• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Gancanagh| Koningin Camargue | Paard (1)
    - Dysis| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Ancora | Koning Rey Venado | Hert (2)
    - Ancora Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Gancanagh| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Realist| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - Realist| Matthew Douglas Booth | Wachter van Eleanor
    - Aria| Faye Melodié Sanchez | Wachter van Rey Venado*
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Aria| Faye Melodié Sanchez*

    Mensen onbeperkt
    Gancanagh| William Irial Smelting
    Realist| Madeline Lucy Walls

    [ bericht aangepast op 19 okt 2012 - 20:46 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 nov 2012 - 20:43 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Atreyu

    "Pardon? Ik heb geen handje nodig hoor, Guarin. Waarom zou je dat denken? Omdat dit bij jou wel het geval is soms? Maar goed, ik ben er wel voor in hoor. Misschien jij ook wel, als Fedea het goed vind."
    Ik moet even lachen als ze meteen volop in de verdediging gaat. Ik moet toegeven dat ik soms gek word van haar geplaag, maar ik moet tegelijk bekennen dat ik er ook wel van hou Faye terug te pakken.
    "Nee, ik heb ook geen handje van Rey nodig," grinnik ik, waarop ik hem even aankijk. "en Fé weet wel dat ik mezelf heus niet te pletter stort."
    Ik druk even een kusje op haar voorhoofd.
    "Dus jij en ik, Faye, moesten in Jamaica maar eens op zoek gaan naar een klif," zeg ik met de uitdaging duidelijk in mijn ogen.
    De laatste keer dat ik iets spannends gedaan heb dat mijn eigen keuze was, was zien hoe snel ik met mijn motor op de autosnelweg kon. Blijkt dat het ding zo'n 280 haalt. Het was echt geweldig, maar dat is alweer een tijdje geleden.
    Ik barst in lachen uit en schud mijn hoofd.
    "Echt waar Faye, je bent een beetje het soort irritante zusje dat ik nooit wilde voor me, maar die ik stiekem wel heel erg mag," lach ik.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Pardon? Ik heb geen handje nodig hoor, Guarin. Waarom zou je dat denken? Omdat dit bij jou wel het geval is soms? Maar goed, ik ben er wel voor in hoor. Misschien jij ook wel, als Fedea het goed vind."
    "Nee, ik heb ook geen handje van Rey nodig, en Fé weet wel dat ik mezelf heus niet te pletter stort. Dus jij en ik, Faye, moesten in Jamaica maar eens op zoek gaan naar een klif. Echt waar Faye, je bent een beetje het soort irritante zusje dat ik nooit wilde voor me, maar die ik stiekem wel heel erg mag,"
    Zwijgend volg ik het gekibbel van Trey en Faye en schuif telkens een beetje op in de rij. Voor de honderdste keer lees ik de getalletjes op het vliegtuigticket dat ik in mijn handen heb. Het idee alleen al, om van een klif te springen, geeft me de rillingen. Het lijkt me zelfs vreselijker dan vliegen in een vliegtuig, en dat vind ik al behoorlijk erg.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Liam

    "Jou volg ik overal," Zegt ze en ik glimlach vertederd. Nog steeds wist ik niet waar ik haar aan had verdient. Ze was zoveel meer dan ik voor kon wensen. Lief, zorgzaam, eigenwijs, aantrekkelijk, grappig en ga zo maar door. Ik knijp even kort en zacht in haar hand en neem haar dan mee het dorpje in. Als ik mijn ogen sloot zag ik het zo weer voor me. Zoals het eruit zag toen we hier nog woonde. Ik zucht en glimlach als ik het allemaal weer herken. 'Hier woonde ik.' Fluister ik en kijk naar het grote huis met een trap om bij de deur te komen.

