• Ravenn woont in Camebridge. Ze heeft een niet zo'n mooi leven, maar kan ermee leven. Wat als ze erachter komt dat ze een heks is? Ze gaat naar ... om haar magie onder controle te krijgen. Ze krijgt nieuwe vrienden, er is romantiek, en natuurlijk het goed-slecht tafereel. Wat als blijkt dat alleen zij de wereld kan redden?

    Ik heb een paar namen voor de school waar ze heen gaat:
    Sidera:
    Stella Academiae:

    Heb jij plots een supergoed personage voor in mijn verhaal? Vul dit dan in:

    Basis
    1. Naam:
    2. Leeftijd (echte en hoe/zij eruitziet, bijv. hij is 3278, maar hij lijkt op 19):
    3. Geslacht:
    4. Rol in het verhaal:


    Uiterlijk (graag géén foto's erbij!)
    1. Welke haarkleur heeft hij of zij?
    2. Welke haarstijl heeft hij of zij?
    3. Welke kleur ogen heeft hij of zij?
    4. Wat voor figuur heeft hij of zij?
    5. Wat is zijn of haar lengte?
    6. Wat is zijn of haar kledingstijl?
    7. Heeft hij of zij piercings of tattoos?
    8. Draagt hij of zij make-up?
    9. Wat is zijn of haar huidskleur?
    10. Draagt hij of zij een bril/lenzen?

    Karakter

    1. Wat zijn zijn of haar goede eigenschappen/gewoontes?
    2. Wat zijn zijn of haar slechte eigenschappen/gewoontes?
    3. Wat zijn zijn of haar grootste angsten?
    4. Waar kan hij of zij absoluut niet tegen?
    5. Heeft hij of zij vreemde gewoontes?


    Interesses

    1. Wat zijn zijn of haar hobby’s?
    2. Wat zijn zijn of haar talenten?
    3. Waar droomt hij of zij van?
    4. Heeft hij of zij een idool?
    5. Wat voor muziek luistert hij of zij?
    6. Heeft hij of zij huisdieren?

    [ bericht aangepast op 14 sep 2012 - 18:41 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Weet ik niet meer precies, zei ik al. Ja, maar het blijft te vroeg en je raakt enorm moeilijk gepubliceerd als jongere. Je kan beter nog een paar jaren wachten.


    comfort in c h a o s

    Oké, oké, ik snap je punt. Maar ik wil weten welk verhaal. Jammer dat je het niet meer weet, want ik had altijd nog wat uitleg kunnen geven.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Tragically schreef:
    Als dit voor een boek is, is het veel leuker als jij, als schrijfster zelf de personages bedenkt en uitwerkt.


    Tijd voor koffie.

    Austen schreef:
    (...)
    Gewoon, een van degenen die vanboven staan, weet niet meer meteen welke het was. Bovendien, je bent dertien, dat is geen leeftijd om een boek uit te brengen.


    Hmm, ik vind het niet echt een issue dat ze dertien is. Als het nou een goed boek is, maakt leeftijd denk ik niet uit.


    Tijd voor koffie.

    Zoals anderen al zeiden; het is beter als je gewoon je eigen personages maakt.
    En ook spreek het idee van je verhaal me niet echt aan, het is een beetje een standaard idee met het 'alleen zij kan de wereld redden'. En als je over toveren gaat schrijven, moet je heel erg oppassen dat je niet zoiets gaat schrijven als Harry Potter want dan wordt het niet aangenomen.

    Maar ik wens je succes als je het echt gaat doen! (:

    Bedankt
    Ik zie nog wat ik ga doen ^^


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Kiburi schreef:
    Het lijkt nogal op Harry Potter.


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    Je moet erg goed oppassen dat het niet op Harry Potter gaat lijken. Want bijna alle verhalen die over toverscholen gaan die lijken op Harry Potter. Persoonlijk zou ik het risico niet wagen, want het zal al heel snel op Harry Potter gaan lijken (spreekt uit eigen ervaring xD). Dus probeer iets origineels te verzinnen. Bijvoorbeeld, laat magie van een andere kant zien dan van een toverschool. Verzin wat je nog meer leuk lijkt of probeer hoofdonderwerpen, thema's te mixen.
    Je kutn bijvoorbeeld ook magie combineren met toekomst, of magie met oorlogen, of magie met het dagelijks leven (dat je bijv magie verborgen moet houden in het dagelijks leven, maar toch stiekem een heks bent). Gwn iets origineels, want vaak als mensen over een toverschool willen lezen dan pakken ze wss eerder Harry Potter erbij dan jouw boek. (niet persoonlijk bedoelt) Dus probeer iets geheel nieuws op te verzinnen, iets eigens. Want daar kun je echt de meesten punten bij de lezers op scoren. Iets wat J.K. Rowling, Stephanie Meyer, J.R.R. Tolkien en de rest van alle goede schrijvers/schrijfsters hebben gedaan. :)
    Als je dat doet, dan komt het echt goed :)
    Veel succes ermee :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Destined
    Bedankt, maar over dat combineren snap ik nog niet helemaal. Kun je dat nog es uitleggen in een PB ofzo?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Lol.
    Bijna iedereen denkt van 'ik ga eens even een boek schrijven'. Alsof het zo easy is...


    O, look at all the fucks I give:

    Kiburi schreef:
    Het lijkt nogal op Harry Potter.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Persoonlijk vind ik het idee ook vrij veel weg hebben van Harry Potter, maar als jij denkt dat je het op een originele manier kan uitwerken, ga ik daar verder niet over doorzeuren.
    Wel wil ik je waarschuwen dat een boek schrijven niet zo makkelijk is als het lijkt. Het afmaken van het boek is dan nog het makkelijkste deel; als je alles op papier hebt, ben je nog lang niet klaar. Alles moet nog aangepast worden totdat alle details goed in elkaar overlopen en het verhaal geen 'plot-holes' heeft (of zo min mogelijk) en daarna is het nog maar de vraag of een uitgever het wilt uitgeven. Zoals eerder al is gezegd, worden verhalen van tieners zelden tot nooit uitgegeven. Ik ken een hele bekende thrillerschrijfster persoonlijk en zij heeft ook gezegd dat ze op haar veertiende nergens terecht kon (ze had het bij ongeveer twaalf uitgevers geprobeerd en werd steeds afgewezen). Toen herschreef ze dat boek tien jaar later en nu is ze razendpopulair in Nederland. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Persoonlijk zou ik het waarschijnlijk niet lezen. Als je schrijft zoals in je first post, dan is het een beetje stijf. Je springt van de hak op de tak, en je maakt een aantal fouten.

    Ik ben het eens met wat Tragically zei, het is het leukste als je zelf je karakters bedenkt. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je geen hulp kan gebruiken. Wat bij mij vaak helpt is op zoek gaan naar een plaatje, of een naam, en als die je aanspreekt komt er vanzelf een persoon achteraan.

    En laat je door je leeftijd niet ontmoedigen, zie het als een mogelijkheid om jezelf te kunnen verbeteren en te leren, zodat je uiteindelijk misschien wel goed genoeg bent om daadwerkelijk een boek uit te brengen. =)
    Succes! :D

    Edit: Ik lees net Wiarda's post boven mij, en ben het daar volledig mee eens!

    [ bericht aangepast op 17 sep 2012 - 15:19 ]


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!