• De stelling van deze week luidt:
    De ernst van rampen die in de wereld gebeuren worden steeds groter.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Omnivium schreef:
    Rampen zijn altijd erg. Ik vind het moeilijk te zeggen welke erger is dan de ander dus oneens.


    26 - 02 - '16

    Waar en onwaar.
    De rampen blijven hetzelfde, maar omdat de mens met zo veel is, omdat de aarde overbevolkt is, zijn er meer slachtoffers en door de media (internet, tv, kranten) weet iedereen er van, waardoor het erger lijkt.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Eh, wat voor een rampen? Vind het een beetje een vreemde stelling. Je kan rampen nogal lastig vergelijken. Ja, de mensheid verkloot wel eens iets waardoor er iets verschrikkelijks gebeurt, maar dat heeft ze altijd al gedaan. Tegenwoordig zijn de gevolgen vaak groter doordat we grotere dingen maken om mee te kloten, dus op die manier zou je kunnen zeggen dat we tegenwoordig grotere rampen veroorzaken ja. Dat gaat niet zeggen dat we niet genoeg rampen voorkomen hebben met de kennis die we tegenwoordig hebben.


    i put the fun in funeral

    Oneens, het lijkt groter omdat we nu internet, tv, kranten , ectra hebben.
    De aarde heeft in haar geschiedenis wel veel zwaardere rampen gehad.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Camel schreef:
    (...)

    Als we zouden weten wie het waren wel, inderdaad, maar gezien we dat niet weten, hebben we ook dat niet in de hand.

    Ik ga toch nog eens proberen. De kerncentrales bijvoorbeeld. Die zijn wel onder toezicht en goedkeuring van zovele opgebouwd en draaiende gehouden. De dragen ook bij aan de ramptoename. Er zijn altijd buitenstaanders die weten wat 'slechte' mensen van plan zijn, maar ze grijpen niet in. Bang om zelf overhoop geschoten te worden. Denk je nu echt dat Hitler alleen medestanders had toen hij zijn plannen bekend maakte? Niet dus, hij had ook tegenstanders, maar die durfden niet in te grijpen. Hetzelfde gebeurd nu met presidenten die het omgekeerde van een democratisch land maken ban hun heerschappij. (Ik kom niet op dat woord, ca, caa nogwat). Zij worden niet van de troon gestoten. Zijn er dan zoveel mensen die blind zij? Die niet zijn dat we moeten ingrijpen? Op ALLE vlakken?


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Souvenir schreef:
    (...)
    Ik ga toch nog eens proberen. De kerncentrales bijvoorbeeld. Die zijn wel onder toezicht en goedkeuring van zovele opgebouwd en draaiende gehouden. De dragen ook bij aan de ramptoename. Er zijn altijd buitenstaanders die weten wat 'slechte' mensen van plan zijn, maar ze grijpen niet in. Bang om zelf overhoop geschoten te worden. Denk je nu echt dat Hitler alleen medestanders had toen hij zijn plannen bekend maakte? Niet dus, hij had ook tegenstanders, maar die durfden niet in te grijpen. Hetzelfde gebeurd nu met presidenten die het omgekeerde van een democratisch land maken ban hun heerschappij. (Ik kom niet op dat woord, ca, caa nogwat). Zij worden niet van de troon gestoten. Zijn er dan zoveel mensen die blind zij? Die niet zijn dat we moeten ingrijpen? Op ALLE vlakken?


    Natuurlijk hebben zulke mensen tegenstanders, maar zoals ik al zei: als er echt iets wil veranderen zal iedereen - maar dan ook echt iedereen - mee moeten werken en dat zal niet lukken. Er zullen altijd mensen blijven die zulke idioten steunen om hun eigen hachje te redden of in de hoop op macht en rijkdom. Er hoeft maar één gek te zijn met een plan en een paar mensen die hem steunen om hiervoor genoemde redenen en dan hebben ze het voor elkaar.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Oneens, het is heel normaal dat het steeds erger word. Uiteindelijk neemt dat gewoon weer af. De aarde is constant in beweging en veranderd constant, denk je echt dat dat geen rampen oplevert?
    En verder, de aarde warmt ook op als wij er niet waren. Dat is al meerdere keren, in verschillende onderzoeken, bepaald. Dus nee, ik ben het niet eens met de stelling.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Moeilijk, aan de ene kant oneens, omdat alles nu vergroot wordt door de media, etc. en Natuurrampen zijn er natuurlijk altijd al geweest, maar ik weet het niet zeker ;P


    Tijd voor koffie.

    Oneens. De rampen in de wereld zullen er altijd zijn en altijd blijven. Er zullen altijd stukken in de wereld zijn met minder of geen voedsel en natuurgeweld kan je nou eenmaal niet uitzetten. Wat er wel veranderd is de media erom heen, die maakt het niet zozeer groter maar meer bekend. Zo weten we wat er is Moskou gebeurd maar ook in Kaapstad en hierdoor lijkt het alsof er meer rampen zijn van groter formaat maar dit valt best mee.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Camel schreef:
    (...)

    Natuurlijk hebben zulke mensen tegenstanders, maar zoals ik al zei: als er echt iets wil veranderen zal iedereen - maar dan ook echt iedereen - mee moeten werken en dat zal niet lukken. Er zullen altijd mensen blijven die zulke idioten steunen om hun eigen hachje te redden of in de hoop op macht en rijkdom. Er hoeft maar één gek te zijn met een plan en een paar mensen die hem steunen om hiervoor genoemde redenen en dan hebben ze het voor elkaar.

    Eigenlijk hebben we zo ongeveer dezelfde mening. Nice to meet you.
    Maar toch, als de mensen die tegen zijn harder zouden optreden tegen al die zever en brol zou het beter gaan. Maar die mensen doen dat niet...


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Souvenir schreef:
    (...)
    Eigenlijk hebben we zo ongeveer dezelfde mening. Nice to meet you.
    Maar toch, als de mensen die tegen zijn harder zouden optreden tegen al die zever en brol zou het beter gaan. Maar die mensen doen dat niet...


    Inderdaad. Het enige verschil is, volgens mij, dat jij nog wat meer vertrouwen in je medemens hebt dan ik :Y)


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Camel schreef:
    (...)

    Inderdaad. Het enige verschil is, volgens mij, dat jij nog wat meer vertrouwen in je medemens hebt dan ik :Y)


    De helft van de wereld moet worden afgeslacht, we moeten alleen hernieuwbare bronnen gebruiken om energie op te wekken, we moeten het eten en alle andere dingen eerlijk verdelen over de wereld. Ik kan deze lijst nog met miljoenen dingen aan vullen die slecht gaan. Laat de wereld maar vergaan, is beter voor iedereen.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2012 - 13:02 ]


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    iHeartNouis schreef:
    Oneens.
    Het is natuur. Altijd zijn die rampen al gewest. Teminste, voor ons zijn het rampen, voor de natuur zelf niet. Maar door tv en kranten wordt het nieuws over de wereld verspreid, en krijgen wij er ook besef van, maar ik weet zeker dat het echt niet meer of ernstiger is dan vroeger.


    Dit en,
    er zijn in het verleden nog veel ergere rampen geweest dan we nu hebben meegemaakt.


    Do you live, do you die, do you bleed for the fantasy?

    Souvenir schreef:
    (...)

    De helft van de wereld moet worden afgeslacht, we moeten alleen hernieuwbare bronnen gebruiken om energie op te wekken, we moeten het eten en alle andere dingen eerlijk verdelen over de wereld.Ik kan deze lijst nog met miljoenen dingen aan vullen die slecht gaan. Laat de wereld maar vergaan, is beter voor iedereen.


    Lijkt me ook (:


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Camel schreef:
    (...)

    Lijkt me ook (:


    We schudden elkaar de hand en gaan samen weg uit dit topic. Zin in cola? Ik heb er nog staan...


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28