• Roseline Sarina Evans, de dochter van rijke en belangrijke mensen, heeft een raar leven. Het volk gelooft dat heksen niet goed zijn voor de economie en de gehele samenleving. Roseline gelooft dit niet, net zoals haar twintigjarige zus Catherine Marie Evans. Als de mensen een heksenjager inschakelen verandert er vanalles. Er worden veel mensen verbrand, om niks. Als Roseline op een avond door het bos loopt voelt ze zich vreemd. Ze komt bij een meer dat daar nooit is geweest. Zodra ze zit komt het water omhoog en stort het op haar neer. Een meisje van ongeveer zestien loopt de kant op. Ze vertelt Roseline dat ze een heks is en de balans tussen de mensen en de magische wezens moet herstellen. De hele stad is in rep en roer als ze dit roddeltje (verwijst naar het water dat op Roseline neerkomt) horen. Het meisje komt vaker bij Roseline langs. Roseline gaat op een avond in het bos boogschieten en ze komt Jack Thomas Morgan tegen. Ze besluit hem in vertrouwen te nemen, wat uiteindelijk een slechte keus blijkt.

    Wat vinden jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 18 sep 2012 - 17:01 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Klinkt goed! Zou ik zeker lezen. (:


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Ik vind het persoonlijk wel interessant klinken, maar ik zou je wel willen aanraden om op een paar dingen te letten;

    Als het volk anti-heks is, is het natuurlijk logisch dat het volk in rep en roer raakt als de dochter van inwoners van een hoge stand (ik neem aan dat je dat ook bedoeld met 'rijke en belangrijke mensen'?) misschien een heks is. Dit levert natuurlijk heel veel kritiek op Roseline, maar houd in je achterhoofd dat haar ouders waarschijnlijk ook heel wat te verduren moeten krijgen. Als zij zelf ook anti-heks zijn, zou je dat misschien zelfs kunnen lijden tot een verwaterende relatie of zouden haar ouders zelfs hun rug naar haar toe kunnen draaien, haar verbannen als hun kind.

    Bovendien zeg je dat er een heksenjager in de stad rondloopt. Als deze onschuldige mensen zonder moeite kan verbranden, is het dan niet zeer waarschijnlijk dat hij voor Roseline ook niet zoveel moeite zal doen om er eerst achter te komen of ze een heks is? Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat als dit echt zou zijn, Rosaline binnen de kortste keren opgepakt zou worden en op de brandstapel terecht zou komen. Als deze heksenjager echt zoveel mensen zonder pardon kan vermoorden, zou een jonge vrouw (ik neem aan dat ze jong is? Ongeveer achttien?) geen problemen moeten opleveren, zeker niet als de hele stad onder de impressie is dat zij een heks is.

    Dit zijn slechts kleine dingen die mij wat onlogisch leken. Zie dit niet als kritiek op je verhaallijn, maar zie ze alsjeblieft slechts als tips om je verhaallijn iets sterker te maken. Verder vind ik het heel goed klinken, als je het goed uit weet te werken. Een uitverkorene die de balans moet herstellen is helaas al vaker gedaan, dus zal je je echt een eigen twist aan moeten geven om het nog zo origineel te maken als je zelf wilt. (:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Bedankt Wiarda, maar ik moet het nog verder uitwerken. Ik bedoelde met dat stukje over die brandstapel een beetje wat er in de middeleeuwen is gebeurd. Eerst mensen aanpraten dat iemand heks is en het dan proberen te bewijzen. En eerder het roddeltje over het water. Niet over Roseline. Roseline probeert te verbergen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Eerlijk gezegd klinkt het vaag, willekeurig en onuitgewerkt.
    Natuurlijk is het een samenvatting, maar ik snap niet helemaal wat het nu inhoudt.

    Is het meisje een heks of Roseline? En waarom zouden ze verbrand worden als ze slecht zijn voor de economie? En waarom zijn ze slecht voor de economie?

    Misschien moet je je 'lore' nog wat meer uitwerken, zeg maar, maar dat kan natuurlijk ook tijdens het schrijven.

    Ik ben op zich wel geinteresseerd, maar besef je wel dat een boek schrijven heel, heel veel tijd, moeite en oefening kost. =)


    Pink is Not just a colour. It's a Way of Life!

    Dus als ik het goed begrijp, komen er roddels over dat het water op 'iemand' af is gekomen, niet per defenitie Roseline? In dat geval, negeer het stukje over de roddels. Ik had het een beetje gemisinterpreteerd. :'D
    En natuurlijk moet het nog een beetje uitgewerkt worden. Een verhaallijn is pas op z'n best uitgewerkt als het verhaal afgeschreven is, tot die tijd verandert het (meestal) nog door het hele verhaal heen. Nogmaals, het is niet bedoeld als negatief kritiek, slechts als kleine tips (excuses als het drammerig overkomt, niet mijn bedoeling).


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik snap je punt Wiarda, ik vind het niet erg om kritiek te krijgen. Op het vorige idee kreeg ik kritiek, dus ben ik opnieuw begonnen.
    @THndALlover
    Ik moet het inderdaad nog uitwerken. Ik wilde dit alleen zo vaag en mysterieus mogelijk houden.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    ATHndALlover
    Dat over die economie is een beetje hetzelfde als met Hitler. Het was toch ook de schuld van de Joden dat Germany in een slechte staat was.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik ben echt zoooooooooooo blij!!
    Gister een 7.5 voor Duits, vandaag tot kwart over elf naar school ^^ WIEHIE!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Klinkt interessant, ik zo u het denk ik lezen :)


    Tijd voor koffie.

    Synaisthmata schreef:
    Klinkt interessant, ik zo u het denk ik lezen :)

    Bedankt


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen