatst, denk ik. Mijn vorige ervaring was oppervlakkig en niet interessant. Maar misschien zijn deze mensen wel weer interessant. En als ze niet aardig zijn, kun je altijd nog uit de cabin gaan en opnieuw geplaatst worden. Maar een cabin is best leuk! (:


    Nou, anders schrijf ik me ook wel in voor een cabin met "surprise me" ;D
    Wel jammer van je verhaal. Ligt je verhaal je deze keer wel denk je?


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Hé, ik zit met Morbid in de cabin ;D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Lilium schreef:
    (...)

    Nou, anders schrijf ik me ook wel in voor een cabin met "surprise me" ;D
    Wel jammer van je verhaal. Ligt je verhaal je deze keer wel denk je?


    Haha, gewoon doen! Kan altijd leuk uitpakken!
    Opzich wel, nou ja, het kan niet altijd rozengeur en maneschijn zijn. (': Dit verhaal ligt me wel. Ik barst van de inspiratie en ik hoop dat ik het boek niet afschrijf voordat NaNo begint. Anders moet ik snel een tweede deel verzinnen x)
    En bij jou? Heb je veel inspiratie of moet je nog een plot uitdenken?


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Vivaldi schreef:
    (...)

    Haha, gewoon doen! Kan altijd leuk uitpakken!
    Opzich wel, nou ja, het kan niet altijd rozengeur en maneschijn zijn. (': Dit verhaal ligt me wel. Ik barst van de inspiratie en ik hoop dat ik het boek niet afschrijf voordat NaNo begint. Anders moet ik snel een tweede deel verzinnen x)
    En bij jou? Heb je veel inspiratie of moet je nog een plot uitdenken?


    Dat is waar. Oh, daar ben ik ook bang voor ja!
    Ik schrijf mijn verhaal verder af. Ik heb al 58000 woorden en ben dus zeker bang dat mijn boek af zal zijn voor ik de 50K bereik.
    Maar ik heb veel inspiratie! Ik kan niet wachten tot augustus! Ik heb al de grote verhaallijn bedacht hoe het nu verder moet en een paar nieuwe personages en mijn epilogue ;D
    En jij?


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Ik schrijf, voor het moment, vooral standalones, want anders -ik ken mezelf- begin ik al aan mijn verhaal en dan heb ik geen stof meer om in Augustus over te schrijven


    Ex astris, sciencia

    Bronte schreef:
    Ik schrijf, voor het moment, vooral standalones, want anders -ik ken mezelf- begin ik al aan mijn verhaal en dan heb ik geen stof meer om in Augustus over te schrijven


    Ik moet mezelf ook echt tegenhouden ja! Ik mocht van mezelf één stukje nog schrijven omdat ik die al had bedacht voor ik aan NaNo mee wilde doen, maar nu moet ik echt nog 21 dagen wachten! o;


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    (...)

    Dat is waar. Oh, daar ben ik ook bang voor ja!
    Ik schrijf mijn verhaal verder af. Ik heb al 58000 woorden en ben dus zeker bang dat mijn boek af zal zijn voor ik de 50K bereik.
    Maar ik heb veel inspiratie! Ik kan niet wachten tot augustus! Ik heb al de grote verhaallijn bedacht hoe het nu verder moet en een paar nieuwe personages en mijn epilogue ;D
    En jij?


    Wow, dan ben je al best ver! Hoelang ben je al bezig?
    Dat is goed dat je dat al allemaal voor elkaar hebt!
    Euh, ik zit nu op de 12.000 woorden, ben kort geleden mee begonnen. En het leukste moet nog gebeuren. Ik heb heel veel scenes in mijn hoofd zitten die eruit moeten en voorlopig weet ik wel waar ik heen moet! :3


    And now we're counting down to Phase Zero.