• Jon Lord, de toetsenist van Deep Purle, is gister op 71 jarige leeftijd overleden.



    It is with deep sadness we announce the passing of Jon Lord, who suffered a fatal pulmonary embolism today, Monday 16th July at the London Clinic, after a long battle with pancreatic cancer. Jon was surrounded by his loving family.

    Jon Lord, the legendary keyboard player with Deep Purple co-wrote many of the bands legendary songs including Smoke On The Water and played with many bands and musicians throughout his career.

    Best known for his Orchestral work Concerto for Group & Orchestra first performed at Royal Albert Hall with Deep Purple and the Royal Philharmonic Orchestra in 1969 and conducted by the renowned Malcolm Arnold, a feat repeated in 1999 when it was again performed at the Royal Albert Hall by the London Symphony Orchestra and Deep Purple.

    Jon’s solo work was universally acclaimed when he eventually retired from Deep Purple in 2002.

    Jon passes from Darkness to Light.

    Jon Lord 9 June 1941 – 16 July 2012
    Bron: http://jonlord.org/2012/07/16/jon-lord-has-sadly-passed-away/


    Vertaalt(let niet op de foute):
    Diep bedroeft maken wij bekent dat Jon lord, die leed aan alvleesklier is vandaag, maandag 16 juli, overleden.

    Jon lord was de legendarische toetsenist van Deep Pruple en mede schrijver van een paar van de bans grootste hits zoals "Smoke on the water", en hij speelde met veel bands en muzikante tijdens door de jaren heen.

    Hij is het meest bekent voor zijn orkestrale werk"Concerto for Group & Orchestra", wat als eerste uitgevoerd werd in Royal Albert Hall met Deep Purple en de Royal Philharmonic Orchestra in 1969 en gerealiseerd bij Malcolm Arnold, een herhaling toen het in 1999 opnieuw werd uitgevoerd in de Royal Albert Hall door the London Symphony orkest en Deep Purple.

    Jon's solo werk wereldwijd goed ontvangen toen hij Deep Purle in 2002 verlied.

    Jon ging van de duisternis naar het licht.

    Jon Lord 9 juni 1941-15 juli 2012


    Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic aan zou maken. Maar voor zo'n grote muziek legende, wat dat mag je toch wel zeggen, maak ik een uitzondering. Het verbaaste me eigenlijk dat niemand een topic had gemaakt. Ik bedoel, iedereen kent hem wel, misschien niet bij naam(eerlijk gezegd wist ik zijn naam ook niet tot gister), maar zeker wel als persoon. Iedereen kent Deep Purple, smoke on the water of Child in time wel. ZO niet zeker opzoeken.
    Zelf heb ik hele goede herinneringen aan Deep Purple, het is een van die bands waar mijn ouders vroeger naar luisterde en waar ik zelf nu naar luister. Elk jaar hoorde ik Child in time bij de top 2000 a gogo, met dat geweldige haar en die prachtige keyboard, een jaar is voor mij ook niet afgelopen als ik die niet hoor.

    Maar goed, ik vond dat ik dit even moest melden. Het is niet zo dat elke dag dat een legende in de rock wereld sterft, al komt dat helaas steeds vaker voor nu zo op leeftijd raken.
    Ik wens familie en vrienden van Jon heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
    Moge hij ruste in vrede.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ken hem niet.

    R.I.P.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2012 - 14:59 ]


    Believe in yourself.

    Belikov schreef:
    Ik ken hem niet.

    R.I.P.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Goh, dat wist ik niet eens, Rip friend.


    It is the unknown we fear when we look upon death & darkness nothing more. - albus dumbledore