• Ik word over een paar weken gastgezin van een hondje uit Spanje wat daar mishandeld is en steun het project om deze hondjes te helpen ontzettend.
    Er zijn namelijk heel veel zwerfhonden in Spanje en mensen behandelen ze als oud vuil. Ze worden vergiftigd, getrapt en zelfs opgengesneden.

    Lijken van deze dieren liggen gewoon langs de weg. Er zijn organisaties daar bezig om asielen te helpen, maar er zijn echt bijna geen mensen die ze helpen, niemand doet er wat aan.
    Daarom brengen een aantal wereldwijde (ook Nederlanse dus) organistaties ze eten, steraliseren wilde vrouwtjes en proberen een aantal honden die sociaal zijn mee te nemen naar Nederland om ze hier een nieuw leven te gunnen.

    Nu vertelde ik dat tegen mijn zus, wiens reactie was. 'Laat ze gewoon maar dood gaan, het is toch ons land niet.'
    Ik stond compleet paf dat ze wel gaf om zielige kinderen in derde wereldlanden, maar niet om deze hondjes die ook gewoon een toekomst willen? Alsof zij er wat aan kunnen doen waar ze geboren zijn?

    Ik vertelde dat in de Quizlet chat, waarin ik de reacties kreeg: Ik ben het eens met je zus. Dat kost ons land wat. Ik zou er geen geld etc aan geven.
    Vroeg ik om geld? Nee.
    Seriously? Met zo'n instelling ga je andere mensen beïnvloeden en spoedig geeft er helemaal niemand meer om de hondjes in Griekenland Spanje en nog een paar andere landen, waar dus geen dierenbescherming regels zijn om ze enigzins te helpen.

    'We hebben al genoeg stinkhonden' maakte me echt boos.

    Ligt het aan mij, of heeft bijna niemand meer sympathie voor dieren?

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 sep 2012 - 20:43 ]

    pfff, ik heb in Italie gewoond. Heb er traumas aan honden overgehouden. klote beesten.


    quidquid excusatio prandium pro

    No offence tegen de leden van Quizlet die het hier niet mee eens zijn, maar ik vind het wel héél erg dat ze er zo onverschillig over doen. Een beetje respect voor die dieren, graag.

    Ook vind ik het van jou heel mooi dat je je er zo voor inzet, you go girl!


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Serieus??? Ik snap echt niet dat je kunt zeggen: laat ze maar doodgaan. Dat is echt kei zielig!! Super tof dat jullie zo'n hondje een nieuwe kans geven!
    Ik kan hier wel super lang over door blijven gaan ik word echt woedend als ik zoiets hoor. Bij mensen doen ze alsof het goden zijn en dieren zijn vuil, echt belachelijk!

    Ik heb wel sympathie voor die dieren, maar die asielen die er komen of zelfs al staan, moeten die honden ook na een tijdje laten inslapen omdat niemand ze wil. Armoede, weet je wel. Die hondjes kunnen in principe amper tot niet overleven, hoe graag je dat ook zou willen. De wereld werkt tegenwoordig eenmaal zo.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    -> Topic aangepast, mensen hoeven niet persoonlijk aangevallen te worden. Dat veroorzaakt alleen maar ruzie.


    I am an idiot, I move.

    Mordin schreef:
    pfff, ik heb in Italie gewoond. Heb er traumas aan honden overgehouden. klote beesten.


    Dankjewel Alwin, voor jouw bekende vriendelijke en ook zeer intelligente toevoeging van een prachtig geformuleerde reactie in topics. Het is echt een blijde verassing om jouw leuke commentaar te lezen.

    Tof van je dat je dat hondje in je familie wilt. Alleen vind ik die reactie van jouw zus echt heel erg belachelijk. Maar het is ook weer een kwestie van smaak. Zij is vast geen hondenliefhebber.


    26 - 02 - '16

    @Lenah & Frenchdog: Wauw, tenminste nog mensen die er wel om geven.

    Ik vind het heel zielig voor die dieren maar zoiets kan ook in Nederland gebeuren en hier zitten de asielen soms helemaal vol.

    Ik heb echt sympathie voor dieren maar hier zitten dieren in asielen, worden gewoon achter gelaten en vaak ook mishandeld.

    Ik vind het echt erg voor die honden en ik vind het wreed dat mensen zo doen tegen hulpeloze wezens.


    Physics is awesome

    Oké,ik vind dieren niet echt leuk,maar zeggen dat ze dood mogen gaan?
    Maar je vergelijking met kinderen klopt niet echt. Het is appelen met peren vergelijken. Een mensenleven vind ik toch wat belangrijker dan die van een dier.


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Rembrandt schreef:
    Oké,ik vind dieren niet echt leuk,maar zeggen dat ze dood mogen gaan?
    Maar je vergelijking met kinderen klopt niet echt. Het is appelen met peren vergelijken. Een mensenleven vind ik toch wat belangrijker dan die van een dier.

    Dat laatste vind ik dan weer helemaal niet, haha. Ik krijg het idee als ik naar de huidige maatschappij kijk, dat het beter zou zijn als de mens gewoon van de Aarde zou verdwijnen..


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Lenah schreef:
    (...)
    Dat laatste vind ik dan weer helemaal niet, haha. Ik krijg het idee als ik naar de huidige maatschappij kijk, dat het beter zou zijn als de mens gewoon van de Aarde zou verdwijnen..


    True. Want voor zover ik weet is het niet aan de dieren te wijten dat de aarde er nu zo aan toe is.


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    (...)

    True. Want voor zover ik weet is het niet aan de dieren te wijten dat de aarde er nu zo aan toe is.


    Mensen zijn officieel ook dieren.:)


    Physics is awesome

    Poltergeist schreef:
    (...)

    Dankjewel Alwin, voor jouw bekende vriendelijke en ook zeer intelligente toevoeging van een prachtig geformuleerde reactie in topics. Het is echt een blijde verassing om jouw leuke commentaar te lezen.

    Ik vind dat je ook wel wat respect mag hebben voor andermans mening.

    On: ik snap dat je het zielig vind, maar de Spaanse overheid heeft nu wel iets beters te doen dan voor straathonden zorgen.


    I am an idiot, I move.

    Oczy schreef:
    (...)

    Mensen zijn officieel ook dieren.:)

    Lekker bijdehand? :')


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.