• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2



    Users die Perciver shippen
    Square
    Hotchner
    Gancanagh
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Glisseo
    Cresseyde
    Sonnet
    Seaver
    Creativity
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd.

    Perciver stories op Q
    Masquerade van Hotchner
    Chocolate van Hotchner
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van Hotchner
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Gancanagh
    The Forseeing van Gancanagh
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Heart of Gold van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square

    Perciver fanart op Q
    Perciver Snogging van Hotchner
    Perciver Characters van Hotchner
    Perciver United van Hotchner
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Gancanagh
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Perciver blogs en fanfic recs
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficrecs.tumblr.com - Fic rec blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van Hotchner
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Perciver-shipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^




    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 23:27 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Deel 2 staat er ook op... Eigenlijk is de hele 4-shot al sinds gisterenavond rond 10u afgeschreven en ik zal elke dag een stukje updaten :Y)

    Trouwens, ik heb vage inspiratie voor die Mythologische Perciver maar het kan werkelijk nog alle kanten op... Momenteel is het zoiets als Orpheus en Eurydice met een happy ending :|

    En ik vond zojuist deze: (yeah)


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Florreke schreef:
    Deel 2 staat er ook op... Eigenlijk is de hele 4-shot al sinds gisterenavond rond 10u afgeschreven en ik zal elke dag een stukje updaten :Y)

    Trouwens, ik heb vage inspiratie voor die Mythologische Perciver maar het kan werkelijk nog alle kanten op... Momenteel is het zoiets als Orpheus en Eurydice met een happy ending :|

    En ik vond zojuist deze: (yeah)



    Het is in fanart echt altijd Oliver die Percy tegen de muur duwt of het initiatief neemt. Zie bewijsstukken #1, #2, #3, #4, #5. Niet dat ik daar iets op tegen heb, maar eigenlijk zou iemand eens iets moeten maken waarin Percy juist Oliver overvalt. (cat)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik heb... iets getekend, maar ik weet niet helemaal zeker wat ik ervan vind. Het moet dus Percy voorstellen, al draagt hij geen bril laten we gewoon zeggen dat hij die heeft afgezet of zo.
    Ik denk dat dit de eerste keer in een paar jaar is dat ik iets heb getekend dat op een mens lijkt en niet chibi-achtig is, maar je wilt ook echt niet weten hoeveel tijd hierin is gaan zitten.


    Ik zag hem zojuist op Tumblr. Percivercanon had hem gereblogd van Dontbesuchasourdalek. Maar jij bent toch Percivercanon?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    PercyWood schreef:
    (...)
    Ik zag hem zojuist op Tumblr. Percivercanon had hem gereblogd van Dontbesuchasourdalek. Maar jij bent toch Percivercanon?


    Ja, maar ik ben ook Dontbesuchasourdalek. (:
    Dontbesuchasourdalek is de blog waar ik sinds een tijdje al mijn zelfgemaakte spul op post. Aangezien dit een tekening van Percy was, moest hij eigenlijk ook op Perciveriscanon komen te staan, dus heb ik mezelf gereblogd.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, maar ik ben ook Dontbesuchasourdalek. (:
    Dontbesuchasourdalek is de blog waar ik sinds een tijdje al mijn zelfgemaakte spul op post. Aangezien dit een tekening van Percy was, moest hij eigenlijk ook op Perciveriscanon komen te staan, dus heb ik mezelf gereblogd.

    Oh zo, ik begreep het al niet x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Even een update wat betreft de huidige stand van zaken met de AU's. Het zijn nu nog tien dagen tot het nieuwe jaar, en ik wil Every Perciver AU you (n)ever wanted eigenlijk afronden voor die tijd. (:

    Af
    Olismaug
    Vampire!Oliver
    Bakery AU
    Zeemeermin!Percy
    Sherlock crossover
    Ongediertebestrijder!Oliver

    Mee bezig
          Daddy!Perciver (Gancanagh): bijna af. Tenzij er opeens nog duizend woorden bij komen wordt dit een one-shot.
          Percy die Freds dood moet verwerken (Gancanagh): hieraan heb ik een beginnetje en ik denk dat ik hiervoor wel stof heb voor een 3-/4-shot, maar dat ligt er een beetje aan hoe de rest uitvalt.
          Filmmuziekcomponist!Percy (Wiarda): hieraan ben ik nog niet begonnen, maar dat komt voornamelijk doordat ik gewoon niet kan kiezen welke film ik hiervoor moet gebruiken. Ik heb al een heel lijstje met ideeën - misschien moet ik hiervoor maar een poll openen om jullie te laten stemmen of zo, want ik zal er waarschijnlijk zelf nooit uit komen. :'D
          Perciver-Sterek dubbledate (Gancanagh): hiermee ben ik behoorlijk ver. Dit wordt een one-shot.
          Interview met een fluffy roze loveseat (Florreke): ik heb nog geen woorden op papier (nou ja, in Word) hiervoor, maar er spoken al een heleboel zinnetjes door mijn hoofd en ik weet ongeveer waar ik heen wil met dit. Dit wordt wel sowieso een one-shot, want ik denk niet dat ik hier meerdere duizenden woorden aan zou kunnen schrijven. ^^

    Wat ik niet meer kan/ga schrijven
          Percy als Jessica Rabbit (Gancanagh): ik weet nog steeds nauwelijks iets over Jessica Rabbit, dus dit gaat gewoon niet. Misschien ooit, als ik die film eens gezien heb. :'D
          Horrorliefde met weerwolven en vampiers (Florreke): ik heb het geprobeerd, maar zoals je weet kwam ik op die Twilight parodie uit. Het spijt me, maar ik denk gewoon niet dat ik hier nog tijd voor zal hebben of dat dit echt zal lukken zonder te worden afgeleid door beelden van een Oliver die glinstert in het zonlicht. Het zou eigenlijk gewoon een heel goed verhaal kunnen worden en je zou er veel interessante dingen mee kunnen doen, dus ik wil dat geen onrecht aandoen door nog een verwrongen versie van een bestaand verhaal ervan te maken. (:
          Baby!Oliver (Wiarda): ik heb eigenlijk nauwelijks ervaring met kleine kinderen of baby's en dit soort verhalen zijn daardoor sowieso al vrij lastig te schrijven voor mij, maar daarnaast heeft Daddy!Perciver eigenlijk ook al Percy als vader. Bovendien kan ik waarschijnlijk omwille van de tijd sowieso niet alle prompts meer vervullen, dus moest ik íéts kiezen om te laten vallen, en ik voelde me hierbij het minst schuldig. Sorry. :')

    Als het goed is blijft dan alleen nog die uitgebreide verhaallijn van Wiarda over. Die wil ik nog wel schrijven, want ik vind het nog steeds een erg interessant idee, maar de kans is groot dat dat wat langer zal moeten worden om het enigszins tot zijn recht te laten komen, dus waarschijnlijk wordt dat tot januari uitgesteld als je het niet erg vindt. ^^

    Ik hoop echt dat ik nu niets ben vergeten. Mocht dat toch zo zijn, geef dan alsjeblieft even een figuurlijke gil.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oehoeh, Square! You Go! Ik ben reuzebenieuwd voor als ze allemaal klaar zijn ;)

    Het laatste deel is trouwens zojuist geactiveerd... *innocent*


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Hebben jullie ook wel eens dat jullie een verhaal in jullie hoofd hebben, en je wilt het heel graag schrijven, maar eigenlijk zou je het nog veel liever gewoon lezen? (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Hebben jullie ook wel eens dat jullie een verhaal in jullie hoofd hebben, en je wilt het heel graag schrijven, maar eigenlijk zou je het nog veel liever gewoon lezen? (no_chears)

    Waarom denk je dat ik die verhaallijn jouw kant opgeschoven heb? :') Ik ken het, ja. Is het lang?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    Waarom denk je dat ik die verhaallijn jouw kant opgeschoven heb? :') Ik ken het, ja. Is het lang?


    Het verhaal? Ja, dat is lang. HoG- tot The Potters-lengte. Ik heb zelfs al zo'n zesduizend woorden verdeeld over acht hoofdstukken, met daarnaast nog wat losse scènes en een heleboel losse zinnetjes, maar ik durf gewoon nauwelijks verder te schrijven. D:
    Het is eigenlijk een beetje mijn baby, bijna nog meer dan HoG, en het speelt al een eeuwigheid door mijn hoofd, dus ik zou dit nooit weg kunnen geven. Ik zou het haast in zijn geheel uit moeten typen om iemand anders duidelijk te maken hoe ik het graag zou zien. Ik weet dan ook precies hoe ik het wil schrijven, maar het probleem is gewoon dat ik het het liefst gewoon geschreven zou hebben, want ik ben bang dat ik het zelf ook helemaal zou kunnen verpesten als ik het doe. Bwah, hoe is het mogelijk om zulke angsty gevoelens over zo'n fluffy fic te hebben?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Het verhaal? Ja, dat is lang. HoG- tot The Potters-lengte. Ik heb zelfs al zo'n zesduizend woorden verdeeld over acht hoofdstukken, met daarnaast nog wat losse scènes en een heleboel losse zinnetjes, maar ik durf gewoon nauwelijks verder te schrijven. D:
    Het is eigenlijk een beetje mijn baby, bijna nog meer dan HoG, en het speelt al een eeuwigheid door mijn hoofd, dus ik zou dit nooit weg kunnen geven. Ik zou het haast in zijn geheel uit moeten typen om iemand anders duidelijk te maken hoe ik het graag zou zien. Ik weet dan ook precies hoe ik het wil schrijven, maar het probleem is gewoon dat ik het het liefst gewoon geschreven zou hebben, want ik ben bang dat ik het zelf ook helemaal zou kunnen verpesten als ik het doe. Bwah, hoe is het mogelijk om zulke angsty gevoelens over zo'n fluffy fic te hebben?

    O God, dat ken ik. Nou ja, ongeveer. Het misplaatste moederlijke gevoel over een nog niet bestaand verhaal komt me in ieder geval heel erg bekend voor. (krul) Alsof je jezelf nog niet helemaal genoeg vertrouwt om te kunnen zorgen voor het verhaal, om het even briljant op papier te laten komen als dat het in je hoofd zit, maar dat anderen het ook niet zullen kunnen, aangezien zij nou eenmaal niet aan precies hetzelfde denken als jijzelf. Dat gevoel? Ja, dat ken ik. ><

    Ik zou zeggen; schrijf het, maar schrijf langzaam. Zo heb je alle tijd om al je ideeën te laten settelen en zo stukje bij stukje je baby in elkaar te zetten. Dit klinkt nogal horror, maar je snapt me wel. :') Desnoods zet je het pas online als je ongeveer halverwege bent en je echt heel zeker bent van hoe het gaat lopen.

    Of je doet totaal iets anders. Dit is in ieder geval hoe ik het aanpak, een ander plan heb ik eigenlijk niet. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)
    O God, dat ken ik. Nou ja, ongeveer. Het misplaatste moederlijke gevoel over een nog niet bestaand verhaal komt me in ieder geval heel erg bekend voor. (krul) Alsof je jezelf nog niet helemaal genoeg vertrouwt om te kunnen zorgen voor het verhaal, om het even briljant op papier te laten komen als dat het in je hoofd zit, maar dat anderen het ook niet zullen kunnen, aangezien zij nou eenmaal niet aan precies hetzelfde denken als jijzelf. Dat gevoel? Ja, dat ken ik. ><

    Ik zou zeggen; schrijf het, maar schrijf langzaam. Zo heb je alle tijd om al je ideeën te laten settelen en zo stukje bij stukje je baby in elkaar te zetten. Dit klinkt nogal horror, maar je snapt me wel. :') Desnoods zet je het pas online als je ongeveer halverwege bent en je echt heel zeker bent van hoe het gaat lopen.

    Of je doet totaal iets anders. Dit is in ieder geval hoe ik het aanpak, een ander plan heb ik eigenlijk niet. :'D


    Ja, precies dat gevoel. (no_chears)
    En tja, ik denk dat dat wel goed advies is. Eigenlijk is dat ook wel waar ik onbewust al mee bezig ben, aangezien ik verhalen meestal al online gooi wanneer ik pas drie of vier stukjes heb, en ik dat hierbij sowieso nog lang niet van plan was.
    En o, succes met je eigen baby. (: Dat is toch dat OP verhaal? De man met het verenmasker of zoiets?

    “Ik denk dat ik een sneeuwvlokje ben.”
    “Wat? Oliver, ben je nog steeds dronken?”
    “Nee. Maar zie je die sneeuwvlokjes die voor je vallen? Hetzelfde is met mij gebeurd.”
    Percy keek hem twijfelend aan. “Weet je heel zeker dat er geen alcohol in je pompoensap zat?”

    Hehe. O God, ik moet echt gaan slapen. Het is bijna twee uur, ik val zowat van mijn bed van slaap en toch lig ik hier nog steeds volledig gekleed en met alle lampen aan Kirk/Spock fanvids op muziek van Beyoncé te kijken. Wie had ooit gedacht dat dat zo'n geweldige combinatie zou kunnen zijn? :W


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, precies dat gevoel. (no_chears)
    En tja, ik denk dat dat wel goed advies is. Eigenlijk is dat ook wel waar ik onbewust al mee bezig ben, aangezien ik verhalen meestal al online gooi wanneer ik pas drie of vier stukjes heb, en ik dat hierbij sowieso nog lang niet van plan was.
    En o, succes met je eigen baby. (: Dat is toch dat OP verhaal? De man met het verenmasker of zoiets?

    “Ik denk dat ik een sneeuwvlokje ben.”
    “Wat? Oliver, ben je nog steeds dronken?”
    “Nee. Maar zie je die sneeuwvlokjes die voor je vallen? Hetzelfde is met mij gebeurd.”
    Percy keek hem twijfelend aan. “Weet je heel zeker dat er geen alcohol in je pompoensap zat?”

    Hehe. O God, ik moet echt gaan slapen. Het is bijna twee uur, ik val zowat van mijn bed van slaap en toch lig ik hier nog steeds volledig gekleed en met alle lampen aan Kirk/Spock fanvids op muziek van Beyoncé te kijken. Wie had ooit gedacht dat dat zo'n geweldige combinatie zou kunnen zijn? :W


    Jup, dat verhaal. Ik ben er nu bijna een jaar mee bezig en ben nu pas bij hoofdstuk 27. x)

    Nu maak je me toch wel nieuwsgierig. Heeft Oliver een filosofische kant waar we tot nu toe niets van wisten, of is hij stiekem aan de drugs? :'D

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 9:57 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Jup, dat verhaal. Ik ben er nu bijna een jaar mee bezig en ben nu pas bij hoofdstuk 27. x)

    Nu maak je me toch wel nieuwsgierig. Heeft Oliver een filosofische kant waar we tot nu toe niets van wisten, of is hij stiekem aan de drugs? :'D


    In ieder geval betekent dat dat je voldoende tijd neemt om het goed uit te werken. Daar heb ik soms nog wel eens moeite mee, dus dat vind ik vrij knap. :'D

    Haha, geen van beide. Het was een van die losse stukjes waar ik het over had, dat nog stamt uit een van de allereerste versies van het verhaal. Het is inmiddels nogal wat radicale wijzigingen in de verhaallijn ondergaan en waarschijnlijk zouden deze zinnen er dus niet meer echt in passen, maar toen ik dit schreef was het idee nog dat Oliver een soort weddenschap met Katie en Alicia zou afsluiten en Percy daarom zou moeten overstelpen met slechte complimentjes. Ik houd alleen niet zo van weddenschappen, dus dat is er ondertussen helemaal uit. ^^

    De grove lijnen van de meest recente versie van het verhaal liggen overigens al een aantal maanden ongeveer vast. Ik stootte net weer op een uiterst eloquente en beknopte samenvatting die ik een half jaar geleden een keer heb geschreven, waarschijnlijk rond een uur of drie 's nachts, en dit was de tweede en laatste zin daarvan: Als ze samen komen nog een heleboel verhaal en fluff en Perciver en yeey.
    Goh, ik ben toch zo'n begaafde schrijver. (krul)

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 13:34 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    In ieder geval betekent dat dat je voldoende tijd neemt om het goed uit te werken. Daar heb ik soms nog wel eens moeite mee, dus dat vind ik vrij knap. :'D

    Haha, geen van beide. Het was een van die losse stukjes waar ik het over had, dat nog stamt uit een van de allereerste versies van het verhaal. Het is inmiddels nogal wat radicale wijzigingen in de verhaallijn ondergaan en waarschijnlijk zouden deze zinnen er dus niet meer echt in passen, maar toen ik dit schreef was het idee nog dat Oliver een soort weddenschap met Katie en Alicia zou afsluiten en Percy daarom zou moeten overstelpen met slechte complimentjes. Ik houd alleen niet zo van weddenschappen, dus dat is er ondertussen helemaal uit. ^^

    De grove lijnen van de meest recente versie van het verhaal liggen overigens al een aantal maanden ongeveer vast. Ik stootte net weer op een uiterst eloquente en beknopte samenvatting die ik een half jaar geleden een keer heb geschreven, waarschijnlijk rond een uur of drie 's nachts, en dit was de tweede en laatste zin daarvan: Als ze samen komen nog een heleboel verhaal en fluff en Perciver en yeey.
    Goh, ik ben toch zo'n begaafde schrijver. (krul)

    Of het betekent dat ik gewoon een ontzettend luie schrijfster ben. :W

    Geen weddenschappen? Mag ik je even op het plot van Ladies, Bugs and Ladybugs wijzen? :'D Het zou overigens wel iets schattigs gehad hebben, denk ik. Nu beeld ik me een beetje zo'n Bakery AU-scenario in. x)

    Ik ben erg onder de indruk van jouw talent voor het leggen van zoveel intelligentie en schrijfkunst in één simpele zin. De 'yeey' sluit 't helemaal af. (krul)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.