• - Het kan zijn dat dit in het subforum school hoort, ik weet het niet. -

    Ik zit dus nu in de brugklas. Hoera. NOT.
    Mijn rugzak is elke dag weer godverdomme zo zwaar. In de pauze's ga ik naar de kluisjes. Mijne zit aan het einde van een smalle gang waar ook nog elektriciteitskasten tegenaan zitten waardoor het nog smaller is en ik er haast niet door kan met mijn MAJOR backpack en al helemaal niet als dat gangetje beladen is met andere brugklassers. Dus moet ik met alles racen in de pauzes zodat ik wat minder boeken + mijn eten op heb.

    Ik heb elke donderdag twee een blokurenur wiskunde, en het laatste uur tekenen. Opluchting, tekenen. Nou, dus niet. Kom ik het lokaal binnen, gaan we wiskundige vormen tekenen. -__-"

    En dan het huiswerk. Don't even get me started on that.

    I know i know, first world problems, maar het blijft irritant.
    Hoe was jullie eerste ervaring met de boeken en zo? or just school.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2012 - 21:22 ]

    Patholoog schreef:


    Ach, brugklassers. -zwijmel-
    Ja, inderdaad. Je went er wel aan.

    Sheldon maakt me wat vrolijker. :"D

    Ik dacht gelijk aan dit: (vraag me niet waarom)


    26 - 02 - '16

    mijn jaar van brugklas ging best oke achteraf gezien, als je het vergelijk met hoe het in het jaren daarop ging.
    Het went wel hoor.


    -

    Je went eraan :3.
    In het begin zijn de tassen altijd heel zwaar ook na de vakantie. En bij de kluisjes zijn het altijd druk. Daarom ga ik nooit in de pauze naar mijn kluisje :Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Mijn eerste ervaring met de boeken was dat ik mijn tas de eerste avond niet eens dicht kreeg. :3
    En school zelf was best rot, maar dat kwam doordat ik me als een betweterige bitch gedroeg. Gelukkig is dat later goed gekomen :Y)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ach ja, voor je het weet is het voorbij. Zit nu in die 4de en kan me nog als de dag van gisteren de brugklas herinneren.

    Oh, oh, oh, de middelbare school. Wacht maar, het HBO word 10 x erger wat stress betreft, lolol. Geniet er van zolang je er zit, echt.


    ars moriendi

    Tsja ik was eerst zo'n heilige brugger, zware tas en ik draag de lasten wel en heel netjes huiswerk maken aar dat ging snel voorbij hahaha. En opzich had ik ook wel een fijn kl(duurde alleen een maand voor ik de code kon)
    Maar ik zit dit jaar op een nieuwe school (nieuwe opleiding) enn ik ben heel benieuwd hoe het gaat haha


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Nou ja, afgelopen jaar heb ik niet echt last gehad met boeken en dingen voor zover ik me kan herrineren:$
    En we gaan woensdag zien hoe het tweede jaar start…


    The Dutch don't have religion, they have cheese

    Inifinity schreef:



    Omg, die is echt genius.

    Maaruh bij mij ?
    Ik ga nu naar het 2e middelbaar, dus aan de boeken ben ik gewend.
    Ik heb minder grote pakken dan vorig jaar, vind ik wel leuk ;3
    Meestal vergeet ik zo de leesboeken die dan bij je vakken horen, maargoed ja, zijn ze nooit boos om, ik ben toch zo een engeltje in de klas x3
    Ja, vast wel, vorig jaar, ik heb een grote mond gekregen deze vakantie, haha.

    Welkom op de middelbare school, en dan zit je nu in het leukste jaar


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Awww :( Ik vond het ook altijd zo vreselijk toen ik in de brugklas zat. Mijn schoudertas was altijd super groot en dik en zwaar, waardoor ik bijna omviel. Aangezien ik ook maar 1m55 (toen nog 1m50) lang ben, waggelde ik echt letterlijk door de school xD Dat komt omdat je in de brugklas echt alle vakken krijgt. Over een paar jaar mag je kiezen welke vakken je laat vallen en geloof me, dat scheelt echt heel erg veel boeken! :D
    Maar ik weet hoe het is. Gewoon je boeken in je kluis blijven gooien en er goed opletten dat je ze ook niet vergeet mee te nemen naar de les of naar huis, hoe vervelend de plaats van je kluisje ook is. Ook het huiswerk, tja, daar liep ik aan het begin ook tegenaan te hikken. Nu ook een beetje. Want in deed eerst Mavo, ik ben dit jaar geslaagd en zit nu op de Havo voor nog 2 jaar. Dat is opeens ook echt veel meer! Je moet gewoon eventjes wennen aan alles wat nieuw is, maar je zult je draai snel vinden. ;) Succes!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Dragneel schreef:
    Ik zie van die derde/vierdeklassers met kleine rugzakken die bijna leeg zijn en mijn gezicht gaat van van:


    Dat heet zelfstandigheid en tussenuren. Hoe hoger je zit, hoe meer tijd je krijgt om huiswerk alvast op school te maken :Y) (das tenminste op mijn school zo ^^)


    Deep inside, I've never felt alive

    Brugklas was niet leuk, maar ik heb me er zonder moeite doorheen geslagen. Eigenlijk maakte ik ook haast nooit gebruik van mijn kluisje. Nu nog steeds niet, maar elk jaar krijg je minder boeken en in de zesde zijn dat er dus heel weinig :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ah, de brugklas.. Dat is zo lang geleden, ik ga nu al naar mijn zesde jaar..

    Maar ik laat meestal al mijn boeken op school, in mijn kluisje liggen. Huiswerk maak ik eigenlijk nooit (anders in een tussenuur) dus dat bespaart heel veel gesjouw, haha!