• Hoi allemaal!

    Ik heb binnekort een debat voor Nederlands en onze stelling is: Social media moet verdwijnen. Ik ben tegen deze stelling en moet dus argumenten verzinnen waarom Social Media moet blijven, de voordelen van Social Media dus. Ik heb er al een aantal, maar moet aan 5 minuten komen met al mijn argumenten. Nu vroeg ik me af of jullie er misschien nog een paar wisten.

    Alvast super bedankt!

    De argumenten die ik al heb:

          Via social media kan je makkelijk in contact komen met mensen. Je hoeft niet bang te zijn om op mensen persoonlijk af te stappen, omdat je gemakkelijk met hen een gesprek kan beginnen, bijvoorbeeld op Facebook of Msn. Hierdoor kun je ook makkelijker vrienden maken. Je kan gezellig met elkaar praten en elkaar beter leren kennen, iets wat je misschien niet zou hebben gedaan persoonlijk tegen over mensen. Dit alles brengt mensen bij elkaar, ze raken meer verbonden met elkaar.
          Via social media kan je tegen iedereen over de wereld praten. De wereld is hierdoor ook veel meer verbonden met elkaar. Je kan praten met mensen uit China of America en vaak is dit nog gratis ook, waardoor het dus helemaal niet uitmaakt dat degene tegen wie je praat helemaal aan de andere kant van de wereld is.
          Overal waar je internet verbinding hebt, kun je gebruik maken van social media. Over het algemeen is alles gratis en het kost je dus bijvoorbeeld geen beltegoed of andere kosten om met iemand in contact te kunnen komen. Ook als je gebruik kunt maken van Wifi, is het helemaal gratis omdat dat nooit geld kost.
          Via Social media kun je met meerdere mensen tegelijk praten. Dit kan handig zijn om afspraken te maken en het kan daarom ook gebruikt worden voor school of werk. Zelf gebruik ik dit ook voor mijn bijbaantje bij de Hema. We hebben een groepsgesprek op Facebook aangemaakt en hier kunnen we dingen regelen voor als iemand met een ander wil ruilen!
          Het nieuws kan veel sneller worden verspreid door Social media. Vaak is Twitter of Facebook de krant al voor en hierdoor zijn mensen dus al sneller op de hoogte ervan als er iets aan de hand is.
    7,3 miljoen Nederlanders maken gebruik van Facebook. Dit toont overduidelijk aan dat Facebook erg populair is en dat mensen er niet zomaar mee gaan stoppen, omdat het leuk en handig is. Het allemaal verbieden zal weinig zin hebben, omdat mensen het toch heel erg leuk vinden – anders zouden niet zoveel mensen het gebruiken.
          Mensen kunnen elkaar leren kennen op basis van hun interesses. Ze kunnen dan hun verhalen en ervaringen met elkaar delen, zonder dat ze per se met elkaar moeten afspreken.

    [ bericht aangepast op 25 sep 2012 - 16:00 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Project X Haren?



    -> Oh wacht dat is natuurlijk tegen

    [ bericht aangepast op 25 sep 2012 - 16:01 ]


    Life is hard and then we die

    Eh...
    Als je hier nou neer zet wat je al hebt...
    Je kan er ook altijd om heen praten met uitleg natuurlijk, maar eh...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    Eh...
    Als je hier nou neer zet wat je al hebt...
    Je kan er ook altijd om heen praten met uitleg natuurlijk, maar eh...


    Dat heb ik net gedaan!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    PUKKELxDING schreef:
    Project X Haren?



    -> Oh wacht dat is natuurlijk tegen

    Ik wou net zeggen; volgens mij is dat niet echt iets waar Facebook nou zo trots op is. Zeker omdat het inmiddels wereldnieuws is.

    OT; Veel mensen zijn meer geneigd om iemand een berichtje te sturen via social media dan iemand op te bellen om gewoon even hoi te zeggen. Hierdoor hebben mensen dus ook meer contact met elkaar.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    PUKKELxDING schreef:
    Project X Haren?



    -> Oh wacht dat is natuurlijk tegen


    Niet alleen social media. Ook gewoon massamedia.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Oe, jk ben dol op debatteren ^.^ Misschien dat je het laatste argument beter kan uitbreiden. Want het is gewoon onmogelijk, niet uitvoerbaar, om alles van internet te laten verdwijnen. Dan zou je delen van het internet moeten afsluiten omdat er anders toch wel manieren zijn om iets van een social media te maken. En ja, we willen toch geen dictatuur worden waarbij we delen van het internet gaan afsluiten :Y) lang leve het uitvoerbaarheidsargument ;D


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Contact met familie die verder weg woont.


    Your make-up is terrible

    jaimyhoi schreef:
    Oe, jk ben dol op debatteren ^.^ Misschien dat je het laatste argument beter kan uitbreiden. Want het is gewoon onmogelijk, niet uitvoerbaar, om alles van internet te laten verdwijnen. Dan zou je delen van het internet moeten afsluiten omdat er anders toch wel manieren zijn om iets van een social media te maken. En ja, we willen toch geen dictatuur worden waarbij we delen van het internet gaan afsluiten :Y) lang leve het uitvoerbaarheidsargument ;D


    Haha ik zie er echt tegen op! Maar super bedankt! Haha.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Mensen ontmoetten die een andere taal spreken? Meer talen leren?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Barton schreef:
    (...)

    Haha ik zie er echt tegen op! Maar super bedankt! Haha.



    Ach, je moet gewoon de ballen hebben aan iedereen en je verhaal vertellen (: het zal je echt wel lukken hoor! Succes (flower)


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    jaimyhoi schreef:
    (...)


    Ach, je moet gewoon de ballen hebben aan iedereen en je verhaal vertellen (: het zal je echt wel lukken hoor! Succes (flower)



    Thaaaanks! _O_


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Je kunt via Social Media ook heel goed reclame maken, wat dan weer de economie stimuleert. ^^

    Misdadigers kunnen sneller gevonden en herkent worden?


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Barton schreef:


    Via social media kan je makkelijk in contact komen met mensen. Je hoeft niet bang te zijn om op mensen persoonlijk af te stappen, omdat je gemakkelijk met hen een gesprek kan beginnen, bijvoorbeeld op Facebook of Msn. Hierdoor kun je ook makkelijker vrienden maken. [/i][/face][/12]


    dit zal ook een nadeel kunnen zijn. Er is onderzoek gedaan naar verlegen mensen met facebook, door facebook wowrden zulke mensen alleen maar meer verlegen.


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Jaccochips schreef:
    Misdadigers kunnen sneller gevonden en herkent worden?


    26 - 02 - '16