• Al lang geleden is het laatste woord in de oude sprookjesboeken geschreven en lijkt alles einde algoed, maar dat is iets dat niet helemaal puur op de waarheid gebaseerd is. De Evil Queen lijkt hier namelijk heel andere ideeën in te hebben en gooit een vloek op het hemelse sprookjesbos zodat alleen haar verhaal lang en gelukkig zal zijn. Hierdoor worden alle sprookjesfiguren naar een nieuw, simpel en vooral saai stadje genaamd Clovehill gestuurd waar sprookjes enkel in boeken en losbollige fantasieën bestaan. Geen één van alle geliefde sprookjeskarakters lijkt zich nog maar iets van hun vorige leven af te weten en leven hun leven als gewone burgers in het stadje Clovehill waar de tijd al jaren stil lijkt te staan.
          Toch lijkt niet alles goed te zijn gegaan, want hoewel de Evil Queen een deal gesloten heeft met Rumpelstiltskin en hij de belofte met haar maakte voor rijkdom dat hij alles geheim zou houden, is er nog één iemand die van de vloek af weet en zeker niet van plan is voorgoed in Clovehill te blijven. In de hoop dat dit de vloek kan verbreken, probeert de Mad Hatter de sprookjespersonages weer bij elkaar te laten komen, om zo stukje voor beetje de herinneringen terug te laten komen, maar is dit genoeg en hebben de burgers van Clovehill wel zin om terug te gaan naar hun oude woonplaats?

    Was gisteren dus Once Upon A Time aan het kijken toen dit in me opkwam, redelijk er op gebaseerd dus, maar hier en daar iets veranderd. Nu hoop ik dus dat het in de smaak van een aantal Quizletters valt. (:

    Om de RPG netjes en overzichtelijk te houden, hieronder de regels:
    • Géén oneliners. Ik wil een nette post zin met een minimum van ongeveer zeven à negen regels. Ik ga hier echt consequent in zijn en zal dan ook een waarschuwing geven als hier niet aan wordt voldaan.
    • Boven de post zet je de naam van het personage waarin je schrijft en welk sprookjesfiguur hij of zij is, bijvoorbeeld: "Caroline Everson - Belle".
    • Een maximum van drie rollen per persoon, deze moet je bij kunnen houden. Als dit niet wordt gedaan, vliegt er gewoon één personage uit.
    • Wanneer je out-of-character schrijft, gelieve met haakjes. ( [ {, eigen keus.
    • Geen onnodig gespam in het topic, dit kan worden gedaan via PB of gastenboekbericht en blijft alles netjes overzichtelijk voor de anderen.
    • Gelieve goed na denken voordat je mee gaat doen aan deze RPG. Ik wil niet dat het na twee topics dood bloedt.
    • Als je een gemeen personage maakt, houd hem dan ook gemeen.
    • Geen perfecte personages, iedereen heeft zo zijn minpunten.
    • Sowieso wil ik niet meteen dat er na één topic al tig relaties zijn. Houd het realistisch alsjeblieft.
    • 16+ is gewoon toegestaan.
    • En niet buiten sluiten, iedereen is welkom. (:


    Zie hieronder voor de beschikbare rollen:

    Sprookjespersonages - momenteel alleen mannen:
    - The Evil Queen / Phoebe Grimshaw - Everdeen
    - Mad Hatter / Matt Devin - Emrys
    - Rumpelstiltskin / Regan Coldburn - Merrow
    - Tinker Bell / Charlotte Bell - Everdeen
    - Little Red Riding Hood / Vermella Caputxeta - LexLover
    - Ariel / Abbygail Jarrett - Assassin
    - Snow White / Scarlett Annabeth Snow - Gipsy
    - Cinderella / Ashley Samantha Eloise Ventura - Eyes
    - Captain Hook / Scott Nolan - Gipsy
    - Gwaine / Eoin Cammet - Emrys
    - The Beast / Mason Jeremiah Heyvan - Rowboats
    - Sleeping Beauty / Isabeau Jolien Aurora Kingsleigh - Rowboats
    - Alice / Alicia Green - Opera

    Huntsmen:
    - The Huntsman / Snow White - gereserveerd voor Bastard
    - [...]

    'Gewone' burgers:
    - [...]
    - [...]

    Rol:
    Sprookjesfiguur:
    Naam in Clovehill:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Leven in Clovehill: Niet iedereen is rijk.
    Leven na geëindigde sprookje:
    Mad Hatter of Evil Queen: Dit mag je later via PB nog veranderen.
    Extra:





    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 23:29 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    mag ik een meisjeroodkapje? reserveren?

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 13:14 ]


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    Oh mag ik alsjeblieft de Mad hatter reseveren.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik Rumpelstiltskin alstublieft.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Oh wat leeeeuk. 8D Pfft, ik wil wel iets, maar ik weet nog niet wat. Ik denk er nog even over na.


    Your make-up is terrible


    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Mad Hatter
    Naam in Clovehill: Matt Devin
    Leeftijd: 28
    Karakter: Als Mad Hatter was hij altijd vrij afgezonderd geweest van de mensen. Niet echt omdat hij ergens heel afgelegen woonde maar meer omdat hij de meeste mensen buitensloot. Zoals al uit zijn naam duidelijk word is hij nogal vreemd. Hij kan zo op mensen inpraten dat hij ze heel veel wijs kan maken. Al werkt dat in Clovehill niet zo goed als het altijd gedaan had. In het begin in Clovehill wist hij net als alle andere niets meer over de sprookjeswereld. Maar in tegenstelling tot de meesten kwam er na een paar weken in Clovehill steeds meer van zijn herinneringen terug. Nu hij uiteindelijk weer vrijwel alles weet over zijn "vorige leven" probeert hij de vloek weer op te zeggen. Door steeds meer mensen te laten herinneren aan hun vorige leven. Maar het zit zo goed als in zijn aard om zichzelf niet echt in de spotlight te zetten. Nu hij geen andere keus heeft zet hij dit principe zo goed als het lukt opzij, zodat ze ooit weer terug zouden kunnen.
    Uiterlijk:


    Matt heeft lichtbruin haar dat lichtelijk krult. Zijn ogen zijn lichtgroen en kijken vrijwel altijd ergens in de verte. Hij is niet heel erg lang en niet zo opvallend. Maar als het nodig is kan hij vrij intermitterend overkomen.
    Leven in Clovehill: Matt woont in een klein huisje aan de rand van Clovehill, de enige met wie hij regelmatig praat is zijn buurman. Hij werkt in de zijn eigen zaak, Madhatters Millinery. Daar probeert hij de hoed te maken die hem terug kan sturen naar Andalasia
    Leven na geëindigde sprookje: Hij is eigenlijk nog slechter gaan leven na het einde. Matt heeft zichzelf afgezonderd van alle anderen.
    Mad Hatter of Evil Queen: Mad Hatter.
    Extra:Dit vul ik wel in zodra ik weet wat in te vullen.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 12:50 ]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Roodkapje / Little Red Riding Hood
    Naam in Clovehill: Vermella Caputxeta (Mella)
    Leeftijd:16
    Karakter: Mella lijkt een lief, schattig en braaf meisje, en dat is ze ook wel een beetje, maar heeft een hele scherpe tong. Ze zegt precies wat ze denkt en kan aardig goed discussies voeren, die ze vaakt ook wel wint. (rest in RPG)
    Uiterlijk:




    wordt nog afgemaakt
    Leven in Clovehill: komt
    Leven na geëindigde sprookje: komt
    Mad Hatter of Evil Queen: komt
    Extra: komt

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 14:09 ]


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: The Evil Queen uit Snow White.
    Naam in Clovehill: Phoebe Grimshaw, haar voornaam kent geen afkortingen. Ook staat ze voornamelijk bekend als burgemeester Grimshaw. Als koning was haar naam Grimhilde, haar nieuwe achternaam is hier dus vanaf geleid.
    Leeftijd: Phoebe is negenentwintig jaar oud, geboren op de eerste dag van het nieuwe jaar.
    Karakter: Phoebe is een persoon die erg gesteld is op haar bezit. Ze is iemand die alles van een afstandje bekijkt voordat ze gaat handelen, hierdoor best sluw te noemen en ziet mensen al snel als een gebruiksvoorwerp in plaats van mensen met gevoelens en emoties. Dit is trouwens iets waar Phoebe heel moeilijk mee om kan gaan, emoties, ze weet ze moeilijk te temmen en kan soms uit het niets met dingen gaan gooien. Hierdoor zou je haar verwend kunnen noemen en dat is ze ook eigenlijk wel. Ze wilt dat alles verloopt naar haar zin en als dit niet gebeurt, wordt ze kwaad of chagrijnig, heeft dus een zeer kort lontje die wel eens afgaat. Als dit gebeurt, kan je maar beter afstand van Phoebe houden, want dan is deze pittige dame zeker niet meer te temmen. Ze heeft een groot mondje, maar is niet bang om ook haar handen erbij te gebruiken.
          Ze slingert vaak in het rond met dreigementen, zonder er werkelijk bij na te denken en is goed in het broeden van plannen, lijkt overal aan te denken. Perfectionistisch zou je haar hierdoor zeker kunnen noemen, maar dit is eerder een nadeel dan iets positief. Dit omdat ze nooit de kleine foutjes kan waarderen in dingen en het langer kan duren dan geplant. Slim is Phoebe dus zeker te noemen.
          Wel is Phoebe zeer lui. Ze steekt haar vingers niet graag uit voor anderen en vindt het heerlijk als klusjes voor haar door anderen gedaan worden en zij gewoon kan toekijken en bekritiseren, want dat is iets waar Phoebe zeer goed in is.
    Uiterlijk:


    Phoebe is erg ijdel te noemen en dit is ook wel aan haar uiterlijk te zien waar ze soms uren per dag aan besteed. Ze heeft een redelijk tengere bouw, maar is lang te noemen, ongeveer 1.75m waarvan haar benen de meeste lengte in beslag nemen. Ze heeft een volle cup en brede heupen, iets waar ze een verschrikkelijke hekel aan heeft, maar dit absoluut nooit toe zal geven.
    Langs Phoebe haar redelijk lange rechthoekige gezicht vallen donkere gekrulde haren die stoppen tot iets onder haar schouders. Ze zijn middenbruin van kleur, redelijk saai te noemen eigenlijk en niet echt opvallend. Het meest opvallende in Phoebe haar gezicht zijn dan ook haar opvallende blauwe ogen die worden omringd door korte donkere wimpers waar altijd wel een laagje mascara overheen zit. Phoebe heeft een lange kaarsrechte neus en volle lichtgekleurde lippen. Haar gezicht is erg bleek, lijkt geen roze kleur te tonen waardoor ze er nogal somber uitziet, maar dit is iets dat haar niet stoort, verder is haar huid namelijk geheel egaal.
          Haar kledingstijl is donker. Ze houdt van kleuren als blauw en zwart, maar ook grijs en zilver Cobie Smulders
    Leven in Clovehill: Omdat Phoebe de enige is die nog van de sprookjeswereld afweet, houdt ze dit wel stilletjes. Nu niemand meer van alles afweet, heeft ze zichzelf in het begin al als burgemeester van Clovehill aangekondigd en woont nu in een kast van een huis. Ze bemoeit zich veel met de inwoners van het stadje, probeert ervoor te zorgen dat de vloek niet zal worden verbroken en is in feite te benoemen als een soort van dictator. Ze denkt werkelijk dat ze alles in handen heeft en heeft het goed naar haar zin, nu het lijkt alsof zij één van de weinige is die nog lang en gelukkig zal leven.
    Leven na geëindigde sprookje: Na het einde van het boek Sneeuwwitje werd ze gezocht in heel het land en werd geneigd om onder te duiken. In die tijd heeft ze heel wat onderzoek gedaan naar bepaalde vloeken en heel wat onderhandeld met Rimpelstiltskin wie haar geholpen heeft met het zoeken van de nodige ingrediënten om de vloek te brouwen. Op de trouwerij van haar stiefdochter is de Evil Queen nog langsgekomen en heeft gedreigd en gewaarschuwd dat de vloek zeer spoedig het land zou binnensluipen en dat was wat het deed, nog niet eens drie weken later nam een grote donkere stofwolk het land in beslag.

    Rol: Sprookjesfiguur.
    Sprookjesfiguur: Tinker Bell, Peter Pan.
    Naam in Clovehill: Charlotte Bell, toch is haar roepnaam ‘Lottie’ en wordt ze vaak bij de naam ‘Pixie’ geroepen.
    Leeftijd: Charlotte is negentien jaar oud.
    Karakter: Charlotte staat bekend als een dame die positief door het leven gaat en van iedereen en alles de goede kant ziet. Ze is iemand die mensen snel in vertrouwen neemt en erg op haar vrienden gesteld is, deze met hart en ziel zal beschermen wanneer dit nodig zijt. Ze is echt en persoon die leven in de brouwerij brengt en er niet tegen kan als anderen mensen chagrijnig zijn, dan wordt zij dit namelijk ook en is dus erg beïnvloedbaar.
    Charlotte is ondanks dat wel een meisje dat veel jaloezie bezit, ze is snel jaloers en is een tikkeltje hebberig en verwend. Ze vindt het niet fijn als anderen met de eer strijken als zij alles gedaan heeft en zal dat ook zeer snel laten blijken, want ze heeft toch nog een redelijk bekje en is alles behalve geduldig, heeft een hevig tempramentje, ook is ze te benoemen als wraakzuchtig en niet iemand die snel vergevingsgezind is. Heb je het eenmaal bij Charlotte verpest, dan zal het wel een lange tijd duren voordat ze weer vriendelijk tegen je kan doen.
          Ook staat Charlotte erom bekend dat ze erg vlugge vingers heeft, erg handig is en zeer creatief. Ze is behulpzaam en steekt graag haar handen uit wanneer dit nodig is. Ze doet ondanks dat liever alles alleen voordat ze mensen om hulp gaat vragen, misschien omdat ze veel te koppig is om toe te geven dat ze niet alles alleen kan doen. Toch is Charlotte erg eerlijk en zal meestal toch wel bij de waarheid proberen te blijven.
    Uiterlijk:


    Charlotte is een meisje met een zandloper figuur, ze is redelijk smal ondanks dat en tenger, heeft een lengte van ongeveer 1.58m waardoor ze jonger oogt dan dat ze werkelijk is.
          Charlotte heeft honingblonde haren die ze graag opsteekt in een knot, ze vallen op borstlengte en zijn van nature erg stijl, maar het komt nog wel eens voor dat ze de moeite doet om het te krullen. Charlotte heeft een redelijk ovaal hoofd waar mooie zachtblauwe ogen in vallen die worden omringd door donkere wimpers, tevens heeft ze erg strakke wenkbrauwen en een wipneusje. Ze heeft volle roze lippen en van nature een mooie blos over haar wangen hangen. Hier en daar zitten wat pukkeltjes, maar Charlotte geeft dat de schuld dat ze nog een tiener is. Haar kledingstijl is vrij casual.
    Leven in Clovehill: Aangezien Charlotte nog maar zeventien jaar oud is, gaat ze nog naar school en zit momenteel in haar examenjaar. Ze is erg benieuwd naar wat het volgende jaar gaat brengen, maar is van plan een gap-year te doen en er gewoon een jaartje tussenuit te gaan. Geen studies, gewoon helemaal niets, enkel genieten. Charlotte woont bij haar ouders, Olivia en George met wie ze het eigenlijk nauwelijks kan vinden. Ze is enig kind en is eigenlijk vrijwel nooit thuis. Ze hangt liever bij haar vrienden rondt. Tevens heeft ze een baantje bij het pandjeshuis van Rimpelstiltskin.
    Leven na geëindigde sprookje: Nadat Wendy teruggekeerd is naar haar eigen slaapkamer, begon het leventje voor haar weer van vooraf aan. De problemen met captain Hook, al de avonturen en de jaloezie die ze voor meisjes had waar Peter Pan mee omging. Hierdoor heeft ze nog wel eens een paar dealtjes gesloten met captain Hook, waarna ze weer ellendig lange preken van Peter kreeg, maar alsnog bleef het haar beste vriend. Ze is tevens wat meer gaan optrekken met andere elfen.
    Madhatter / Evil Queen: Voor Charlotte zal het er echt vanaf gaan hangen wat en hoe. Ze is makkelijk beïnvloedbaar en er is niet veel voor nodig om haar aan de ene kant te krijgen. Is het niet de jaloezie die het de kop kost, dan misschien wel de beloningen die ze er wellicht voor kan krijgen.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 22:19 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik wil Ariel. 8D


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik wil Ariel. 8D

    Okidoooo. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Mag ik Belle reserveren (: ?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mogen alle sprookjesfiguren?


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    Mogen alle sprookjesfiguren?

    Ja, absoluut, hoewel ik de voorkeur aan mannen momenteel geef. Huntsmen mogen ook. (:

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 16:20 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Aislinn schreef:
    (...)
    Ja, absoluut, hoewel ik de voorkeur aan mannen momenteel geef. Huntsmen mogen ook. (:


    Huntsmen zijn toch gewoon jagers en wat is de Mad Hatter?

    Ik wil Assepoester reserveren want ik ben nog op zoek naar een mannelijke sprookjesfiguur.

    [ bericht aangepast op 21 dec 2012 - 16:31 ]


    Physics is awesome

    Even een vraagje hoor. Maar word Merlin ook gezien als een sprookje? Want als dat zo is wil ik Gwaine reserveren.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Neiva --> Aurorea


    To the stars who listen — and the dreams that are answered