• Help!!!

    Ik moet voor Engels een stuk schrijven over het verschil tussen de generatie van mijn grootouders en die van mij (ons). Maar ik ben even heel erg inspiratieloos.
    Iemand een idee waarover ik kan schrijven?
    Dit heb ik al:

    In almost every point of life, there are difference between my grandparents’ generation and mines.


    Niet veel x'D En ik weet niet eens of het wel correct is -.-


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Hmm, die generatie is vaak van de babyboom of van voor/tijdens de Tweede Wereldoorlog, wat ook al veel inspiratie geeft, denk ik?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Je kan schrijven over het verschil van kleding, eten, realatie's...
    Als het zo wordt bedoeld toch ;D x

    Tsjaaa, mijn grootouders zijn van tijdens WO II. Maar bedankt, denk dat ik nu wel weer verder kom.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Blomkvist schreef:
    Hmm, die generatie is vaak van de babyboom of van voor/tijdens de Tweede Wereldoorlog, wat ook al veel inspiratie geeft, denk ik?

    Inderdaad, denk aan de formaten van de TV's, de kleuren. En de kleren natuurlijk ook. Nu heb je ook iPod's en iPad's en alles. Noem maar op :3


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Het is mine, niet mines.
    Schoolgaan, huishouden, gezinssituatie, leefomgeving.
    Ik snap niet hoe je hier problemen mee kan hebben om iets te zoeken c:

    + je hebt there are difference geschreven, ofwel moet je zeggen there are differences of there is a difference. c:

    [ bericht aangepast op 8 sep 2012 - 19:13 ]

    Jaa, ik snap dat je wel wat kunt verzinnen, maar je moet er nog wel een verhaal van maken, en daar heb ik geen inspiratie voor :S
    Maar wel bedankt!

    [ bericht aangepast op 8 sep 2012 - 19:16 ]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Wonderaction schreef:
    (...)
    Inderdaad, denk aan de formaten van de TV's, de kleuren. En de kleren natuurlijk ook. Nu heb je ook iPod's en iPad's en alles. Noem maar op :3


    Precies, ze droegen toen dichte schoentjes vaak - de kinderen - met een maillot en een schortje of zo'n overding. En de jurken en rokken waren langer, geen diep uitgesneden halsen.

    Maar ook over de dingen tijdens de oorlog, het was allemaal sparen en het doen met wat je hebt.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Oh ik dacht dat je een soort verslag moest maken c:

    Invaesion schreef:
    Oh ik dacht dat je een soort verslag moest maken c:

    Ja, zoiets. Maar ik denk niet dat het helemaal overkomt, waar ik nou meezit.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Dat staat toch in je Engels boek? De onderwerpen bedoel ik.
    Zal ik je morgen even helpen anders? xD


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Verschil in tienerjaren van ons en van hen. Schoolleven, uitgaansleven, relaties, hobby's, muziek, het verschil om tiener te zijn in de jaren 60 (tijd van grote welvaart) en nu (economische crisis) en of dat eventueel koopgedrag bepaalt, de strengheid van de scholen en gezinnen in die tijd in vergelijking met nu, je kunt het feit bespreken dat de hedendaagse maatschappij tegenwoordig op het individu gericht is en dat vroeger het gezin en positie daarin een belangrijkere rol speelden, je kunt de vrouw van vroeger en nu vergelijking, (dat ze vroeger het huishouden mochten doen, meestal niet gingen studeren, het compleet taboe was voor een vrouw om te roken..., terwijl nu de rollenpatronen van mannen en vrouwen deels zijn doorbroken), de opkomst van sociale media en gsm's en welk invloed dat heeft op het sociale leven...
    Nou ja, je kunt echt heel veel dingen zeggen.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2012 - 20:05 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dank jullie wel allemaal. Het is me gelukt x'D Het stelt echt niks voor, maar ik sluit nu wel dit topic ;D


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Ik had net nog een leuke discussie met mijn broertje, moeder en oma over de invloed van techniek (m.n. over mobiele telefoons en communicatie) op 'de jeugd van tegenwoordig'. Misschien kun je daar iets leuks over schrijven en dat vergelijken met de tijd van je grootouders, toen er nog geen mobiele telefoons bestonden. Succes in ieder geval!

    Edit: haha, ik zie nu pas dat je het al klaar hebt (:

    [ bericht aangepast op 10 sep 2012 - 19:40 ]


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Y0L0 schreef:
    Dank jullie wel allemaal. Het is me gelukt x'D Het stelt echt niks voor, maar ik sluit nu wel dit topic ;D

    Ok (;


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."