• National Novel Writing Month gaat weer beginnen op 1 augustus!

    Het doel van NaNoWriMo is om in één maand 50.000 woorden te schrijven. Je krijgt peptalks gestuurd om het vol te houden en het is natuurlijk een hele leuke ervaring. Vooral als je de 50.000 haalt.


    En deze quizletters doen daar dit jaar aan mee (met het erna genoemde verhaal):

    Bronte (GreyWolfMoon) - William
    Austen(JanaAusten) - Anikita's laatste kans
    Lilium (LadyMoirae) - Kiss from a rose
    Frodo (Philyra) - Zomerhitte
    Morbid (Peyrac) - The last bolt hole
    Vivaldi (Swanroad) - Phase Zero
    BlueRiver (Aprodithe) -
    MrWolowitz (Taraluis) - Long road home
    Crocker (Rebirthing) - Kattenogen
    Assassin (Niksel) - The stranger in my head
    WillNotLearn (WillNotLearn) -
    Bane (Nolanverse) - The Headquarters
    Lovelydemon (Adoratax) - Dead end


    Doe jij ook mee? Meld het even dan zet ik je erbij. (Als je wil, vermeld ook je username op NaNoWriMo en de titel van je verhaal.)

    Hier kan je je aanmelden voor Camp NaNoWriMo!

    In dit topic kan je over Camp NaNoWriMo praten en elkaar tips geven etc. En misschien is het ook wel leuk om je verhaal en vooruitgang neer te zetten.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 16:49 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.

    http://www.youtube.com/watch?v=X8MlD1XSQ64&feature=player_embedded#t=7s
    Meer weet ik even niet ^^


    9) Schrijf over dingen die je weet. Research kost veel tijd en energie
    10) Je kan je eigen ervaring in je verhaal verwerken
    11) Je personages moeten iets willen
    12) Een plot is handig, daar kan je je aan vasthouden
    13) Delete niks! Het hoeft niet perfect te zijn. Pas na NaNo kan je gaan editen.
    14) zet je internal critic uit. Schrijf alles. Ook al is het fout, raar, gek, gestoord.
    15) Als je vastloopt/verveeld bent met je verhaal, moet je een plot-bunny gebruiken: schrijf een stukje door je verhaal heen dat niets te maken heeft met je verhaal zelf, zoals bijvoorbeeld ninja's die van je plafond vallen terwijl je eigenlijk net een saai stuk aan het schrijven bent over een politiek gesprek die je personage moet bijwonen.
    16) wees concurrerend: probeer te winnen van een vriend/broer/zus/mede q'er/etc die ook meedoet met NaNo
    http://www.youtube.com/watch?v=9O9boDFUjHA


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Meuhh... ik wil echt zó graag mee doen. Maar ik ben er dan dus niet.. Ik baal er echt van.. :/


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik heb nog altijd niets.


    Your make-up is terrible

    http://www.youtube.com/watch?v=KSHd7gWUbmY&feature=related


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Assassin schreef:
    Ik heb nog altijd niets.


    Waar krijg je normaal ideeën van? Dan moet je dat misschien gaan doen om inspiratie op te doen voor een verhaal.
    Ga boeken lezen, muziek luisteren, personages bedenken, plaatjes kijken... Alles waar je maar ideeën van krijgt!


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    (...)

    Waar krijg je normaal ideeën van? Dan moet je dat misschien gaan doen om inspiratie op te doen voor een verhaal.
    Ga boeken lezen, muziek luisteren, personages bedenken, plaatjes kijken... Alles waar je maar ideeën van krijgt!


    Of een film kijken, daar krijg ik altijd inspiratie van.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Of een film kijken, daar krijg ik altijd inspiratie van.


    Of klassieke poems lezen, helpt altijd heel veel! ^^


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    (...)

    Of klassieke poems lezen, helpt altijd heel veel! ^^


    Haha, ik heb me zonet gerealiseerd dat 50 k niet zoveeeel is (; oké, het is wel veel, maar ik heb net een hoofdstuk geschreven van 1000 woorden en toen dacht ik: nog 49 van die en we zijn er!
    + ik heb nog heel veel inspiratie voor de komende hoofdstukken, dus ik denk dat ik het wel haal.. dat hoop ik toch (krul)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Of een film kijken, daar krijg ik altijd inspiratie van.


    Of neem al je favoriete boeken, films, personages samen. Uit elke film of boek haal je iets zoals een gebeurtenis, of een rode lijn, een personage en maak daar zelf een compleet nieuw verhaal omheen. Je hoeft het niet perse als verhaal te gebruiken, maar het kan wel nieuwe ideeën opleveren!

    Dus, laten we zeggen dat we drie onderwerpen nemen: the Hunger Games, Harry Potter en Winnie the Pooh. Dan nemen we als hoofdpersonage Katniss, maar we maken van haar niet een tribuut van de Hunger Games, maar een nieuwe inwoner in het bos van Winnie the Pooh (waar het verhaal zich zal afspelen). Maaar het bos van Winnie the Pooh is te vrolijk, dus professor Snape komt langs en maakt daar een einde aan door er een duistere spreuk overheen te gooien. Katniss moet het bos redden van de duisternis. En dan komt Winnie the Pooh en zijn vrienden in het verhaal. Ze zijn veranderd in moordlustige monsters die nu werken voor Snape. Hun doel is Katniss vermoorden en het bos laten zoals het nu is...

    En ga zo maar verder. Natuurlijk verander je dan namen etc. En dit een vreselijk slecht voorbeeld, maar het is in ieder geval iets. :Y)


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Vivaldi schreef:
    (...)

    Of neem al je favoriete boeken, films, personages samen. Uit elke film of boek haal je iets zoals een gebeurtenis, of een rode lijn, een personage en maak daar zelf een compleet nieuw verhaal omheen. Je hoeft het niet perse als verhaal te gebruiken, maar het kan wel nieuwe ideeën opleveren!

    Dus, laten we zeggen dat we drie onderwerpen nemen: the Hunger Games, Harry Potter en Winnie the Pooh. Dan nemen we als hoofdpersonage Katniss, maar we maken van haar niet een tribuut van de Hunger Games, maar een nieuwe inwoner in het bos van Winnie the Pooh (waar het verhaal zich zal afspelen). Maaar het bos van Winnie the Pooh is te vrolijk, dus professor Snape komt langs en maakt daar een einde aan door er een duistere spreuk overheen te gooien. Katniss moet het bos redden van de duisternis. En dan komt Winnie the Pooh en zijn vrienden in het verhaal. Ze zijn veranderd in moordlustige monsters die nu werken voor Snape. Hun doel is Katniss vermoorden en het bos laten zoals het nu is...

    En ga zo maar verder. Natuurlijk verander je dan namen etc. En dit een vreselijk slecht voorbeeld, maar het is in ieder geval iets. :Y)


    Precies hahha ^^


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Vivaldi schreef:
    (...)

    Of neem al je favoriete boeken, films, personages samen. Uit elke film of boek haal je iets zoals een gebeurtenis, of een rode lijn, een personage en maak daar zelf een compleet nieuw verhaal omheen. Je hoeft het niet perse als verhaal te gebruiken, maar het kan wel nieuwe ideeën opleveren!

    Dus, laten we zeggen dat we drie onderwerpen nemen: the Hunger Games, Harry Potter en Winnie the Pooh. Dan nemen we als hoofdpersonage Katniss, maar we maken van haar niet een tribuut van de Hunger Games, maar een nieuwe inwoner in het bos van Winnie the Pooh (waar het verhaal zich zal afspelen). Maaar het bos van Winnie the Pooh is te vrolijk, dus professor Snape komt langs en maakt daar een einde aan door er een duistere spreuk overheen te gooien. Katniss moet het bos redden van de duisternis. En dan komt Winnie the Pooh en zijn vrienden in het verhaal. Ze zijn veranderd in moordlustige monsters die nu werken voor Snape. Hun doel is Katniss vermoorden en het bos laten zoals het nu is...

    En ga zo maar verder. Natuurlijk verander je dan namen etc. En dit een vreselijk slecht voorbeeld, maar het is in ieder geval iets. :Y)


    Haha, ik moest echt heel hard lachen om dat voorbeeld ;D geniaal!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Lol, het is ook leuk als je je verveelt! :3

    Maken jullie trouwens notities voor jullie verhalen? Schrijf je die dan op papier, of in het document van je verhaal zelf of iets anders? Ik gebruikte papier om alles bij te houden, maar aangezien ik dat allemaal niet mee kan nemen op reis gebruik ik nu Evernote om alles op te slaan. En jullie?


    And now we're counting down to Phase Zero.

    Vivaldi schreef:
    Lol, het is ook leuk als je je verveelt! :3

    Maken jullie trouwens notities voor jullie verhalen? Schrijf je die dan op papier, of in het document van je verhaal zelf of iets anders? Ik gebruikte papier om alles bij te houden, maar aangezien ik dat allemaal niet mee kan nemen op reis gebruik ik nu Evernote om alles op te slaan. En jullie?


    Gewoon een word document (: ik neem mijn laptop ook mee op vakantie, so.. ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dat is wel ontzettend grappig hahaha. Ik heb al enorm veel gedaan, muziek en films etc, maar er komt niets.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Dat is wel ontzettend grappig hahaha. Ik heb al enorm veel gedaan, muziek en films etc, maar er komt niets.


    Waarschijnlijk gewoon omdat je een idee wil hebben. Zoiets komt meestal spontaan, toch? (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien