• Dit topic heb ik aangemaakt omdat ik jullie een vraagje wilde stellen.
    Dit geef ik niet graag toe, maar ik ben behoorlijk nieuw in het wereldje van jongens en deze zomer leek alles opeens in sneltreinvaart te gaan. Ik ga niet precies vertellen wat er gebeurd is, maar laat ik het er maar ophouden dat er een jongen in 't spel was. Het punt is: ik vind die jongen nog steeds, soort van, leuk. We hebben nog regelmatig contact op Whats App en daar stuurt hij vaker nogal flirterige berichtjes. (Die zal ik jullie maar sparen) Laatst kwam er dan de vraag of ik hem leuk vond. Hij zou daarna vertellen wat hij van mij vond. Dus ik, eeuwige stresskip, begon ontzettend te trillen en was bang om afgewezen te worden (ervaringen in het verleden). Ik antwoordde hem dat ik hem meer als een knappe vriend zag en hij vertelde me daarna dat hij me ook zo zag. Ik ging er natuurlijk vanuit dat dit klopte. Later kwamen er wel opnieuw flirterige berichtjes voorbij.
    Dagen later heb ik dit aan mijn vriendinnen verteld en zij vertelden me dat het zelfverdediging is. "Als het meisje niks zegt, zullen jongens ook niks zeggen. Hij durft niet," zeiden ze.
    Nu is mijn vraag, wat denken jullie?

    [ bericht aangepast op 16 sep 2012 - 18:11 ]


    Simple, but effective.

    Oczy schreef:
    Je vind hem leuk maar je hebt gezegd dat je hem niet leuk vind? :8

    Alwin heeft in dit geval gelijk, stel je voor jij had die vraag gesteld en hij had gezegd dat hij je niet leuk vind, zou je dan tegen hem zeggen dat je hem leuk vind? Waarschijnlijk niet omdat hij jou niet leuk vind dus het is begrijpbaar dat hij zo reageert en de kans dat hij jou leuk vind is ongeveer 90%.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik zou zeggen dat je hem leuk vind. Wat heb je te verliezen?


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Mordin schreef:
    (...)

    Vrij simpel: Als iemand je afwijst ga je natuurlijk niet daarna vertellen dat je diegene leuk vindt. Het is een verloren zaak en betekent alleen maar een tweede afwijzing en dus nog meer pijn. Je hebt hem al verteld dat je hem niet leuk vindt. Wat moet hij dan nu zeggen? "Ja maar ik vind jou wel leuk?" Daar komt alleen maar gedoe van.

    Maar een ding is me nog steeds niet duidelijk: Je vindt hem leuk, toch? Waarom heb je hem dan in godsnaam gezegd dat je hem niet leuk vindt? D:


    Omdat, ook ik, bang ben voor afwijzing en uit mezelf nooit de eerste stap zou zetten.


    Simple, but effective.

    Lexus schreef:
    (...)

    Over dat laatste; waarschijnlijk omdat ze dacht dat dit beter was om te zeggen. Iemand afwijzen [in de zin van ; ik vind je wel / niet leuk] doet toch minder pijn dan eerst zelf 'afgewezen' te worden. Al is het niet erg logisch.


    Ik snap daar helemaal niks van D:

    Denk dat ik gewoon te simpel ben daarvoor: Ik zeg het gewoon. Dit is allemaal te ingewikkeld en subtiel voor me xD


    quidquid excusatio prandium pro

    Jouw vriendinnen hebben gelijk. Als een jongen tegen mij zou zeggen wat jij tegen hem gezegd hebt, zou ik het ook niet meer durven toe te geven. Als ik jou was, zou ik het gewoon eerlijk zeggen. Want hoogstwaarschijnlijk vindt hij hou gewoon leuk.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Mordin schreef:
    (...)

    Ik snap daar helemaal niks van D:

    Denk dat ik gewoon te simpel ben daarvoor: Ik zeg het gewoon. Dit is allemaal te ingewikkeld en subtiel voor me xD


    Eigenlijk moet deze titel veranderd worden in ; van beide geslachten valt niets te snappen. Hahaha, ja ik hou zelf ook helemaal niet van dat soort gedoe. Komen alleen maar misverstanden uit en alles duurt zoveel langer als je zo vaag doet over je gevoelens.


    Aan niets denken is ook denken.

    He's in love. And tell him you are too..

    [ bericht aangepast op 16 sep 2012 - 18:59 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Lay schreef:
    (...)

    Omdat, ook ik, bang ben voor afwijzing en uit mezelf nooit de eerste stap zou zetten.


    Hij heeft de eerste stap gezet. Hij vind je hoogstwaarschijnlijk leuk. De enige manier waarop het duidelijker zou zijn is als ie je rechtuit had gezegd dat ie je leuk vindt, maar dat is nou eenmaal gewoon moeilijk. Kijk maar naar jezelf.

    Wat ga je nu doen? Wachten op de derde stap? Wat zou dat zijn?


    Het leven zit vol afwijzingen en moeilijkheden. Je hebt zelden zekerheden dat dingen gaan zoals je wilt. Maar soms moet je gewoon die sprong in het diepe maken. En jij moet nu bij jezelf nagaan of jij denkt dat de kans dat hij je leuk vindt groot genoeg is om op te wegen tegen een eventuele afwijzing.

    En zeg nou zelf, is een afwijzing echt veel pijnlijker dan kijken naar een gemiste kans? Als je even afgewezen word doet het even heel erg pijn. Maar je komt eroverheen. Anders blijft het aan je vreten.


    quidquid excusatio prandium pro

    Lexus schreef:
    (...)

    Eigenlijk moet deze titel veranderd worden in ; van beide geslachten valt niets te snappen. Hahaha, ja ik hou zelf ook helemaal niet van dat soort gedoe. Komen alleen maar misverstanden uit en alles duurt zoveel langer als je zo vaag doet over je gevoelens.


    Ahahaha, nu ik daarover nagedacht heb zou ik de titel wel willen veranderen, maar ik krijg 'm niet veranderd?


    Simple, but effective.

    Lay schreef:
    (...)

    Ahahaha, nu ik daarover nagedacht heb zou ik de titel wel willen veranderen, maar ik krijg 'm niet veranderd?


    Nee, dat zou een mod moeten doen xD


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    (...)

    Nee, dat zou een mod moeten doen xD


    Oh, haha. Lekker slim van me.


    Simple, but effective.

    Lay schreef:
    (...)

    Ahahaha, nu ik daarover nagedacht heb zou ik de titel wel willen veranderen, maar ik krijg 'm niet veranderd?

    Vraag het aan een mod =3


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Mordin schreef:
    (...)

    Hij heeft de eerste stap gezet. Hij vind je hoogstwaarschijnlijk leuk. De enige manier waarop het duidelijker zou zijn is als ie je rechtuit had gezegd dat ie je leuk vindt, maar dat is nou eenmaal gewoon moeilijk. Kijk maar naar jezelf.

    Wat ga je nu doen? Wachten op de derde stap? Wat zou dat zijn?


    Het leven zit vol afwijzingen en moeilijkheden. Je hebt zelden zekerheden dat dingen gaan zoals je wilt. Maar soms moet je gewoon die sprong in het diepe maken. En jij moet nu bij jezelf nagaan of jij denkt dat de kans dat hij je leuk vindt groot genoeg is om op te wegen tegen een eventuele afwijzing.

    En zeg nou zelf, is een afwijzing echt veel pijnlijker dan kijken naar een gemiste kans? Als je even afgewezen word doet het even heel erg pijn. Maar je komt eroverheen. Anders blijft het aan je vreten.


    Het is wel zo eerlijk om je te zeggen dat je gelijk hebt. Ik zal proberen om 't hem te vertellen.


    Simple, but effective.

    Lay schreef:
    (...)

    Het is wel zo eerlijk om je te zeggen dat je gelijk hebt. Ik zal proberen om 't hem te vertellen.


    Doe dat. Veel success ^^


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Doe dat. Veel success ^^


    Ahaha, dankjewel. =D


    Simple, but effective.