• De stelling van deze week luidt:
    Gestorven artiesten, zoals Amy Winehouse en Michael Jackson, krijgen meer eer en aandacht dan ze verdienen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Maar hoe bepaal je dan hoeveel eer of aandacht iemand verdient? Ik moet toegeven dat ik de ophef over Micheal Jacksons dood af en toe ook enigszins overdreven vond, maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die doen alsof ze er meer door zijn aangegrepen dan ze in werkelijkheid zijn. Dat betekent dus dat hij de aandacht die hij krijgt, ook op de een of andere manier verdiend heeft, zelfs al is misschien niet iedereen het daar mee eens omdat niet iedereen zoiets hetzelfde ervaart.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    CyberLord schreef:
    Hmmmm, ja. Opeens word er duizend keer meer aandacht aan ze besteed, alleen omdat ze dood zijn. En de bedrijven waaronder ze onder contract stonden persen het ook nog eens uit. Dit door middel van films en door nog meer CD's uitbrengen. Ik ben het dus eens met de stelling.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Eens, eigenlijk worden mensen pas gewaardeerd als ze dood zijn


    Can't control my second personality

    CyberLord schreef:
    Hmmmm, ja. Opeens word er duizend keer meer aandacht aan ze besteed, alleen omdat ze dood zijn. En de bedrijven waaronder ze onder contract stonden persen het ook nog eens uit. Dit door middel van films en door nog meer CD's uitbrengen. Ik ben het dus eens met de stelling.


    ''You need to take his heart'' - anonymous

    Niet meer dan ze verdienen, maar wel veel meer dan toen ze nog in leven waren en dat is wel zonde.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Dat ligt toch echt aan de artiest. Amy Winehouse kun je niet vergelijken met de King of Pop.:'D

    Wat wel degelijk stom is, is dat mensen roepen dat ze fan zijn, maar de artiest pas na hun dood leuk zijn gaan vinden. Daarvoor vonden ze het flutartiesten.


    everything, in time

    Michael Jackson was vroeger gewoon echt een geweldige artiest. Hij was gewoon de artiest. Dat hij die aandacht kreeg verdiende hij wel. Maar die haat laatste jaren was echt onterecht.

    Mensen moeten gewoon herdacht worden, en sommige voelen zich schuldig en gaan dan extra aandacht geven. Ik ben het wel eens met de meeste hier


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Ligt er aan. MJ had al heel veel aandacht toen hij nog leefde. Wat ik dan wel triestig vind is dat iedereen eerst bezig is over hoe slecht ze wel niet zijn voor de maatschappij. MJ had te veel interesse in kleine jongetjes, AW was echt een verslaafde etc., maar als ze dan dood zijn, zijn ze precies opeens goden. Wat een talent dat de aarde heeft moeten verlaten. Snik snif. Zulke dingen vind ik dus echt achterlijk en belachelijk.
    Op dat vlak ben ik het eens met de stelling.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Half mee eens, half mee oneens.
    Artiesten zijn pas populair als ze op een rare manier gestorven zijn en daarna wordt er nog heel lang over gesproken, terwijl als ze nog leven dan hoor je bijna niks over ze.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Oneens, om die manier laten we hun muziek gewoon verder leven en dat verdienen ze wel, want zo'n talenten hebben we de dag van vandaag niet meer.


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Michael Jackson vond ik wel sneu eigenlijk. Hij had nog 50 concerten gepland staan. Mijn vader vertelde mijn broertje daarover en hij werd fan van Michael, maar toen ging hij dood en werd hij nog meer fan. Maar nu is dat wel een beetje voorbij.
    Maar die artiesten kunnen er natuurlijk niks aan doen dat ze aandacht krijgen na hun dood. Dat hebben ze, neem ik aan, niet gevraagd. :Y)
    Maar ik stoor me er echt niet aan.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Niet echt een mening..


    If it is meant to be, it will be !

    Op het begin wel, veel te veel, maar na een tijd niet meer.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Bluebelle schreef:
    Hier ben ik het mee eens. Ik herinner me nog dat mensen Michael Jackson af en toe uitlachten met zijn neus en zijn kledij, maar toen hij stierf was hij opeens een god voor zoveel mensen :']. Met Amy Winehouse of Whitney Houston heb ik dat minder gemerkt.


    .it's up to you to make dreams come true

    Ik ben het er enerzijds mee eens, maar anderzijds ook weer niet.
    Ik groeide op met de muziek van Micheal Jackson, maar ik zag hem dan ook gewoon als een artiest, niet meer - niet minder. Na zijn dood heb ik er wel even bij stilgestaan van : wie was hij eigenlijk - wat was zijn boodschap - wat is zijn verhaal? Dus het is op dat vlak wel normaal dat ze meer aandacht gaan krijgen, maar het feit dat ze films gaan maken of de originele muziek gaan mixen met hedendaagse artiesten dat vind ik ietsjes te ver gaan.

    Over Amy Winehouse heb ik geen mening, sedert ik niet echt luisterde naar de muziek die ze maakte, dus daar spreek ik me niet over uit.


    It's not because I choose to avoid people, that I'm anti-social.