• Stel nou, Hemel en Hel bestaan. Als je dood bent en je wordt begraven ga je de grond in, maar in de grond zit Hel, dus dan ga je technisch gezien naar de Hel.
    En in de Hel is overal vuur, right? Dus als je gecremeerd wordt ga je ook naar Hel, right?
    Hier denk ik dus al zo'n 2 jaar over na. :"D
    Ik weet dat de dood geen leuk onderwerp is, maar gewoon.

    Ook, lijkt het me wel tof als het Tetris deuntje gespeeld wordt als ze mijn kist laten zakken [al denk ik niet dat ik begraven wil worden.]. :')

    Dharma schreef:
    (...)
    Ja, nee natuurlijk! Want alleen jij mag zo overkomen.


    Er is een verschil tussen een reactie waarover is nagedacht en waar iets achter zit en en klakkeloos neergegooide bewering met belediging. :'D
    Ugh, kinderen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Er is een verschil tussen een reactie waarover is nagedacht en waar iets achter zit en en klakkeloos neergegooide bewering met belediging. :'D
    Ugh, kinderen.

    Alsof "kinderen" niet na kunnen denken. Ik dacht er gewoon niet over na op de manier als jij dat doet, maar persoonlijk vond ik gewoon dat je overkwam alsof je alles weet en dat irriteerde me.


    Believe in yourself.

    Dharma schreef:
    (...)
    Alsof "kinderen" niet na kunnen denken. Ik dacht er gewoon niet over na op de manier als jij dat doet, maar persoonlijk vond ik gewoon dat je overkwam alsof je alles weet en dat irriteerde me.


    Je kan er vanuit gaan dat ik een stuk meer weet ja. :'D


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Thefuck is jouw probleem? Ik wijs je op de reactie van DarkSavior en Bronte voor wat verduideling. :'D
    En het is trouwens wel een FEIT. Je geest verlaat je lichaam, of hij nou oplost in het niets of niet. Je lichaam vergaat en gaat niet door naar de hel of hemel, dat is een FEIT.
    Get your facts right.

    Ik bedoel dit totaal niet aanvallend of vervelend of iets dergelijks, maar dat je geest je lichaam verlaat is geen feit. Want je 'geest' wordt gemaakt door je hersenen. Je hersenen maken je karakter, en veel mensen denken dat juist de geest 't karakter maakt. Maar de 'geest' bestaat niet. c: In ieder geval, zo denk ik dan. Don't shoot me if I'm wrong. (:


    your eyes are like stars in the night.

    Poseidon schreef:
    (...)
    Ik bedoel dit totaal niet aanvallend of vervelend of iets dergelijks, maar dat je geest je lichaam verlaat is geen feit. Want je 'geest' wordt gemaakt door je hersenen. Je hersenen maken je karakter, en veel mensen denken dat juist de geest 't karakter maakt. Maar de 'geest' bestaat niet. c: In ieder geval, zo denk ik dan. Don't shoot me if I'm wrong. (:


    Dat kan best zijn maar als je dood gaat, gaan je hersens ook dood en is dat 'karakter' als nog weg. Dat is wat ik bedoel te zeggen.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Je kan er vanuit gaan dat ik een stuk meer weet ja. :'D

    Dat je meer weet zal vast wel, maar dat boeit me geen ene reet, het gaat erom hoe je er mee om gaat.


    Believe in yourself.

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat kan best zijn maar als je dood gaat, gaan je hersens ook dood en is dat 'karakter' als nog weg. Dat is wat ik bedoel te zeggen.

    Oh zo, nee ik dacht dat je echt bedoelde dat zeg maar het lichaam dood gaat, en de geest naar een ander lichaam of een eh.. geestgeest wordt. Maar ik denk niet echt dat dat mogelijk is. Ach ja hier ben ik allemaal te wetenschappelijk voor ingesteld volgens mij c:


    your eyes are like stars in the night.

    Poseidon schreef:
    (...)
    Oh zo, nee ik dacht dat je echt bedoelde dat zeg maar het lichaam dood gaat, en de geest naar een ander lichaam of een eh.. geestgeest wordt. Maar ik denk niet echt dat dat mogelijk is. Ach ja hier ben ik allemaal te wetenschappelijk voor ingesteld volgens mij c:

    Ik dacht eigenlijk ook dat ze geesten bedoelde..


    Believe in yourself.

    Tempesta schreef:
    Maar als je gecremeerd wordt gaat de rook naar de hemel?

    Ja daar dacht ik dus ook over na, maar mensen strooien het ook in de zee en zo, maar er gaat toch een deel de lucht in.

    Nightray schreef:
    Waarom zou de hel in de grond zitten? XD

    I didn't made that up, actually. Ik heb ergens gelezen of gezien of iets van die shit dat Hel in het middelpunt van de aarde zit = in de grond, en Hemel in de lucht. :')

    En mensen die het een deprimerende gedachten vinden: ik zeg niet dat het waar is, plus als je niet over iets deprimerends [is dat een woord? lol] mag praten kun je niet eens over het onderwerp "dood" praten, terwijl het toch gaat gebeuren, of je het negeert of niet.

    Dragneel schreef:
    (...)
    I didn't made that up, actually. Ik heb ergens gelezen of gezien of iets van die shit dat Hel in het middelpunt van de aarde zit = in de grond, en Hemel in de lucht. :')

    En mensen die het een deprimerende gedachten vinden: ik zeg niet dat het waar is, plus als je niet over iets deprimerends [is dat een woord? lol] mag praten kun je niet eens over het onderwerp "dood" praten, terwijl het toch gaat gebeuren, of je het negeert of niet.


    Er word ook vaak gesproken over Stairway to heaven en Highway to hel. Stairway gaat naar boven en Highway gaat naar beneden
    Maar er is ook de onderwereld, in tv-series over demonen en zo is de onderwereld onder de grond en word het gezien als hel...

    [ bericht aangepast op 5 aug 2012 - 21:03 ]


    Believe in yourself.

    Ik lig dubbel.
    Zijn jullie nu echt aan het discussiëren over wat er met je geest en lichaam gebeurt als je dood gaat?
    Niets persoonlijke hoor, maar bij mijn weten is er nog steeds niemand terug opgestaan uit de dood om ons te komen vertellen hoe het was.

    OT: Ik geloof niet in de Hemel of de Hel, maar ik denk wel dat er 'iets' is na de dood.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik wil het liedje "Highway to hell" op mijn begrafenis. Kunnen mijn ouders gelijk meegenieten.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik geloof wel in Hemel en Hel. (krul)


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Assassin schreef:
    (...)

    Er is een verschil tussen een reactie waarover is nagedacht en waar iets achter zit en en klakkeloos neergegooide bewering met belediging. :'D
    Ugh, kinderen.


    En jij bent zo volwassen met je 19. In veel mensen hun ogen ben jij ook 'maar' een kind.

    Assassin schreef:

    Dat kan best zijn maar als je dood gaat, gaan je hersens ook dood en is dat 'karakter' als nog weg. Dat is wat ik bedoel te zeggen.


    Dat wil dan toch niet zeggen dat je geest je lichaam verlaat? Als je geest in je hersenen zit en je hersenen zijn 'dood' vergaan die ook gewoon, dus als ik jou reacties bekijk spreek je jezelf tegen. Je zegt dat de geest het lichaam verlaat en dat het vergaat samen met je lichaam en hersenen. (:

    Mijn eigen mening: als je het zo bekijkt, ja, dan is het wel logisch. Je word begraven en dan is de 'hel' dichter bij, je lichaam vergaat en je sappen lopen in de grond.
    Maar bij het cremeren gedeelte zou ik er anders over denken: je gaat naar de hel omdat je dan misschien wordt uitgestrooid en je assen ook dichter bij de hel zijn?
    Nu ja, zelf geloof ik niet zo in hemel en hel. (:


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson