• Ik heb mijn ideale stijl gevonden: Steampunk. Het past best goed bij mij en is redelijkwijs als je het goed doet ook mature te doen, met wat onderdeeltjes.


    Hoe het begon: Ik dank Silverlance, die het 5e Would you wear this?-topic opende en haar eerste plaatje een meisje bevatte met een awesome stijl met de tekst 'Steampunk' eronder. Ik vind het echt awesome, maar deed er verder niets mee. Tot ik op We Heart It aan het zoeken was en ik ben door gaan taggen. Klik HIER het legendarische plaatje.
    Wat houdt Steampunk in: Steampunk is een subgenre van fantasie of speculatieve fictie. De term verwijst naar de verhalen die zich afspelen in een tijd dat stoomkracht nog de primaire krachtbron was (meestal de 19e eeuw), maar die ook elementen van sciencefiction of fantasie bevatten, zoals futuristische uitvindingen en machines, of echt bestaande machines (zoals computers) die in deze verhalen veel eerder worden uitgevonden dan in werkelijkheid. Bron: Wikipedia


    Toen ik dit zag had ik een gevalletje van: HEBBEN! Ik vind dit awesome! Jasje kan makkelijk naar school met het shirtje. Laat de ketting en het korset weg en het is best gaanbaar voor naar school zonder het vies te maken, kwijt te raken, te beschadigen of uitgelachen, utgescholden en nagekeken te worden. Ik hou van mezelf zijn, maar ik heb grenzen in hoeverre ik van de ene op de andere dag het leven in ga. x]


    Dit is makkelijk om aan te trekken naar school. Niet te druk en uitgesproken, maar subtiel gelinkt. Sober, dat wel. Misschien iets meer kleur, [:


    Dat hoedje! Super sweet! En de make-up is hier heel subtiel, dus het mooie van de stijl is dat zware make-up niet zo zeer een must is. En mijn bruine haren - die ik donker bruin wil verven - hoeven niet radicaal te veranderen. En ik kan gewoon vrolijk mijn favoriete mascara van Chanel gebruiken zonder dat ie na één dagje leeg is door de lagen. xd

    Wat vinden jullie van Steampunk? Eerste indruk? En zover de mensen op Quizlet mij kennen, denken jullie dat het iets is wat bij mij past?
    Verder: Wie weet verkooppunten? Wie kan mij meer vertellen over Steampunk? Wie heeft nog awesome pics die hij of zij kan posten? Iemand tips? Iemand heerlijke kritiek zodat ik nog enigszins goed nadenk over deze hele stijl voordat ik dingen ga kopen? En welke prijsklasse [duur, oké, maar ongeveer HOE duur?] Heeft iemand ervaring ermee? Zijn er Steampunkers op Q? Kortom: leef u uit!

    [ bericht aangepast op 1 okt 2012 - 20:32 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik vind het echt gaaf, maar of ik het echt zou dragen zelf weet ik niet. Wel gaaf dat je inmiddels je eigen stijl hebt gevonden.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ghehe, heb ik al. Ben altijd net anders dan anderen, dat is expres. Maar dit is gewoon TE awesome! (bloos)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    Oh, naar afbeeldingen en dat staat er recht op de zoekbalk een fotocamera. Klik erop en de rest is net zo duidelijk als poep op de straat. :Y)

    Aaaahhh okeej, weer iets uitgevonden xd
    Alleen jammer, mijn pc kan dat geloof ik niet aan, hij hangt steeds vast als ik een plaatje invoer D:

    Sverige schreef:
    (...)

    Internet vooral dus. In Duitsland wel veel, maar even retourtje Duitsland moet ik plannen. D: Mensen die toevallig mee gaan op jacht? :'D

    Zijn er in Duitsland veel 'echte' winkels dan, waar je gewoon kunt inlopen? Ö
    Want dan ga ik wel mee op jacht hoor! Woon toch dicht bij de Duitse grens ^^


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Zijn er in Duitsland veel 'echte' winkels dan, waar je gewoon kunt inlopen? Ö
    Want dan ga ik wel mee op jacht hoor! Woon toch dicht bij de Duitse grens ^^


    Nee, Duitsland heeft veel meer alternatieve stijlen dan in Nederland. Het staat erom bekend. In Finland is ziek veel metal te vinden, zoals Cinema Bizzare en shit.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    Nee, Duitsland heeft veel meer alternatieve stijlen dan in Nederland. Het staat erom bekend. In Finland is ziek veel metal te vinden, zoals Cinema Bizzare en shit.

    Aahh op die manier. Maar dan weet je niet of er dan ook meer alternatieve winkels in Duitsland liggen? Ik weet er toevallig één in Aken, dat was het dan ook :')


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Aahh op die manier. Maar dan weet je niet of er dan ook meer alternatieve winkels in Duitsland liggen? Ik weet er toevallig één in Aken, dat was het dan ook :')


    Oh jawel, daarom. Dat is juist bekend dat er veel alternatieve winkels zijn, in de zin dat er veel markt en vraag is naar alternatieve stijlen. Dus Steampunk is ook bekend daar, maar voor het echte werk moet je bij de moeder van Steampunk zijn: Engeland.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    Oh jawel, daarom. Dat is juist bekend dat er veel alternatieve winkels zijn, in de zin dat er veel markt en vraag is naar alternatieve stijlen. Dus Steampunk is ook bekend daar, maar voor het echte werk moet je bij de moeder van Steampunk zijn: Engeland.

    Dan moet ik zowiezo maar eens in Duitsland gaan winkelen ^^
    Aarrgg fhswaoifs,, ik wil zoooo graag naar Engeland! NU! :Y) :9~


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Dan moet ik zowiezo maar eens in Duitsland gaan winkelen ^^
    Aarrgg fhswaoifs,, ik wil zoooo graag naar Engeland! NU! :Y) :9~


    Zoek maar op bij de Engelse Wikipedia. De Nederlandse geeft alleen informatie over het genre Steampunk bij boeken. Maar goed, ook daar staat dat het begon in de Victoriaans tijd. Ook wel het ''preutse tijdperk'' genoemd, uiteraard in de tijd van de geroemde Queen Victoria. Ook SF en de industriële revolutie zijn erin verweven, how cool. :Y)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    Zoek maar op bij de Engelse Wikipedia. De Nederlandse geeft alleen informatie over het genre Steampunk bij boeken. Maar goed, ook daar staat dat het begon in de Victoriaans tijd. Ook wel het ''preutse tijdperk'' genoemd, uiteraard in de tijd van de geroemde Queen Victoria. Ook SF en de industriële revolutie zijn erin verweven, how cool. :Y)

    Ik zal er morgen naar kijken (; Ben nu een ietse pietse lui [a]


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Ik zal er morgen naar kijken (; Ben nu een ietse pietse lui [a]


    Haha, ik heb het nu ook al aardig in mijn hoofd hoor, ik onthoud dat wel. Dit is meer een globale samenvatting van de herkomst zonder een rode draad erin.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2012 - 22:09 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Constantine schreef:
    (...)
    Ik zal er morgen naar kijken (; Ben nu een ietse pietse lui [a]


    Heb je al iets gevonden? c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    Heb je al iets gevonden? c:

    Niet zo heel veel. Ik heb net het eerste stukje van de engelse wikipedia gelezen, het 'algemene' zeg maar ;p

    T klinkt wel interessant allemaal! Straks maar eens verder lezen :3

    Trouwens, ik weet niet of het echt steampunk is, maar in de clip Blow me (One last kiss) van Pink, komt er ook zo'n trapvliegtuig voor :3


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Niet zo heel veel. Ik heb net het eerste stukje van de engelse wikipedia gelezen, het 'algemene' zeg maar ;p

    T klinkt wel interessant allemaal! Straks maar eens verder lezen :3

    Trouwens, ik weet niet of het echt steampunk is, maar in de clip Blow me (One last kiss) van Pink, komt er ook zo'n trapvliegtuig voor :3


    In zelfs Nicki Minaj's Starship is een vorm van Steampunk te vinden, je hebt kans dat ook in dat clipje van P!nk er wat verweven zit. Doe er research naar, zou ik zeggen. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sverige schreef:
    (...)

    In zelfs Nicki Minaj's Starship is een vorm van Steampunk te vinden, je hebt kans dat ook in dat clipje van P!nk er wat verweven zit. Doe er research naar, zou ik zeggen. c:

    Echt? Ik heb die vorm van steampunk niet gezien in Starships. Behalve dat ruimteschip dan, maar dat is toch niet steampunk of wel?


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Echt? Ik heb die vorm van steampunk niet gezien in Starships. Behalve dat ruimteschip dan, maar dat is toch niet steampunk of wel?


    Steampunk is ook SF, lees maar 's goed. c:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife