• 9/11



    Je stapt in het vliegtuig van Boston naar Washington om je familie daar eens een bezoekje te brengen. Je hebt ze al een lange tijd niet gezien en kijkt er erg naar uit. Je gaat zitten op een stoeltje bij het raam en legt je tas voor je neer, je hebt er al je belangrijke dingen in zoals je mobiel en je laptop. Het vliegtuig begint voller te raken en er komen verschillende mensen binnen, maar je vermoed niets vreemds. Het vliegtuig start op maar dan...

    [Dit is niet bedoelt om respectloos te zijn, ik heb degelijk respect voor de slachtoffers nabestaanden en overlevenden. Niemand zal ooit weten hoe verschrikkelijk het geweest zal zijn]



    QUIZ!


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 11 sep 2012 - 20:39 ]


    even a white rose has a black shadowx

    Ik vind dit niet respectloos eigenlijk. Overal worden quizzen over gemaakt, dus waarom niet over zo'n onderwerp? Voor sommigen kan het vervelend zijn, omdat ze dan weer herinnert worden aan die dag maar dat vind ik geen reden om te zeggen dat het respectloos is.


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik vind deze quiz wel erg leuk, je hebt er tijd in gestoken en het is mooi gemaakt. Wel vind ik het een beetje respectloos als je bedenkt hoe veel mensen er zijn gestorven, hoewel ik zie dat je het niet zo bedoeld.

    Het is natuurlijk nog steeds een gevoelig onderwerp, maar als je het netjes aanpakt kan het wel een goede quiz zijn.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ik heb de beschrijving een beetje aangepast, misschien lijkt het nu iets beter. En dank jullie voor de reactie's enzo!


    even a white rose has a black shadowx

    Pyromancer schreef:
    (...)Ik heb ook een overlevingsquiz over de Titanic en eerlijk gezegd heb ik er nog nooit iets slechts over gehoord. Het test echt je kennis over het schip, dus zo'n quizjes kunnen totaal geen kwaad in mijn ogen. Ik heb haar/zijn quiz nog niet bekeken, dat ga ik nu doen, dus ik weet niet of ze/hij met haar/zijn quiz over de schreef gaat.


    maar ik heb ook beetje aangepast enzo. Want ik snap je punt wel. En misschien is het wel zo goed om dat er bij te vermelden dat het niet respectloos bedoelt is enzo.


    even a white rose has a black shadowx

    Pyromancer schreef:
    (...)Ik heb ook een overlevingsquiz over de Titanic en eerlijk gezegd heb ik er nog nooit iets slechts over gehoord. Het test echt je kennis over het schip, dus zo'n quizjes kunnen totaal geen kwaad in mijn ogen. Ik heb haar/zijn quiz nog niet bekeken, dat ga ik nu doen, dus ik weet niet of ze/hij met haar/zijn quiz over de schreef gaat.


    Het grote verschil hier is dat Titanic echt een ongeluk was, terwijl 9/11 opzettelijk geweld was. Daar maak je niet zomaar een quiz over.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Skedaddle schreef:
    (...)

    Het grote verschil hier is dat Titanic echt een ongeluk was, terwijl 9/11 opzettelijk geweld was. Daar maak je niet zomaar een quiz over.
    Het is niet dat ze de spot er mee drijft. Ze heeft echt normale antwoorden gebruikd om te kijken in hoeverre jij iets zou handelen in deze situatie. Niemand heeft het overleefd, dat kunnen we niet ontkennen, maar ik denk niet dat ze er kwade bedoelingen bij had. Iemand heeft mij trouwens eens gevraagd of ze mijn quiz over mocht namaken met als thema 9/11. Ik vind dat het geen misdaad is om over dit thema je kennis te testen. Zolang je er de spot niet mee drijft is het toch prima?

    (Ik wil hier alleen maar mee aantonen dat ze het echt niet slecht bedoeld, ik wil dus zeker niet bot op je overkomen of je persoonlijk aanvallen, moest je dat denken)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?