• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Ephesus (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Journalist
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Gilmore (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner + Abominable snowman - Sterek one-shots)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 18:44 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oke, even 7 pagina's terug lezen (: Ik kon vandaag trouwens niet schrijven, maar volgens mij heb ik al genoeg woorden voor een week. Dus dat is mooi.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    719 woorden. Yaaaay!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Vandaag voor 1486 woorden online gezet, maar erbij geschreven was nog wel meer ! was echt lekker schrijven vandaag ^^


    Credendo Vides

    En ik ben weer thuis! Straks eens iets proberen te schrijven want ik loop zo'n 1300 woorden achter, volgens mij...


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Pffft, schrijven gaat de laatste tijd niet echt top. Wel heb ik straks een leuk cadeautje voor jou, Frodo. Een (hopelijk) foutloos hoofdstuk van (waarschijnlijk) rond de duizend woorden. Good luck! :'D

    O, by the way; ik heb besloten om met één van mijn bestaande verhalen hieraan mee te doen, ipv een nieuw verhaal ervoor te maken. De man met het verenmasker heeft al zo'n 20.000 woorden, maar ik doe er altijd ontzettend lang over om te updaten dus misschien dat het hierdoor wat vlotter zal gaan. (:

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 13:13 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb duidelijk een half topic gemist. Ik schrijf later wel.


    Ex astris, sciencia

    God, dit nieuwe template is wennen, maar goed, dat zal wel lukken. n.n Vandaag moet ik enkel een leesautobiografie afmaken voor Nederlands en wiskunde snel eventjes bekijken, dus kan ik extra lang schrijven.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 13:11 ]


    comfort in c h a o s

    Ja, dit is echt even wennen O.o ik kan geen reacties meer van jullie quoteren omdat mijn scherm te klein is, dus dat is best wel ***

    Wiardia: oehh, ik kijk er naar uit (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Grr. Mijn leerkrachten zijn echt niet goed bij hun hoofd.
    Vrijdag: SB Natuurwetenschappen [De gemiddelde score is 22/40], dat gaat studeren worden! Plus taak wiskunde [theorie+oefeningen] en nog een SB Nederlands. Voor Nederlands moeten we ook nog een tekst uit ons schrift kopieeren en een schema, terwijl we toch ook gewoon dat blad uit dat schrift kunnen afgeven?! De kans dat ik vandaag ga schrijven is even onlogisch als al het werk hierboven.

    :'{


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Frodo schreef:
    Ja, dit is echt even wennen O.o ik kan geen reacties meer van jullie quoteren omdat mijn scherm te klein is, dus dat is best wel ***

    Wiardia: oehh, ik kijk er naar uit (;


    Ghehe, kan ik lekker wel. (puh) Wel raar, want ik heb een heel klein beeldscherm (ik heb een notebook met een 10,1 inches beeldscherm) en bij mij doet alles het.

    Hij is wel korter geworden dan duizend woorden, maar ach. Ik zal 'm zo even naar je opsturen (via PB, ik denk niet dat de andere bèta's het erg op prijs zullen stellen als ik een echte bèta-aanvraag doe).


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mieh, waarom niet? Ze zien het toch niet als ik het meteen accepteer? (wbw)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Mieh, waarom niet? Ze zien het toch niet als ik het meteen accepteer? (wbw)

    Maar Barnabas zal wel doorhebben dat je plots een aanvraag hebt afgehandeld zonder dat je hem naar haar doorgestuurd hebt. :') Sowieso ben ik er niet eens zeker van of bèta-readers zelf bèta-aanvragen kunnen doen.

    EDIT; heb ik hem opgestuurd, ben je niet meer online. D: Ach ja.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 14:34 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Utlapa schreef:
    Ik heb duidelijk een half topic gemist. Ik schrijf later wel.


    Je bent niet alleen, ik heb er ook meer dan de helft van gemist. xd


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Memoria schreef:
    Autumn Leaves en Wedstrijden en shizzle
    Hier schrijf ik aan^^

    Volgens mij had je deze gemist(;


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik vraag me toch af of het schrijven gaat lukken.... ik heb gewoon geen inspiratie.en anders schrijf ik morgen wel weer wat meer^^


    We've lived in the shadows for far too long.