    Eleanor

    Nadat ik mijn telefoon weer had weggestopt liep ik samen met Matthew achter de rest aan.
    ‘Hoelang zal de vlucht duren?’ vroeg Matthew me waarop lichtjes mijn schouders ophaalde. ‘Ik heb werkelijk geen idee,’ antwoorde ik en wierp hem een schuine blik toe, gevolgd door een glimlach. Hier en daar pik ik de woorden van de twee stellen voor ons op. Zonsondergang, strand, snorkelen, klifduiken. Een nog bredere glimlach verscheen op mijn gezicht, ik had er zin in. Even lekker genieten van het mooie weer en het samen zijn met mijn vrienden. Een betere vakantie kon ik me niet voorstellen.
    Een beetje in gedachten verzonken bleef ik achter de rest staan en speelde met het ticket in mijn handen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Faye
    "Nee, ik heb ook geen handje van Rey nodig en Fé weet wel dat ik mezelf heus niet te pletter stort." Grinnikend kijk ik hem aan en keer me dan even tot Rey toe. Hierna richt ik mijn blik op Fedea, maar als zij niets zegt, lijkt het me dat ze ermee instemt.
    “Ik weet niet eens of Rey dat wel zal willen.” zeg ik lachend tussendoor en klem mijn armen voor mijn lichaam.. De rij wordt ondertussen kleiner, mijn ogen volgen de zowel Engelse als andere buitenlandse teksten.
    "Dus jij en ik, Faye, moesten in Jamaica maar eens op zoek gaan naar een klif," vervolgt Trey dan zijn eigen woorden. Meteen suist de adrenaline door mijn lichaam. Het idee alleen al is angstaanwekkend, maar tegelijkertijd lijkt het me een heerlijk gevoel als je eenmaal gesprongen bent. Graag wil ik het uitproberen, alleen al om de kick te ervaren.
    Ik trek mijn wenkbrauw op wanneer Trey uit het niets begint te lachen. Het zal me niet verbazen als er werkelijk een draadje bij hem los zit.
    "Echt waar Faye, je bent een beetje het soort irritante zusje dat ik nooit wilde voor me, maar die ik stiekem wel heel erg mag.” Ongelovig staar ik hem aan en schudt lachend mijn hoofd. Ergens heeft hij ook best gelijk.
    “Vooral dat eerste stuk over ‘niet willen hebben’, klinkt erg aardig.” lach ik. Veel doet het me niet, ik weet waar hij op doelt en moet toegeven dat hij de taak als oudere broer toch wel lijkt te hebben overgenomen en het goed voelt zo.
    “Ik ga je nog zoveel jaren irriteren, dat je helemaal gek van me wordt en die woorden terugneemt.” zeg ik dan uiteindelijk.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Atreyu

    Ik kijk even naar Fedea die er maar stilletjes bij staat. Maar als ik merk dat ze het vliegtuigticket staat te lezen, besluit ik haar maar te laten.
    “Vooral dat eerste stuk over ‘niet willen hebben’, klinkt erg aardig. Ik ga je nog zoveel jaren irriteren, dat je helemaal gek van me wordt en die woorden terugneemt.”
    Op mijn beurt lach ik ook weer. Ik haal even mijn schouders op.
    "Ik heb nooit een zus gewild. Maar jij bent het enige dat er dichtst bij in de buurt komt en ik ben blij dat je bent," zeg ik wat serieuzer. "Rey is stapel op je, Fedea heeft een grote steun aan je en ik heb iemand die mijn stomme grapjes zeker apprecieert."
    Met een glimlachje kijk ik haar even aan.
    "En de dag dat jij niet probeert het aan de stok te krijgen met me, dan weet ik dat er iets mis is," grinnik ik.
    Om het af te maken, haal ik mijn hand wild door haar haren en kijk haar met een brede grijns aan.

    Camargue

    Ik zucht gelukigzalig en geef mijn ogen goed de kost terwijl we door het dorpje lopen. Alles is veranderd, maar de sfeer die er hangt voelt echt nog steeds als vroeger. Het is er gemoedelijk, de mensen zijn er voor elkaar ondanks afkomst of rijkdom. Als ik naar omhoog kijk zie ik de was aan de lijnen hangen, net zoals mijn moeder vroeger deed.
    Ik besef niet meteen dat we stil staan, tot ik Liam's stem hoor.
    "Hier woonde ik."
    Ik richt mijn blik op het huis waar we voor staan. Het is heel wat anders dan het hutje waar hij vroeger in woonde, maar het is inderdaad dezelfde plek.
    "Nou, liefje, volgens mij hebben ze geupgrade," zeg ik met een klein lachje.
    Ik druk een kusje op zijn wang en kijk even naar de riante villa. Vroeger waren mensen tevreden met veel minder.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Faye
    "Ik heb nooit een zus gewild. Maar jij bent het enige dat er dichtst bij in de buurt komt en ik ben blij dat je bent," Ergens voel ik me toch wel vereerd door zijn woorden en maak ik een kleine, nette buiging. "Rey is stapel op je, Fedea heeft een grote steun aan je en ik heb iemand die mijn stomme grapjes zeker apprecieert." Ik haal mijn schouders onschuldig op.
    "En de dag dat jij niet probeert het aan de stok te krijgen met me, dan weet ik dat er iets mis is," zegt hij als laatste. Ik knik overtuigend en wrijf wat nerveus aan mijn polsen.
    Als ik denk dat ons gesprek afgelopen lijkt te zijn, maakt hij het nog af door zijn hand door mijn haren te halen. Alsof het nog niet wild genoeg zat. Ik frons mijn wenkbrauwen en probeer het vrijwel meteen weer terug in het oude model te krijgen. Tevergeefs haal ik mijn handen door mijn haren.
    "En bedankt weer." brom ik en zucht diep.
    Uiteindelijk steek ik mijn haren maar op in een losse knot en kijk hem hoofdschuddend aan. "Dat was de eerste en laatste keer." herinner ik hem eraan.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 13:15 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    Ik volg het gesprek tussen Faye en Trey allang niet meer, en wanneer ik opkijk, merk ik dat het al aan ons is.
    De zenuwen in mijn buik nemen toe, en ik geef het vlietguigticket af aan de stewardess die aan onze rij staat. Glimlachend wenst ze ons een goede reis toe, en ik loop alvast door. Ik ga aan de kant staan en wacht tot de anderen er ook zijn. Rey komt na een tijdje ook al naast me staan.
    "Zenuwachtig?" vraagt hij lachend.
    Ik knik, en forceer even een glimlach.
    "Meer dan je denkt," geef ik toe.
    Geruststellend slaat hij een arm om me heen.
    "Je hebt ons. Als er iets is, gil je maar," zegt hij lachend.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "En bedankt weer." Ik grinnik even terwijl ze haar haren in een knotje doet. "Dat was de eerste en laatste keer."
    Ik maak een kleine buiging en kijk haar met een brede grijns aan.
    "Kapper Guarin tot uw dienst."
    Als ik recht ga staan, zie ik dat Rey zijn arm om Fedea geslagen heeft.
    "Oh, gaan we t zo doen?" zeg ik gespeeld jaloers.
    Ik sla mijn arm om Faye's schouders en loop zo een eindje verder. Met een lachje laat ik haar los en geef mijn ticket af aan de stewardess. Ik knipoog even naar Faye en voeg me dan bij Rey en Fedea.
    Ik druk een klein kusje op de lippen van mijn verloofde.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Oh, gaan we t zo doen?"
    Lachend knik ik en ga om hem te plagen nog wat dichter tegen Rey staan.
    "Ja, zo gaan we t doen."
    Ik steek mijn tong uit en geef Rey een kusje op zijn wang.
    "Toch Rey?"
    Lachend schud hij zijn hoofd.
    "Toch maar niet."
    Ik haal mijn schouders op en laat mijn armen om Trey's middel glijden wanneer hij me een kusje komt geven.
    "Hey jij," zeg ik lachend en kijk hem verliefd aan.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Oh, gaan we 't zo doen?" vraagt Trey uitdagend wanneer hij Fedea en Rey naast elkaar ziet staan, zijn hand om haar heen geslagen. Voordat ik het doorheb, lopen ook Trey en ik er zo bij. Lachend rol ik mijn ogen. Het idee alleen al, Trey en ik samen, doet me walgen.
    Vlug geef ik als laatste van allen mijn ticket nadat ook Trey deze overhandigd heeft en voeg me bij de groep.
    Ook Eleanor en Matthew staan ongeduldig toe te wachten. We willen het vliegtuig in, logisch ook.
    "Ja, zo gaan we 't doen." antwoord Fedea hem terug, als een soort strijd tussen de twee. Vragend kijk ik haar aan, maar heb haar dan door als ze haar lippen vluchtig op Rey zijn wang drukt. Fronsend kijk ik haar aan, niet dat het me veel doet, maar toch ziet het er vreemd uit.
    "Toch maar niet." Rey schudt lachend zijn hoofd op Fedea's voorstel. Vrolijk wandel ik naar hem toe, kijk nog kort naar Eleanor en Matthew. Nog steeds ben ik nieuwsgierig wat er gaande is met die twee, maar wil het onderwerp nu niet naar boven brengen, een andere keer.
    "Zullen we het vliegtuig ingaan?" trappel ik dan van het enthousiasme.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    ["Het idee alleen al, Trey en ik samen, doet me walgen.", Trey bedankt je (cat)]

    Atreyu

    Ik glimlach tegen haar lippen aan als ze haar armen om mijn middel legt.
    "Hey jij."
    Ik kijk met een ruk om me heen en dan weer naar Fedea. Dan leg ik mijn hand op mijn borstkas en kijk haar vragend aan.
    "Ikke?" vraag ik gespeeld verbaasd.
    Helaas kan ik me niet serieus houden en met een lachje neem ik haar ook in mijn armen. Plagerig druk ik een kusje in haar hals. En op haar wang. En op haar neus. En haar voorhoofd. En haar andere wang.
    Lachend kijk ik haar aan.
    "Mm-mm-mmm. Kan niet wachten om je in bikini te zien," grinnik ik.
    In tegenstelling tot mijn plagerige kusjes van net, druk ik een liefdevolle zoen op haar lippen nu.
    Ik kijk even om me heen en zie dat Eleanor en Matthew er niet echt met hun gedachten bij lijken te zijn en gewoon blijven staan.
    "Eleanor, duifje, komen jullie ook?" roep ik ze lachend toe.
    Ja, ik weet wel dat een arend geen duif is, maar geef zelf toe; roofvogeltje klinkt een heel stuk minder aanlokkelijk.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Ikke?"
    Lachend knik ik.
    "Ja, jij."
    Ik por zijn neus even en onderga giechelend zijn kusjes. Hmm, meer. Genietend sluit ik mijn ogen.
    "Mm-mm-mmm. Kan niet wachten om je in bikini te zien."
    Ik kijk even naar mijn bollere buikje en schud mijn hoofd.
    "Owh ja, echt wel. Niet dus," zeg ik lachend.
    Gewillig beantwoord ik zijn liefdevolle kus.
    "Eleanor, duifje, komen jullie ook?"
    Ik geef hem een speelse por.
    "Jij bent echt de gezelligheid zelve," zeg ik hoofdschuddend.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Ik kijk Fedea aan als ik een por van haar krijg.
    "Jij bent echt de gezelligheid zelve."
    Ik lach even en neem haar gezicht in mijn handen, waarop ik haar een kusje geef.
    "Niet jaloers zijn, liefje," zeg ik met een kinderlijk stemmetje. Dan laat ik alle onschuldigheid verdwijnen en wiebel even met mijn wenkbrauwen. "Je weet toch dat jij mijn leeuwtje bent."
    Ik maak een klauw met mijn vingers en beweeg die twee keer naar haar toe terwijl ik mijn vingers open en sluit.
    "Rrrrrrrrrrraaawr."
    Lachend leg ik mijn armen weer om haar heen en breng mijn lippen naar haar oor.
    "Rrrrawrrr," fluister ik nog een keer, om dan even in haar oor te bijten. Hé, als Rey en Faye het mogen, mogen wij het ook.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Niet jaloers zijn, liefje. Je weet toch dat jij mijn leeuwtje bent."
    Ik grinnik even.
    "Rrrrrrrrrrraaawr. Rrrrawrrr."
    Giechelend sluit ik mijn ogen en druk een geniepig kusje in zijn hals.
    "Kom," zeg ik zacht. "Zo dadelijk vertrekken ze nog zonder ons."
    Ik neem zijn hand in de mijne en haak mijn arm in die van Faye.
    "En jullie moeten ook mee," opper ik lachend.
    Ik loop helemaal tegen Trey aan en ga op mijn tenen staan om een kusje op zijn wang te drukken. Ik probeer met mijn enthousiasme te verbergen dat ik vanbinnen aan het doodgaan ben.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.