• - Het kan zijn dat dit in het subforum school hoort, ik weet het niet. -

    Ik zit dus nu in de brugklas. Hoera. NOT.
    Mijn rugzak is elke dag weer godverdomme zo zwaar. In de pauze's ga ik naar de kluisjes. Mijne zit aan het einde van een smalle gang waar ook nog elektriciteitskasten tegenaan zitten waardoor het nog smaller is en ik er haast niet door kan met mijn MAJOR backpack en al helemaal niet als dat gangetje beladen is met andere brugklassers. Dus moet ik met alles racen in de pauzes zodat ik wat minder boeken + mijn eten op heb.

    Ik heb elke donderdag twee een blokurenur wiskunde, en het laatste uur tekenen. Opluchting, tekenen. Nou, dus niet. Kom ik het lokaal binnen, gaan we wiskundige vormen tekenen. -__-"

    En dan het huiswerk. Don't even get me started on that.

    I know i know, first world problems, maar het blijft irritant.
    Hoe was jullie eerste ervaring met de boeken en zo? or just school.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2012 - 21:22 ]

    Maandag is mijn eerste schooldag op een nieuwe school.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Oh man wat ben ik blij dat ik geen blokuren heb. Maar mijn lesuren duren standaard 70 minuten. Hoera. Not.


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Eerste dagen waren een hel qua boeken bij mij, want we kregen pas na een week een kluisje. Om de 2 lessen hebben we pauze en dus verwissel ik elke pauze mijn boeken. En verder, huiswerk werd steeds een beetje meer, maar het was makkelijk te doen (:


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Assassin schreef:
    Uh, ik maakte het huiswerk nooit en nam de helft van de boeken niet mee.


    Don't be like the rest of them, darling

    Dragneel schreef:
    (...)
    We hebben het eerste halfjaar een uur extra wiskunde, we hebben nu 4/5 uur wiskunde per week of zo, niet normaal. D;

    Op donderdag valt het mee, dan heb ik de eerste twee uur gym, twee uur wiskunde als derde/vierde uur volgens mij en ik heb dan 1 uur tekenen, dan heb ik de minste boeken mee.

    Dit is ook ons gym uniform trouwens.
    - Wit shirt;
    - donkerblauwe korte broek [niet onder de knie];
    - binnen- én buitenschoenen;
    - géén spaghettibandjes.

    De school is redelijk streng, weet niet of dat bij elke school zo is.


    Ik had in de derde vijf uur wiskunde! Wat heel fijn is, als je de docent niet mag x]. Als je later een lastigere soort wiskunde kiest, zul je nog wel meer uur krijgen. Een blokuur zijn al twee lesuren achter elkaar, dus twee blokuren zou betekenen dat je vier uur wiskunde op een dag hebt (krul). 1 uur tekenen? Wij hebben altijd automatisch een blokuur tekenen, maar dat kan verschillen per school, denk ik.
    Dat uniform voor gym vind ik inderdaad nogal onzinnig, klinkt streng. Maar je raakt snel genoeg gewend aan de regels en je ziet wel aan welke je je ook daadwerkelijk moet houden. Zo mochten wij nooit in de onderbouw aula komen, maar daar hield niemand zich aan. Zelfde geldt voor eten in de mediatheek, op je mobiel tijdens de les, rennen in de gangen, etc. Al raad ik je niet aan om meteen alle 'regels' te 'overtreden', dat maakt niet zo'n goede indruk x].


    i put the fun in funeral

    Serieus? In de brugklas hoor je echt niet te klagen over boeken. Dan heb je de minste boeken bij mij op school... Het worden er elke jaar meer.
    Maar toen ik in de brugklas zat was het ook erg makkelijk voor me omdat we een eigen aula hadden. En dus ook een eigen kluisjes ruimte waardoor ik me niet tussen té lange mensen hoef in te dringen om bij mijn kluisje te komen dat te laag staat. (derde klas ervaring)
    En ik vind wiskunde leuk, tekenen dus niet lol. Dus ik vind dat ook niet echt om over te klagen. Wel als je er niet van houdt.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Audacity schreef:
    (...)

    Ik had in de derde vijf uur wiskunde! Wat heel fijn is, als je de docent niet mag x]. Als je later een lastigere soort wiskunde kiest, zul je nog wel meer uur krijgen. Een blokuur zijn al twee lesuren achter elkaar, dus twee blokuren zou betekenen dat je vier uur wiskunde op een dag hebt (krul). 1 uur tekenen? Wij hebben altijd automatisch een blokuur tekenen, maar dat kan verschillen per school, denk ik.
    Dat uniform voor gym vind ik inderdaad nogal onzinnig, klinkt streng. Maar je raakt snel genoeg gewend aan de regels en je ziet wel aan welke je je ook daadwerkelijk moet houden. Zo mochten wij nooit in de onderbouw aula komen, maar daar hield niemand zich aan. Zelfde geldt voor eten in de mediatheek, op je mobiel tijdens de les, rennen in de gangen, etc. Al raad ik je niet aan om meteen alle 'regels' te 'overtreden', dat maakt niet zo'n goede indruk x].

    Oh, dan was het één blokuur. :"D
    We krijgen twee uur tekenen per week, nooees. Dan duurt het veel langer voor we écht gaan tekenen. ;__;
    Als je in de klas met je mobiel gezien wordt, ben je die gelijk drie dagen kwijt. :')

    Intan schreef:
    Je went er aan, ik ga naar de derde. De eerste week is altijd terrible. Maar je went er echt aan. En wat ik zou doen is gewoon je brood eten als je naar je kluisje loopt, en iedereen aan de kant beuken als je erlangs wil $=
    it really works


    This.


    Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had.

    Dragneel schreef:
    (...)
    Oh, dan was het één blokuur. :"D
    We krijgen twee uur tekenen per week, nooees. Dan duurt het veel langer voor we écht gaan tekenen. ;__;
    Als je in de klas met je mobiel gezien wordt, ben je die gelijk drie dagen kwijt. :')


    Dat van die mobiel zeggen ze allemaal! De meeste leraren zijn nog niet zo hatelijk als ze er uitzien. Een big smile en onschuldige stem opzetten werkt ook :Y). Leraren zijn onwetende wezens. Ik kwam vorig jaar like elke les te laat voor aardrijkskunde, vaak nog later dan de klassenslet. Klassenslet briefje halen, mij merkte hij niet eens op x'D.


    i put the fun in funeral

    Assassin schreef:
    Uh, ik maakte het huiswerk nooit en nam de helft van de boeken niet mee.


    Haha, same here. Dat werk toch het beste (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Hahahaha mijn brugklas jaar? Bijna geen boeken! geen huiswerk! (of wel ik weet alleen dat ik in mijn hele leven nog nooit huiswerk gemaakt heb.. Zelf nu ik particulier zit niet. Terwijl mijn cijfers wel allemaal goed zijn)

    Nog geen gezijk! en ook geen drama! Wat een lui leven had ik toen! Het enige wat niet leuk was was dat ik elke dag om 6 uur op moest...


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    In de eerste had ik de eerste paar weken écht rugklachten, omdat ik eigenlijk nooit tassen had en nu gewoon 7 lesuren lang met zo'n zwaar ding op mijn rug moest lopen .__. Kluisje gebruikte ik eerst wel, alleen niet voor boeken. Het tweede jaar flikkerde ik mijn jas altijd in de gang neer en was ik al gewend aan mijn boekentas, en in de derde -nu- zit ik op een nieuwe school en voelde ik me weer een bruggertje. :W


    Ach, brugklassers. -zwijmel-
    Ja, inderdaad. Je went er wel aan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ahh, ja toen nam je nog alle boeken mee naar school die je niet nodig had. :') OMG IK BEN NU OOK WEER BRUGGER. NO NO NOO :(


    SLOAN.

    Assassin schreef:
    Uh, ik maakte het huiswerk nooit en nam de helft van de boeken niet mee.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer