• wat een verslagen deze week.
    ik moet een proefverslag voor bio maken. over cellen en ik moet hierbij een conclusie maken maar ook resultaten...

    we hebben tekeningen gemaakt van cellen. en de onderzoeksvraag luid als volgt:

    Wat zijn de overeenkomsten en wat zijn de verschillen tussen dierlijke en plantaardige cellen?

    wat moet je bij de resultaten zetten? wat je ziet of...


    Miep

    Wat er is gebeurd
    en wat je ziet
    denk ik


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ja, wat je ziet aan beide cellen.

    De plantaardige cellen hebben bladgroenkorrels. Deze zijn te zien als kleine groene korreltjes verspreid in het cytoplasma. Zoiets, lijkt me.


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    Ja, wat je ziet aan beide cellen.

    De plantaardige cellen hebben bladgroenkorrels. Deze zijn te zien als kleine groene korreltjes verspreid in het cytoplasma. Zoiets, lijkt me.


    haha we hebben heeeeeeeeeeeeeel veel cellen.
    die van de uit, waterpest, wangslijmvlies, tomatenschil, tomatenprut, de rode ui , aardappel.

    en bij de conclusie geef je alleen antwoord op de onderzoeksvraag toch?
    het is toch ook zo dat als je ergens anders nog een vraag op moet beantwoorden, en deze niet in de onderzoeksvraag staat je dit bij resultaten moet zetten?


    Miep

    Science schreef:
    (...)

    haha we hebben heeeeeeeeeeeeeel veel cellen.
    die van de uit, waterpest, wangslijmvlies, tomatenschil, tomatenprut, de rode ui , aardappel.

    en bij de conclusie geef je alleen antwoord op de onderzoeksvraag toch?
    het is toch ook zo dat als je ergens anders nog een vraag op moet beantwoorden, en deze niet in de onderzoeksvraag staat je dit bij resultaten moet zetten?


    Wat vervelend. Haha. Dan kun je ook wel de verschillen kort benoemen bij de resultaten lijkt me. Ja, bij de conclusie herhaal je niets wat je nog niet eerder in het verslag hebt gezegd. Je geeft antwoord op de onderzoeksvraag door een korte samenvatting. Dat laatste weet ik zo even niet.


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    (...)

    Wat vervelend. Haha. Dan kun je ook wel de verschillen kort benoemen bij de resultaten lijkt me. Ja, bij de conclusie herhaal je niets wat je nog niet eerder in het verslag hebt gezegd. Je geeft antwoord op de onderzoeksvraag door een korte samenvatting. Dat laatste weet ik zo even niet.


    weet je wat ik doe?
    ik maak gewoon een tabel bij resultaten en dan bij de conclusie vat ik alles samen


    Miep

    Introductie: Omschrijf wat je gaat onderzoeken
    Hypothesis: Wat verwacht je dat gaat gebeuren?
    Materiaal & Methode: Welke materiaal heb je gebruikt en wat heb je allemaal gedaan
    Resultaten: Zet je waarnemingen/wat je heb gezien neer/zeg of het overeenkomt met je hypothesis en waarom wel/niet
    Conclusie: Vat het samen

    Science schreef:
    (...)

    weet je wat ik doe?
    ik maak gewoon een tabel bij resultaten en dan bij de conclusie vat ik alles samen


    Ja, dat is ook wel mooi overzichtelijk. Succes nog!


    Aan niets denken is ook denken.