• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Ephesus (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Journalist
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Gilmore (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner + Abominable snowman - Sterek one-shots)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 18:44 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Merrow schreef:
    (...)

    We vertrouwen erop dat we gewoon allemaal eerlijk zijn over het aantal woorden dat we schrijven. Want alle geschreven woorden tellen, of je nu schrijft aan het ene verhaal of aan een ander verhaal ^_^

    Daarnaast had ik ook al ergens in één van de eerste topics geschreven dat eerlijkheid het langst duurt. In deze lieg je feitelijk meer tegen jezelf dan tegen ons wanneer je over je aantal woorden liegt.

    En het is zeker niet erg hoor mensjes, als je es een mindere dag hebt en niet aan je gemiddelde aantal woorden komt (; Er zijn genoeg overige dagen om het in te halen en we zijn er hier voor elkaar en met steun kom je ook al behoorlijk ver ;)
    Zelfs als je aan het eind niet het aantal woorden geschreven heb, vind ik toch dat je een hele prestatie hebt neergezet, gewoon omdat je je best doet en hebt meegedaan (;

    Now you mention it, ik heb inderdaad ook na zitten denken om mijn oneshots aan te vullen aangezien het dus niet uitmaakt hoe je je woorden schrijft, maar dat je ze schrijft. Een beetje SA is bij mij meestal zo'n 3000 woorden, maar ja, wilde es wat anders doen dan yaoi schrijven dus zodoende.


    No growth of the heart is ever a waste

    is het nog mogelijk om mee te doen ?


    Credendo Vides

    Volgens mij wel, hoor. Waarschijnlijk moet je wel wat inhalen om volledig met de rest mee te komen, maar aanmeldingen mogen volgens mij altijd binnenkomen.

    Doet er iemand mee aan de word-war van elf uur?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik doe deze niet mee, moet namelijk werken. Maar succes voor alle mensen die deze wel doen!

    [ bericht aangepast op 9 okt 2012 - 11:00 ]


    Keep your head up, keep your heart strong

    Moet het echt een verhaal zijn of mogen het ook one shots / stand alones zijn ?


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Moet het echt een verhaal zijn of mogen het ook one shots / stand alones zijn ?

    Alles mag wat dat betreft, je kan ook voor meerdere verhalen schrijven en de woorden bij elkaar optellen. ^^


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Merrow schreef:
    (...)

    Ik vind die ook echt erg leuk Camel!


    katl1 schreef:
    (...)

    Nice one
    Andere stijl dan de mijne, maar dat maakt niet uit, toch?
    Juist leuk, verschillende stijlen


    Aww, thanks! (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik had nog niet door dat de vorige vol was.:X
    Ik heb een vraagje. Mag ik ook op mijn gemaktje 7000 woorden in 2 weken schrijven in plaats van iedere dag een stukje, want ik kan niet iedere dag schrijven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pyromancer schreef:
    Ik had nog niet door dat de vorige vol was.:X
    Ik heb een vraagje. Mag ik ook op mijn gemaktje 7000 woorden in 2 weken schrijven in plaats van iedere dag een stukje, want ik kan niet iedere dag schrijven.

    Ja, zolang je maar op de afgesproken dag het afgesproken aantal woorden hebt.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28



    Voor groter

    Wat vinden jullie ervan? In het midden kan dan het aantal woorden wat is behaald (:

    [ bericht aangepast op 9 okt 2012 - 17:03 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:



    Voor groter

    Wat vinden jullie ervan? In het midden kan dan het aantal woorden wat is behaald (:

    Oh my paashaas! Die is echt prachtig!
    Nu ga ik nog meer mijn best doen!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Souvenir schreef:
    (...)
    Oh my paashaas! Die is echt prachtig!
    Nu ga ik nog meer mijn best doen!


    Haha, dank je! (krul)
    Succes! ;D


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:



    Voor groter

    Wat vinden jullie ervan? In het midden kan dan het aantal woorden wat is behaald (:

    Die is echt leuk!


    Take risks and conquer your fears.

    Ik ga weer schrijven :Y)
    Want gister kon het niet ._.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Hoe laat je weten hoeveel woorden je uiteindelijk hebt ?
    Moet je dat doorgeven ?
    Wat ik kan binnen nu en een uurtje ervoor zorgen dat ik al heel veel woorden heb :] Ik barst even van de inspiratie !


    Credendo Vides