• Door het nieuwe design zijn de berichten op het forum en in gastenboeken veel breder geworden. Ik zelf vind dit eigenlijk wel vervelender lezen dan wanneer de regels wat minder lang waren. Vandaar deze suggestie: Het inkorten van de regellengte van posts. Als iemand een kort zinnetje post heb je er niet echt last van, maar zodra iemand met een wat langer verhaal aan komt zetten is het (naar mijn mening) al gauw onduidelijk.

    Om het verschil aan te geven heb ik even twee print screens gemaakt met een post met normale regellengte en één waarbij ik het heb ingekort als het ware
    (ze zijn wel wat kleiner uitgevallen zie ik nu, maar ach):



    [ bericht aangepast op 16 okt 2012 - 17:25 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben het eens, dat leest veel prettiger.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Oh ik vind 't zelf wel relax lezen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Anderen die hun mening willen delen misschien? :P


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Mwah, mij stoort het eerlijk gezegd niet zo erg... maar als de meesten het irritant vinden, heb ik er niets op tegen x)


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Voor. Ik vind dit wat er nu is íets te breed.

    Mee eens.


    Your make-up is terrible

    Heb er geen moeite mee, eigenlijk. c:


    You are beautiful, you are love.

    Ja, het leest ook veel prettiger en naar mijn mening staat het ook wat netter.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Omnivium schreef:
    Heb er geen moeite mee, eigenlijk. c:


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    ANIC schreef:
    Voor. Ik vind dit wat er nu is íets te breed.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ja. Ik ben voor (mocht dit mogelijk zijn, natuurlijk). Hetzelfde geldt in mijn geval ook voor het tekstvak.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Persoonlijk vind ik die 'ingekorte' regellengte juist irritant, omdat de zinnen dan opeens worden afgebroken. Op zich zou ik er geen problemen mee hebben als de posts minder breed werden, maar dan moet ook echt het hele hokje smaller worden, en niet alleen de tekst. En dan is het weer een beetje de vraag wat er met de lege ruimte moet gebeuren.

    Bovendien geloof ik dat Rutger juist als een van de voordelen van dit design had genoemd dat het breder was. Het is nu misschien ergerlijk omdat we net van dat andere design komen en het opeens anders is, maar denk je niet dat je eraan gewend zou kunnen raken?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    BLOF schreef:
    Ja. Ik ben voor (mocht dit mogelijk zijn, natuurlijk). Hetzelfde geldt in mijn geval ook voor het tekstvak.


    Natuurlijk is het mogelijk, althans, met oor zover ik weet moet je dan gewoon het schrijfvlak verkleinen


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Square schreef:
    Persoonlijk vind ik die 'ingekorte' regellengte juist irritant, omdat de zinnen dan opeens worden afgebroken. Op zich zou ik er geen problemen mee hebben als de posts minder breed werden, maar dan moet ook echt het hele hokje smaller worden, en niet alleen de tekst. En dan is het weer een beetje de vraag wat er met de lege ruimte moet gebeuren.

    Bovendien geloof ik dat Rutger juist als een van de voordelen van dit design had genoemd dat het breder was. Het is nu misschien ergerlijk omdat we net van dat andere design komen en het opeens anders is, maar denk je niet dat je eraan gewend zou kunnen raken?


    De zinnen worden nu toch ook afgebroken? En ik heb altijd voorkeur gehad voor iets minder brede regellengte. Je zou de regel iets verder van de linker kant kunnen laten beginnen en ietsjes eerder laten stoppen? Dan heb je ook geen 'kale' plek, al vind ik dat zelf niet erg storend.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    De zinnen worden nu toch ook afgebroken? En ik heb altijd voorkeur gehad voor iets minder brede regellengte. Je zou de regel iets verder van de linker kant kunnen laten beginnen en ietsjes eerder laten stoppen? Dan heb je ook geen 'kale' plek, al vind ik dat zelf niet erg storend.


    Ja, natuurlijk worden ze nu ook afgebroken, maar doordat de smallere regels zoveel minder breed zijn dan de hele post valt het mij wel extra op en stoort het mij nogal. Dat zou echter misschien wel voorkomen kunnen worden door wat jij al zegt; door de inspringing wat te vergroten, zodat de afstand tot de zijkant links en rechts ongeveer evengroot is. Dan wordt de aandacht wat minder naar dat lege stuk aan de rechterkant getrokken.
    En ik wil niet vervelend doen, maar toch denk ik dat je er misschien best aan zou kunnen wennen. We hebben dit nieuwe design pas net, dus ik denk dat een heleboel mensen zich er nu nog op allerlei manieren aan dingen ergeren die ze later helemaal niet meer op zullen vallen. Het is natuurlijk niet zo dat dit per se één van die dingen hoeft te zijn, maar het zou best kunnen dat het je over een tijdje helemaal niet meer opvalt.

    Nou ja, uiteindelijk maakt het mij niet heel erg veel uit, maar ik stoor me persoonlijk niet aan deze breedte en ik zou het ook prima vinden als het gewoon zo bleef. Ik vind die bredere posts er soms zelfs wel wat mooier of overzichtelijker uitzien dan de iets smallere uit het oude design, eigenlijk; maar als iedereen het graag smaller wil, kan ik me daar ook best bij neerleggen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan