• Geen idee of dit hier goed staat?


    Wat ik me al een paar keer afvroeg was; waarom zijn er fanfictions waarin de beroemde persoon niet bekent is?
    Dan staat er zo op de "voorpagina"; "… doesn't excist"/"no one is famous".


    Niet afkrakend/beledigend bedoelt, maar ik vroeg het me gewoon af.
    Want mijn eerste reactie is dan; waarom dan een fanfiction?
    Dan kan het toch net zo goed een "onbekende personen" verhaal zijn?


    Just wondering.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Volgens mij willen ze de artiest gebruiken maar zeg maar niet al het gedoe dat er rondom zit zoals bodyguards/managers en de fans en exen.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    Volgens mij willen ze de artiest gebruiken maar zeg maar niet al het gedoe dat er rondom zit zoals bodyguards/managers en de fans en exen.

    Could be.
    Dat zou de logische verklaring zijn.


    But for fuck's sake (pun intended)…
    Neem nu het verhaal dat nu in de top staat; Kidnapped by One Direction.
    Why?
    Ze zijn niet beroemd, dan waarom zou je zo'n verhaal willen schrijven over je "idolen"?
    Het geeft ze in dit geval geen betere naam, I guess?
    Guess I'll never understand.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Could be.
    Dat zou de logische verklaring zijn.


    But for fuck's sake (pun intended)…
    Neem nu het verhaal dat nu in de top staat; Kidnapped by One Direction.
    Why?
    Ze zijn niet beroemd, dan waarom zou je zo'n verhaal willen schrijven over je "idolen"?
    Het geeft ze in dit geval geen betere naam, I guess?

    Guess I'll never understand.


    Lol, "kidnapped by One Direction" maar "One Direction bestaat niet" dus ze wordt ontvoerd door niemand... Mind blowing.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Seasons schreef:
    (...)
    Could be.
    Dat zou de logische verklaring zijn.


    But for fuck's sake (pun intended)…
    Neem nu het verhaal dat nu in de top staat; Kidnapped by One Direction.
    Why?
    Ze zijn niet beroemd, dan waarom zou je zo'n verhaal willen schrijven over je "idolen"?
    Het geeft ze in dit geval geen betere naam, I guess?
    Guess I'll never understand.


    It makes me shed tearsrs (cat)

    Maar definieer beroemd. One direction is misschien niet wereldberoemd maar toch bekend. Ze hebben fans. Mensen schrijven er over. En, zoals fangirls zijn, verkrachten ze datgene waar ze van houden met een brute passie die zelfs de meest doorgewinterde criminoloog nachtmerries bezorgt.

    tl;dr: Fangirls are crazy. Any attempts to understand are insane and WILL lead to insanity.


    quidquid excusatio prandium pro

    Uneventful schreef:
    (...)

    Lol, "kidnapped by One Direction" maar "One Direction bestaat niet" dus ze wordt ontvoerd door niemand... Mind blowing.


    Dat is ook een van de raardere dingen van fanfiction. Dan schrijf je over een beroemde groep mensen, alleen zijn ze niet beroemd. Je maakt hun persoonlijkheid anders (immers, de echte one direction is een stel idioten die nog geen hamster kunnen kidnappen)

    Wat hou je dan nog over?


    quidquid excusatio prandium pro

    Sjiriki schreef:
    (...)

    It makes me shed tearsrs (cat)

    Maar definieer beroemd. One direction is misschien niet wereldberoemd maar toch bekend. Ze hebben fans. Mensen schrijven er over. En, zoals fangirls zijn, verkrachten ze datgene waar ze van houden met een brute passie die zelfs de meest doorgewinterde criminoloog nachtmerries bezorgt.

    tl;dr: Fangirls are crazy. Any attempts to understand are insane and WILL lead to insanity.


    Verkrachten is dubbelzinnig in this case. Lol, haar verhaal gaat echt over verkrachting.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Dat is ook een van de raardere dingen van fanfiction. Dan schrijf je over een beroemde groep mensen, alleen zijn ze niet beroemd. Je maakt hun persoonlijkheid anders (immers, de echte one direction is een stel idioten die nog geen hamster kunnen kidnappen)

    Wat hou je dan nog over?


    Uiterlijk. Want op het einde gaat alles over het uiterlijkheid.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Lol, "kidnapped by One Direction" maar "One Direction bestaat niet" dus ze wordt ontvoerd door niemand... Mind blowing.

    Hahah!
    You peeps make me laugh!


    Maar inderdaad, het is zo best zinloos.
    Daarom snap ik dus ook niet waarom mensen dan niet gewoon eigen karakters verzinnen.
    Want als er niemand is om "fan" van te zijn, waarom dan een "fanfiction"?



    Uneventful schreef:
    (...)

    Uiterlijk. Want op het einde gaat alles over het uiterlijkheid.

    Die zie je niet eens in een verhaal.


    Maar goed, ik moet niet zo hard oordelen, want ik schrijf zelf een "fanfiction" zonder fan te zijn, net zo onlogisch volgens mijn eigen beredenering.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Die zie je niet eens in een verhaal.


    Maar goed, ik moet niet zo hard oordelen, want ik schrijf zelf een "fanfiction" zonder fan te zijn, net zo onlogisch volgens mijn eigen beredenering.


    Zou je ooit een verhaal lezen met een lelijke acteur erin? Not really. Mensen lezen een fanfiction omdat ze de artiest knap vinden. Dus dat mag je dan niet in je verhaal zien, maar ze beelden zich de artiest voor tijdens het lezen.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Zou je ooit een verhaal lezen met een lelijke acteur erin? Not really. Mensen lezen een fanfiction omdat ze de artiest knap vinden. Dus dat mag je dan niet in je verhaal zien, maar ze beelden zich de artiest voor tijdens het lezen.

    Dan waarom al die fanfictions over Justin Bieber en One Direction?
    Just kidding, just kidding…


    Maar ik zou het niet weten, zeker niet als ik niet weet hoe het geschreven is.
    Net als bij Harry Potter, ik begon later te lezen en had de eerste twee films al gezien.
    Toch beeldde ik me sommige personages anders in dan ik van te voren gezien had.


    Bovendien, tijdens het schrijven van mijn "fanfiction" zie ik mijn personages totaal anders.


    Bedenk me zelfs, soms in sommige boeken word pas later vermeld dat de hoofdpersoon blond of bruin haar heeft; hoe dan ook hebben de meeste karakters in mijn verbeelding altijd bruin haar, ik weet ook niet waarom.
    Blond of niet, in mijn verbeelding hebben ze dan een ander uiterlijk.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2012 - 3:06 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Dan waarom al die fanfictions over Justin Bieber en One direction?
    Just kidding, just kidding…


    Maar ik zou het niet weten, zeker niet als ik niet weet hoe het geschreven is.
    Net als bij Harry Potter, ik begon later te lezen en had de eerste twee films al gezien.
    Toch beeldde ik me sommige personages anders in dan ik van te voren gezien had.


    Bovendien, tijdens het schrijven van mijn "fanfiction" zie ik mijn personages totaal anders.


    Bedenk me zelfs, soms in sommige boeken word pas later vermeld dat de hoofdpersoon blond of bruin haar heeft; hoe dan ook hebben de meeste karakters in mijn verbeelding altijd bruin haar, ik weet ook niet waarom.
    Blond of niet, in mijn verbeelding hebben ze dan een ander uiterlijk.


    Het is eigenlijk veel mooier om je personages in je hoofd te verzinnen dan dat de schrijver allemaal notities geeft over hoe ze eruitziet. Ik haak bijv snel af als iemand blond is of heel anders is als ik me voorbeeldde.

    Maar het is niet echt een goede voorbeeld om jezelf te nemen nu, of wel? Want we schrijven beide fanfiction terwijl we geen fan zijn dus weten wij de hele obsessie er om niet. Maar geloof me als ik zeg dat de meeste mensen fanfictions lezen om zichzelf te zien die date met de artiest. Wat best wel sneu klinkt, maar het is een hobby...


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    (...)

    Verkrachten is dubbelzinnig in this case. Lol, haar verhaal gaat echt over verkrachting.


    Jaja, maar de mary sue van de schrijfster wordt verkracht, dus verkracht ze zichzelf (cat)

    En wat maakt uiterlijk uit in een verhaal?


    quidquid excusatio prandium pro

    Dit is een zwaar nutteloze discussie.
    Mensen schrijven fanfictie's omdat ze de artiesten leuk vinden, en als ze willen dat de artiest in het verhaal niet beroemd is, dan is dat zo. Het is immers een verhaal, waar toch alles al zo'n beetje fictie is, so what does it matter? Misschien beelden ze wel in dat in dat One Direction misschien wel een groepje kidnappers zijn in een parallel universum.(alternatief universum, hoe het ook heet..) Who knows? Who cares?

    [ bericht aangepast op 3 aug 2012 - 10:10 ]


    Believe in yourself.

    Alternate universe geloof ik, heb ik wel vaker gezien. Bijvoorbeeld Harry Potter en Draco Malfidus die in een band zitten en meedoen aan Idols, ik zeg maar wat.
    En op de vraag 'waarom dan een fanfiction' valt vrij makkelijk antwoord te geven: omdat het fans zijn die die verhalen schrijven. En in een verhaal kun je van alles met de characters doen.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2012 - 10:13 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Dharma schreef:
    Dit is een zwaar nutteloze discussie.
    Mensen schrijven fanfictie's omdat ze de artiesten leuk vinden, en als ze willen dat de artiest in het verhaal niet beroemd is, dan is dat zo. Het is immers een verhaal, waar toch alles al zo'n beetje fictie is, so what does it matter? Misschien beelden ze wel in dat in dat One Direction misschien wel een groepje kidnappers zijn in een parallel universum. Who knows? Who cares?


    Waarom ga je er van uit dat het een discussie is

    En ik snap niet waarom iets is zoals het is. Dus probeer ik het uit te vogelen :Y)


    quidquid excusatio prandium pro