• If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison





    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.



    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.



    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    - Amused
    - Ephesus (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    - Oczy
    - Scientia
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    - Journalist
    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Gilmore (The tearing)
    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow
    - Souvenir (Als de trein vertrekt)
    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Alduin (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Audacity
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Utlapa (Stories from a criminal mind)
    - Daemon (The other side)
    - PeaceKeeper (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Wolf moon - Aaron Hotchner + Abominable snowman - Sterek one-shots)
    - Insurgent
    - Nurgle
    - Nadal
    - Camel
    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha
    - Waerloga
    - Tjiftjaf
    - Aria
    - Pyromancer (De nacht van een schacht)
    - TheseWords
    - BlueHope


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.


    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2




    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3


    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 10 okt 2012 - 18:44 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Insurgent schreef:
    (...)
    Die is echt leuk!


    Thanks (krul)


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    DreamerN schreef:
    Hoe laat je weten hoeveel woorden je uiteindelijk hebt ?
    Moet je dat doorgeven ?
    Wat ik kan binnen nu en een uurtje ervoor zorgen dat ik al heel veel woorden heb :] Ik barst even van de inspiratie !


    Volgende week vrijdag geven we door dat we de 7000 woorden bereikt hebben en eind van de maand geven we door dat we er 14000 gehaald hebben. Verder moet je het zelf bij houden.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Souvenir schreef:
    (...)
    Ja, zolang je maar op de afgesproken dag het afgesproken aantal woorden hebt.
    Tegen wanneer was dat weer, want ik ben er gisteren maar bijgekomen?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    huiswerk is slecht voor mijn inspiratie. :(

    Aotearoa schreef:
    huiswerk is slecht voor mijn inspiratie. :(

    Same, het schrijven lukt gewoon niet ._.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Pyromancer schreef:
    (...)Tegen wanneer was dat weer, want ik ben er gisteren maar bijgekomen?


    Dat is een goede vraag, ga dat straks even aan Frodo vragen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    TheseWords schreef:
    (...)

    Volgende week vrijdag geven we door dat we de 7000 woorden bereikt hebben en eind van de maand geven we door dat we er 14000 gehaald hebben. Verder moet je het zelf bij houden.


    oké bedankt :]


    Credendo Vides

    Pyromancer schreef:
    (...)Tegen wanneer was dat weer, want ik ben er gisteren maar bijgekomen?


    Vrijdag (12/10) 3500 woorden
    Week erna 7000 woorden
    enz


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik doe mee om 19:00u of om 20:30u.
    Morgen heb ik toch talendag op school en dus geen huiswerk c:


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    302 woorden c:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Daaamn, ken je dat gevoel wanneer je heel enthousiast bent over je verhaal, maar dat het na een tijdje gewoon weg gaat? :/. Ik zie niks meer in het idee dat ik voor m'n verhaal had, dus dat wordt of een dramatische plot verandering, of een nieuw verhaal.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Daaamn, ken je dat gevoel wanneer je heel enthousiast bent over je verhaal, maar dat het na een tijdje gewoon weg gaat? :/. Ik zie niks meer in het idee dat ik voor m'n verhaal had, dus dat wordt of een dramatische plot verandering, of een nieuw verhaal.


    Ja, dat ken ik zo goed! Het is echt heel frustrerend, want dan ben je al een eind en dan ben je ineens ook ontevreden wat je al geschreven hebt en dan is alles voor niets ):


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Audacity schreef:
    Daaamn, ken je dat gevoel wanneer je heel enthousiast bent over je verhaal, maar dat het na een tijdje gewoon weg gaat? :/. Ik zie niks meer in het idee dat ik voor m'n verhaal had, dus dat wordt of een dramatische plot verandering, of een nieuw verhaal.


    Dat ken ik echt heel goed. Daarom wacht ik vaak minstens twee weken met uitschrijven. Als ik na twee/drie weken nig steeds enthousiast ben, dan blijf ik het ook wel.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Audacity schreef:
    Daaamn, ken je dat gevoel wanneer je heel enthousiast bent over je verhaal, maar dat het na een tijdje gewoon weg gaat? :/. Ik zie niks meer in het idee dat ik voor m'n verhaal had, dus dat wordt of een dramatische plot verandering, of een nieuw verhaal.

    You're not the only one.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Audacity schreef:
    Daaamn, ken je dat gevoel wanneer je heel enthousiast bent over je verhaal, maar dat het na een tijdje gewoon weg gaat? :/. Ik zie niks meer in het idee dat ik voor m'n verhaal had, dus dat wordt of een dramatische plot verandering, of een nieuw verhaal.


    DRAMATISCHE PLOTWENDING!! JEEJ!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28