• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Ephesus (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Journalist
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Gilmore (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner + Abominable snowman - Sterek one-shots)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 18:44 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vind Atheros echt awesome klinken, wat betekent het eigenlijk?


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Journalist schreef:
    Ik vind Atheros echt awesome klinken, wat betekent het eigenlijk?

    dit + waar gaat je story over??

    Waerloga schreef:
    Iemand straks van 19.00 tot 20.00?


    Jap, ik (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Atheros klinkt mooi!

    Wiarda schreef:
    O, by the way; ik heb besloten om met één van mijn bestaande verhalen hieraan mee te doen, ipv een nieuw verhaal ervoor te maken. De man met het verenmasker heeft al zo'n 20.000 woorden, maar ik doe er altijd ontzettend lang over om te updaten dus misschien dat het hierdoor wat vlotter zal gaan. (:

    *kuchkuch* Frodoooow? Mag ik mijn verhaal naast mijn naam? 8D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Athos = Eternal Life
    Eros = Love

    Voor zover ik het kan vinden ^_^ Leuk toeval dat ik nu pas zie aangezien ik het op andere namen had gebaseerd en had omgevormd :'D

    Maar gezien jullie antwoorden ga ik het mezelf niet moeilijker maken XD thnx (K)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wiarda schreef:
    Atheros klinkt mooi!

    (...)
    *kuchkuch* Frodoooow? Mag ik mijn verhaal naast mijn naam? 8D


    I'm so sorreuh my dear Wiarda! Ik ben ook zo'n warhoofd (no_chears)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Heeft hij een oneindig liefdesleven? -wbw-


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    De word-war begint btw over 9 minuten! (banana)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    I'm so sorreuh my dear Wiarda! Ik ben ook zo'n warhoofd (no_chears)

    Jup. :Y) Maar wel een lief warhoofd, dus dat is oké. :W

    Word war, word war! Misschien krijg ik dan meteen een hoofdstuk voor mijn andere verhaal af. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Jup. :Y) Maar wel een lief warhoofd, dus dat is oké. :W

    Word war, word war! Misschien krijg ik dan meteen een hoofdstuk voor mijn andere verhaal af. :')


    Wat een enthousiasme! En eerlijk gezegd ben ik ook wel enthousiast, want hoe sneller jij een hoofdstuk af hebt, hoe meer ik er bij kan lezen straks (;
    Nog 5 minuutjes dames!

    Oh, en nu lees ik pas dat het voor je andere verhaal is.
    Zoals ik al zei: warhoofd :W

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 18:52 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    En ik moet eten, dan nog studeren, dan slapen. Het is woensdag!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik zit klaar voor de word war haha ^^


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    19:00 geeft mijn klokje aan, beginnen ladies!

    Heel veel succes en moge de godinnen van de schrijfkunst jullie bijstaan *humhum* :'D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Let the war begin! (hier is het iig 19:00 uur x'D)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Aotearoa schreef:
    (...)
    dit + waar gaat je story over??


    Het plot... mijn samenvattingskunsten zijn brak dus het zal ook niet op superveel trekken :'D Het mainverhaal draait om Kailyn, een mensenmeisje die dus terecht komt in Cidonya (beter bekend als Atlantis). Ik ga dan ook uit van deze theorie, dat Atlantis niet zozeer enkel en alleen een stad is - zoals Plato beschrijft - maar van naslagwerken die beweren dat de halve aardbodem bedekt is en dat deze Cidonya heet. Atlantis zou in deze naslagwerken ook wel Poseidonis heten, de hoofdstad van Cidonya en voldoet aan de beschrijving van Plato, dus dat is zeker wel iets dat overeenkomt in alle geschriften.
    Dat terzijde, Cidonya bestaat uit 7 gebieden, met 7 beheerders en 1 die boven hen staat. Volgens de naslagwerken waren de eerste beheerders de 8 zonen van Poseidon (die de zeeën toegewezen heeft gekregen tijdens de loting van de aarde onder de goden). Atlas - de oudste zoon - was dus de heerser en de rest van de 7 broers kregen elk een gebied om deze te beheren. Zodoende dat het Cidonya heet, elke eerste letter van de 7 zonen vormt de naam.
    Natuurlijk zijn we in dit verhaal een behoorlijk aantal eeuwen verder en natuurlijk is er behoorlijk wat wrijving ontstaan bij 1 van de beheerders die geen genoegen neemt met zijn stuk. (Het is natuurlijk niet democratisch dat hij het slechtste deel heeft en zijn zoon nooit heerser zal worden en ik moet nog iets interessants vinden waarom hij ultieme wereld - zeeën- macht wilt :'D)
    Ieder verhaal moet een slechterik hebben he :'D
    Nu, Atheros is dus de oudste zoon en dus opvolger om heerser te worden. Off course wilt hij dat niet en hangt voornamelijk het kleine kind uit wat ook nog eens behoorlijk irritant is. Hij is dan ook de eerste die Kailyn treft en verder heb ik het nog niet echt uitgewerkt aangezien gaandeweg het één en ander nog wel veranderd. Kailyn komt in ieder geval in al die miserie terecht en de nodige liefdesperikelen zullen ook nog wel volgen al weet ik nog niet precies wat ik ermee ga doen.
    Zoals ik al zei, mijn uitlegkunsten zijn brak en heel veel van het verhaal heb ik nog niet uitgelegd vrees ik :'D
    Anyway's, de lezer volgt het verhaal van Kailyn die een nieuwe wereld binnenstapt en mag helpen de held uit te hangen.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”