• Topic 2!

    Fantasy is in your head, just let it run free.


    We zitten vol!

    Yoda schreef op 9 aug 2012 - 13:43:

    Toestemming schrijfwedstrijd

    Hallo PercyWood,

    hierbij heb je toestemming om te beginnen met je schrijfwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Yoda

    Zo, het duurde even, maar ik open het topic.

    BELANGRIJKE INFORMATIE:
    - Jullie kunnen je inschrijven tot en met zondag 11:59 of tot het limiet is bereikt.
    - De eerste opdracht komt wel online als de limiet is bereikt, máár er kan pas worden ingeleverd vanaf zondagmiddag.
    - Ik zal me wél houden aan het minimumaantal deelnemers, namelijk 15.
    - Hoe in te leveren: via een pb aan mij en het andere jurylid. Ik zal ze ook achter jullie naam zetten.
    - De nieuwe opdrachten komen zowel in dit topic als de story.
    - In de story vindt je de beoordelingen.
    - Onthoud goed je nummer, het kan nodig zijn bij de latere opdrachten.
    - De prijs is eer (:
    1e plaats: 1 credit + de eer van het winnen + een verhaal/gedicht/foto voor twee weken op mijn profiel
    2e plaats: 1 credit + een verhaal/gedicht/foto voor een week op mijn profiel
    3e plaats: 1 credit

    Juryleden en deelnemers:
    Voor de jury hou ik mezelf aan en ik zoek maximaal nog één iemand als jury. Maar ik kies je uit. Het gaat er dan om of je ervaring hebt met beoordelen, waar je oplet en hoe vaak je beschikbaar bent.
    Het aantal maximum deelnemers ligt op vijfentwintig, het mimimum is vijftien. De eerste opdracht komt dus ook niet online voordat we aan de vijftien deelnemers zitten.


    Juryleden:
    - ElfCitadel
    - dragonslayer

    Deelnemers:
    1. Memoria
    - Opdracht 1
    3. Square
    - Opdracht 1
    4. Aeroplane Uitstel tot 9 september
    - Opdracht 1
    5. Lioncourt 2 minpunten voor te laat inleveren opdracht 1
    - Opdracht 1
    9. NightVision 2 minpunten voor te laat inleveren
    - Opdracht 1
    10. Aragog 1 minpunt wegens te laat inleveren
    - Opdracht 1
    16. Carmenta
    - Opdracht 1
    20. Austen
    - Opdracht 1
    21. Mercurial
    - Opdracht 1
    22. Timcanpy 2 minpunten wegens te laat inleveren
    - Opdracht 1

    Opdrachten:
    Er zullen in totaal vijf opdrachten waarvan nummer vijf de finale is. Elke opdracht zal twee weken duren, uitstel is maximaal vijf dagen. Niemand valt af. Lever je niet in dan betekent dit dat je nog maximaal vijf dagen hebt; die van het uitstel. Maar zolang je geen uitstel hebt aangevraagd, gaan er wel minpunten vanaf. Dit om het eerlijk te houden voor de anderen. Heb je dan nog niet ingeleverd, doe je niet meer mee aan de wedstrijd.

    Opdracht 1:


    Opdracht 2:
    Jullie zijn allemaal ingedeeld bij een personage uit een boek, televisieserie of film. Er is de hele tijd bij gezet of het goed om een boek, film of serie en welke.
    Het is de bedoeling dat jullie voldoen aan een aantal eisen bij deze opdracht:
    1) Het aangewezen personage is de persoon van waaruit je schrijft in Ik-perspectief.
    2) Je voegt zelf een tweede, bestaand personage toe uit de serie.
    3) Dat tweetal zijn je hoofdpersonen en zijn de enigen die er echt toe doen.
    4) Het moet duidelijk zijn wie je als tweede persoon hebt toegevoegd zonder dat bovenaan te hebben gezet.
    5) Je hebt een maximum van 1500 woorden.
    JE KAN NIET RUILEN!
    Succes!
    1) Jack Sparrow - Pirates of the Caribean: The Curse of the Black Pearl (film)
    3) Oliver Wood - Harry Potter and the Goblet of Fire (boek)
    4) Loki - Thor (film)
    5) Sam Uley - Breaking Dawn (boek)
    9) Thor - The Avengers (film)
    10) Dobby - Harry Potter and the Deathly Hallows (film)
    16) Blaine Anderson - Glee (serie)
    20) Jane - New Moon (film)
    21) Primrose - Spotgaai (boek)
    22) Damon Salvatore - Vampire Diaries (serie)

    Inleverdatum: 27 september 2012, 23:59
    Maximale uitstel is tot 2 oktober en niet langer.


    De story

    NAAMSVERANDERINGEN DOORGEVEN!

    [ bericht aangepast op 13 sep 2012 - 17:37 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Sorry, maar ik schrijf me uit. Het heeft geen zin dat ik om uitstel vraag, want dan blijf ik het toch uitstellen. De opdracht ligt me echt niet, ik krijg geen woord op papier en volgende week begint school weer. Ik zou het sowieso te druk krijgen om alles te combineren -ik kreeg vorig jaar al onwerkelijk veel huiswerk- en het gaat er vast niet beter op worden dit jaar.

    Nogmaals sorry en nog veel succes met je wedstrijd.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik wil me graag ook uitschrijven, het is niet dat ik geen tijd heb, maar ik heb geen idee wát ik moet schrijven. Ik kan gewoon niet schrijven over iets dat ik niet ken en aangezien ik het hele boek niet ken kan ik niet verzinnen wat ik in hemelsnaam moet schrijven.

    Sorry.


    Every living creature dies alone.

    Oké, nu ga ik even moeilijk doen maar ik heb ook opdrachten gemaakt over dingen die me niet lagen of die ik moest opzoeken, dat vindt ik dus geen reden om uit te schrijven.
    Ik ga de deadline verschuiven naar 7 september vanwege het vele uitstel en Vollmer en Summerdays; ik geef jullie voor deze ene keer de mogelijkheid een ander jaartal te kiezen dat nog niet vol is. Maar ik ga alleen mensen uitschrijven als ze het ech niet redden vanwege problemen thuis, op school of een verwonding. In het geval van Vollmer zou het nog kunnen, maar ik geef nu de mogelijkheid tot een ander jaartal.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik blijf bij mijn jaar :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    CyberLord schreef:
    Ik blijf bij mijn jaar :Y)


    me too...*O*


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Dus nou is gewoon de hele deadline verschoven? En ik was nog wel zo goed op weg hem te halen. x')
    Nou ja, nu kan ik in ieder geval op mijn gemak schrijven. Het is inderdaad een behoorlijk lastige opdracht, maar ik vind die uitdaging juist wel leuk. Ik hoop dat het iedereen nog lukt om er iets van te maken. ^^

    Ik blijf overigens dus ook bij hetzelfde jaar. En misschien moet je even de nieuwe deadline in de beginpost zetten?

    [ bericht aangepast op 30 aug 2012 - 22:44 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oke, doe mij maar 2011.


    Every living creature dies alone.

    ElfCitadel schreef:
    Oké, nu ga ik even moeilijk doen maar ik heb ook opdrachten gemaakt over dingen die me niet lagen of die ik moest opzoeken, dat vindt ik dus geen reden om uit te schrijven.
    Ik ga de deadline verschuiven naar 7 september vanwege het vele uitstel en Vollmer en Summerdays; ik geef jullie voor deze ene keer de mogelijkheid een ander jaartal te kiezen dat nog niet vol is. Maar ik ga alleen mensen uitschrijven als ze het ech niet redden vanwege problemen thuis, op school of een verwonding. In het geval van Vollmer zou het nog kunnen, maar ik geef nu de mogelijkheid tot een ander jaartal.


    Sorry, maar dat kan ik echt niet aannemen. Het is namelijk niet alleen dat ik geen tijd of inspiratie heb, maar ook dat schrijven me alleen maar stress bezorgt. Ik heb er gewoon geen plezier meer aan en ook totaal geen zin. Ik wil het jou en het andere jurylid ook niet aandoen om de eerste opdracht wel te moeten verbeteren en dan opeens te horen dat ik toch stop. Zoals ik al zei, ga ik het ook veel te druk krijgen vanaf volgende week. En nog meer stress dan ik nu al heb, is echt niet gezond meer. Als ik me niet 100% ga kunnen inzetten, stop ik er liever nu al mee.
    Daarbij komt ook nog dat ik het anders niet eerlijk vind tegenover de andere deelnemers. Square kon 1663 niet meer nemen omdat het al volzet was, en als ik nu zou gaan wisselen zou zij iig wel dat jaartal gehad kunnen hebben. Als ik nu stop, gaat ze het ook niet hebben, maar dat vind ik wel al eerlijker.

    Sorry en nog veel succes met je wedstrijd.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    CyberLord schreef:
    Ik blijf bij mijn jaar :Y)

    Vollmer en Summerdays waren ook de enigen die de mogelijkheid kregen omdat ze problemen hadden met hun jaartal. x'D

    @Vollmer Dan haal ik je er toch uit. Dat is wat ik bedoelde met een goede reden, want stress is inderdaad niet gezond.

    @Summerdays Ik pas het aan.

    @Square jup.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Square schreef:
    Dus nou is gewoon de hele deadline verschoven? En ik was nog wel zo goed op weg hem te halen. x')
    Nou ja, nu kan ik in ieder geval op mijn gemak schrijven. Het is inderdaad een behoorlijk lastige opdracht, maar ik vind die uitdaging juist wel leuk. Ik hoop dat het iedereen nog lukt om er iets van te maken. ^^

    Ik blijf overigens dus ook bij hetzelfde jaar. En misschien moet je even de nieuwe deadline in de beginpost zetten?

    Ik zat op dat moment op mijn iPod, dus ik kon het nog niet aanpassen x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb wel één ding, aangezien ik mijn jaartal wél mocht veranderen en andere mensen niet, vind ik het wel zo eerlijk dat ik punten aftrek krijg ofzo. Ik weet niet precies hoe jullie gaan beoordelen met cijfers enzo, maar toch. En O ja, bedoel je met de schietpartij, die van Alphen aan de Rijn?


    Every living creature dies alone.

    SummerDays schreef:
    Ik heb wel één ding, aangezien ik mijn jaartal wél mocht veranderen en andere mensen niet, vind ik het wel zo eerlijk dat ik punten aftrek krijg ofzo. Ik weet niet precies hoe jullie gaan beoordelen met cijfers enzo, maar toch. En O ja, bedoel je met de schietpartij, die van Alphen aan de Rijn?

    Is goed (dit is nu je eigen keus, dat snap je neem ik aan?) en ja, de schietpartij van Alphen aan den Rijn, mijn thuisbasis :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb nog een vraag over de opdracht overigens, moet het nu historisch correct zijn of mag je er gewoon zelf een hele andere draai aan geven dan hoe het echt was?


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ja, dat snap ik natuurlijk. Maar ik wil het wel eerlijk houden =D. Cool, ik ben laatst nog in Alphen aan den Rijn geweest.


    Every living creature dies alone.

    Lancelot schreef:
    Ik heb nog een vraag over de opdracht overigens, moet het nu historisch correct zijn of mag je er gewoon zelf een hele andere draai aan geven dan hoe het echt was?

    Je mag er een eigen draai aangeven, zolang het zich afspeelt in dat jaartal en het nog wel duidelijk is dat het bij wijze van spreken gaat over Davinci die de Mona Lisa schildert.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis