• Ik zit met een probleem. Sinds een aantal jaar speel ik bij een vereniging waar bijna alleen maar oudere mensen komen.
    Ik heb daar iemand leren kennen, ook een man, en hij is 30 jaar ouder dan dat ik ben. In deze vijf jaar dat ik op die vereniging zit, is ons contact steeds meer beter geworden. In het begin voelde ik al een klik tussen ons, maar dat is uitgebreid tot een hechte vriendschap. Tot nu toe heb ik hem alles kunnen vertellen over wat me dwars zit. Al sinds dat ik klein was kan ik beter met volwassenen opschieten dan met leeftijdsgenoten. Komt deels ook door mijn verleden.
    Ik merk dat mijn gevoelens voor hem een plekje begint te krijgen, en dat ik verliefd op hem ben geworden. Daardoor breng ik mezelf soms zo in de war, dat ik hem vaak heel erg mis op de dagen dat ik hem niet zie. Alleen, vorige week zaterdag waren met z'n tweetjes. Hij zag dat er wat met me aan de hand was.
    Hij zei dat hij het niet leuk vindt dat ik me zo voelde. Dat was zo ontzettend lief van hem, dat ik twijfelde of ik het tegen hem ging zeggen.
    Ik wilde het wel, want hij heeft een paar maanden geleden wel eens gezegd dat hij gevoelens voor mij zou krijgen. Dus toen begon ik erover.
    Ik zei dat het stom is, en dat het alles meteen zou veranderen als ik het zou zeggen. Ook vroeg ik dit aan hem: "Je ziet het niet, hé?"
    Hij zei daarop: "Wat moet ik zien dan?" En vanaf daar zei ik de hele tijd 'laat maar'. Ik durfde niet meer verder. En vanaf dat moment kreeg ik spijt.
    Nu is hij in Frankrijk met de vereniging, zonder mij. Ik kon mee, maar ik zit met school, en om het feit dat ik nog minderjarig ben.
    Maar goed. Ik wilde dit eventjes kwijt. Ik hoop dat jullie tips hebben, wat ik nu zou kunnen doen. Want het maakt me best wel in de war.

    Het eerste wat ik dacht was; is hij getrouwd? Heeft hij kinderen?
    Misschien wil hij gewoon aardig doen. Ik weet het niet, ik ken hem niet.
    Kijk het nog even aan. Straks bedoelt hij het heel anders en als je er niet meer tegen kan, gewoon zeggen denk ik zo. Liefde is liefde, right.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nou ik ken hel zelf niet, dus ik weet niet hoe hij zal reageren. Maar van wat ik gehoord heb zal hij denk ik je gaan vermijden als je het zegt...
    Hij zal het niet slecht bedoelen, nee hij zal je willen beschermen.
    Want hij zal zich direct als een pedofiel voelen, ofzo...
    Maar ik ken hem niet, dus je moet zelf beslissen of je het zegt als je het niet meer aankan...


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Liefde kan je natuurlijk zelf niet beslissen, maar als jij minderjarig bent en hij 30 jaar ouder, dan moet je gewoon niks forceren. Misschien heeft hij kinderen of een vrouw en je kan hierdoor alleen jezelf en hem mee in de problemen werken. Als je ouders dit niet willen, kan hij zelf opgepakt worden als jullie iets met elkaar proberen. Dat wil je vast en zeker niet. Wil je je echt wel binden aan iemand die al zo ver in het leven staat? Hij heeft al een mooi leven gehad en jij begint nog maar net aan de jouwe, hij zou je alleen maar tegenhouden in ontzettend veel fases in je leven. Bekijk het zo, soms moet je opofferingen maken voor iemand die je graag ziet, en gewoon niks met die man beginnen, zou jouw opoffering zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zarathos schreef:
    Het eerste wat ik dacht was; is hij getrouwd? Heeft hij kinderen?
    Misschien wil hij gewoon aardig doen. Ik weet het niet, ik ken hem niet.
    Kijk het nog even aan. Straks bedoelt hij het heel anders en als je er niet meer tegen kan, gewoon zeggen denk ik zo. Liefde is liefde, right.


    Hij heeft kinderen, ja. En hij is getrouwd. Nou, ik ken hem al 5 jaar en ik weet wat hij wil. Hij is heel erg lief, dat is ook één van de redenen waarom ik verliefd op hem ben geworden denk ik. En hij kan mij opvrolijken als ik boos of verdrietig ben.

    Cavalier schreef:
    Liefde kan je natuurlijk zelf niet beslissen, maar als jij minderjarig bent en hij 30 jaar ouder, dan moet je gewoon niks forceren. Misschien heeft hij kinderen of een vrouw en je kan hierdoor alleen jezelf en hem mee in de problemen werken. Als je ouders dit niet willen, kan hij zelf opgepakt worden als jullie iets met elkaar proberen. Dat wil je vast en zeker niet. Wil je je echt wel binden aan iemand die al zo ver in het leven staat? Hij heeft al een mooi leven gehad en jij begint nog maar net aan de jouwe, hij zou je alleen maar tegenhouden in ontzettend veel fases in je leven. Bekijk het zo, soms moet je opofferingen maken voor iemand die je graag ziet, en gewoon niks met die man beginnen, zou jouw opoffering zijn.


    Ik wil verder niks met hem ofzo, ik wil het alleen tegen hem zeggen. Kijken of hij ook iets voor mij voelt, want dat gevoel krijg ik bij hem wel.

    Dus je bent verliefd, wil het hem zeggen, maar je wilt hem niet hebben, geloof me, dat kan niet. Als je verliefd bent, wil je sowieso steeds meer. Je zal jaloers op zijn vrouw worden, noem maar op. En wil je die man echt instabiel maken? Misschien twijfelt hij dan wel aan zijn huwelijk, probeert hij iets met je. Wil je echt een huwelijk kapot maken voor iets dat misschien maar een bevlieging is? Ik zou het niet zeggen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Cavalier schreef:
    Dus je bent verliefd, wil het hem zeggen, maar je wilt hem niet hebben, geloof me, dat kan niet. Als je verliefd bent, wil je sowieso steeds meer. Je zal jaloers op zijn vrouw worden, noem maar op. En wil je die man echt instabiel maken? Misschien twijfelt hij dan wel aan zijn huwelijk, probeert hij iets met je. Wil je echt een huwelijk kapot maken voor iets dat misschien maar een bevlieging is? Ik zou het niet zeggen.


    I agree with this. Waarom het hem zeggen als er niks goeds uit kan komen, enkel slechte dingen?


    quidquid excusatio prandium pro

    Je kunt hem ook nog eens in problemen brengen als jijzelf minderjarig bent. De reputatie van 'pedo' is algemeen niet zo goed voor een carrière. sociaal leven en dat soort dingen.


    I am an idiot, I move.

    SolidSnake schreef:
    (...)

    I agree with this. Waarom het hem zeggen als er niks goeds uit kan komen, enkel slechte dingen?


    Hij wil ook meer. Het begon bij knuffels, en nu worden het aanrakingen bij mijn rug.. Ik weet niet wat hij nu wil zeggen of proberen.

    Muriel schreef:
    (...)

    Ik wil verder niks met hem ofzo, ik wil het alleen tegen hem zeggen. Kijken of hij ook iets voor mij voelt, want dat gevoel krijg ik bij hem wel.

    Ik snap t niet helemaal. Je bent verliefd op hem, dat wil je hem kenbaar maken, maar je wilt verder niks met hem? Bedoel je 'verder niks met hem' als in, je wilt geen relatie met hem? Want om heel eerlijk te zijn, denk ik niet dat je dan écht verliefd bent. Als je echt verliefd op die man bent, dan wil je -naar mijn mening- zeker een relatie met diegene waar je verliefd op bent, je wilt immers je leven met hem delen. En zoals gezegd, ik denk dat je dan ook jaloers zou worden op t feit dat hij een vrouw heeft, want jij zou diegene willen zijn waar hij mee samen is. Dus nee, ik denk niet dat t echte verliefdheid is. Nog afgezien van t feit dát hij al een relatie heeft.


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Ik snap t niet helemaal. Je bent verliefd op hem, dat wil je hem kenbaar maken, maar je wilt verder niks met hem? Bedoel je 'verder niks met hem' als in, je wilt geen relatie met hem? Want om heel eerlijk te zijn, denk ik niet dat je dan écht verliefd bent. Als je echt verliefd op die man bent, dan wil je -naar mijn mening- zeker een relatie met diegene waar je verliefd op bent, je wilt immers je leven met hem delen. En zoals gezegd, ik denk dat je dan ook jaloers zou worden op t feit dat hij een vrouw heeft, want jij zou diegene willen zijn waar hij mee samen is. Dus nee, ik denk niet dat t echte verliefdheid is. Nog afgezien van t feit dát hij al een relatie heeft.


    Het is echte verliefdheid, dat is zo. Ik denk constant aan hem en ik voel vlinders in mijn buik als ik hem zie of aan hem denk.
    En ja, ik zou niets liever willen dan een relatie met hem, maar het kan gewoon niet. En daarom wil ik het aan de andere kant okk weer niet, omdat het gewoon niet kan.

    Wat ik uit jouw verhaal opmaak, lijkt het me niet dat hij op die manier geïnteresseerd in je is. Hij is gewoon aardig, en misschien probeert hij je op je gemak te stellen omdat je de enige jongere bent in de groep. Hell, misschien ben je net zo oud of jonger als zijn eigen kinderen. Dit moet je echt laten gaan. Er zal toch niets uit voortvloeien, hij zal je misschien raar aankijken en er zit gewoon geen toekomst in.


    ars moriendi

    Muriel schreef:
    (...)

    Hij wil ook meer. Het begon bij knuffels, en nu worden het aanrakingen bij mijn rug.. Ik weet niet wat hij nu wil zeggen of proberen.
    Laat je dan niet doen door hem, ben je wel zeker over je eigen gevoelens? Als ik je reacties lees, wil je hem de ene keer wel en dan weer niet en dan weer wel. Fijn dat hij misschien meer wilt, maar laat je daar niet door doen. Hij speel dan gewoon met je gevoelens, want sowieso zal hij zijn huwelijk niet voor je opgeven en kan hij zich alleen maar in de problemen werken. Zeg dat je die strelingen niet leuk vind, dat het je verward. Ik vermoed dat je het gevoel krijgt dat iemand interesse in je heeft en dat je verward, dat dat het gene is dat je verliefd maakt, maar misschien speelt hij gewoon met je. Misschien wilt hij wel meer als tussendoortje, maar hoe dan ook, zal het nooit iets echte kunnen zijn. Ik kan die man niet, ik ken jou niet, maar ik heb al genoeg gehoord over dit soort situaties. Ga er niet op in, verwar hem zelf ook niet en laat het rusten, je gaat jezelf er alleen maar me kwetsen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    En het kan inderdaad zijn dat hij zich enkel als vaderfiguur opstelt om je gerust te stellen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Cavalier schreef:
    En het kan inderdaad zijn dat hij zich enkel als vaderfiguur opstelt om je gerust te stellen.


    Het zou kunnen.. Ik zal het er met hem er wel over hebben. Het brengt me ook soms in de war, want ik merk ook wel eens dat hij wat afstandelijk is.