• Omdat Percy en Oliver een eigen plek nodig hadden op Q. :9~

    Wat is Perciver?
    Perciver is de shipnaam voor Percy Weasley en Oliver Wood uit de Harry Potter verhalen.

    Topic 1
    Topic 2



    Users die Perciver shippen
    Square
    Hotchner
    Gancanagh
    Escritura
    xNymphadora
    Wood
    Spotgaai
    xxmarithxx
    Emrys
    Streetlord
    Hiddlesworth
    Florreke
    Junah
    Wiarda
    Ahern
    Tempesta
    Solera
    Patattie
    Lilia
    Glisseo
    Cresseyde
    Sonnet
    Seaver
    Creativity
    Naamswijzigingen doorgeven wordt gewaardeerd.

    Perciver stories op Q
    Masquerade van Hotchner
    Chocolate van Hotchner
    Things to understand and things to not understand [One Shots] van Hotchner
    Quaffles & Freckles van Wiarda
    ~ Perciver [one-shot] van Gancanagh
    The Forseeing van Gancanagh
    Group Assignment van Sonnet
    Olivers Obsession van Sonnet
    Tutoring van Junah
    Loves From Barcelona van Florreke
    Heart of Gold van Square
    Four weddings and another one van Square
    He's not my Boyfriend van Square
    Oliver's favourite Colour van Square
    Glasses, Books & a lot of Quidditch [one-shots] van Square
    From A to Z [alphabet drabbles] [EN] [NL] van Square
    Breaking the Stereotype (and a few Hearts) van Square
    The Art of Proposing van Square
    Hello Minister, did I mention I'm resigning? van Square
    Fout - Opdracht 2 Writing Competition PercyWood van Square
    Keep me safe tonight van Square
    Every Perciver AU you (n)ever wanted van Square
    Olismaug van Square

    Perciver fanart op Q
    Perciver Snogging van Hotchner
    Perciver Characters van Hotchner
    Perciver United van Hotchner
    Just Kiss the Boy van Sonnet
    Naamloze Perciverness van Sonnet
    Perciver Fact #1 van Gancanagh
    Perciver in blue van Square
    Try to be a Rainbow van Square
    Perciver note van Square
    P&O van Square
    "Perce, je bent een engel." van Square
    Percy Weasley van Square
    Let's Fly van Square
    Happy Birthday van Square
    Perciver verovert Quizlet van Square
    Rain van Square

    Polls op Q
    Oliver Wood? van Square
    Percy Weasley is... van Square
    Hoe heb jij Perciver leren kennen? van Square

    Quizzen op Q
    De Grote Perciver Quiz van Junah

    Perciver blogs en fanfic recs
    Perciveriscanon.tumblr.com - Blog van Square
    Perciverfanficrecs.tumblr.com - Fic rec blog van Square
    Percywood.tumblr.com - Blog van Hotchner
    Oliverandpercy.tumblr.com - Blog
    Percyoliver.pbworks.com - Master List met meer dan 650 fics (laatst bijgewerkt in 2007)
    Weasleys-wood.livejournal.com - Perciver LiveJournal Community
    Zoekopdracht op fanfiction.net - Alle HP fanfic op FF.net met als personages Percy en Oliver


    Als je ergens nog een aanvulling op hebt of zelf ook een Perciver-shipper bent,
    laat het dan even weten zodat ik de lijsten bij kan werken. ^^




    Tekening door Tyusiu op Deviantart
    Gif door We-reidentical op Tumblr


    [ bericht aangepast op 27 dec 2012 - 23:27 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)
    Dat is ook een erg goed idee. Ik ben het er volledig mee eens dat Percy zich waarschijnlijk enorm schuldig voelt na Freds dood en dat lijkt me erg interessant om te schrijven.
    Ik zal je wel alvast waarschuwen dat Oliver er bijna zeker wel een troostende rol in zal spelen, want ik kan er niet zo goed tegen mijn personages in uitzichtsloos verdriet te storten. :'D Angst is niet mijn sterkste punt, maar ik zal mijn best doen dit goed neer te zetten.


    Ja natuurlijk zou Oliver hem moeten proberen troosten, maar volgens mij zou het gewoon een flink aantal pogingen vergen voor er ook maar je reinste beetje resultaat komt. Ik bedoelde het eerder op die manier.
    Het zou echt romantisch zijn als Oliver met hem meegaat naar Fred's graf omdat Perce het alleen niet aankan (ja, ik heb een raar beeld van romantiek :W)


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Oh, NanoWriMo!! Dat wil ik nu ook eens zo graag doen, maar ik heb er gewoon geen tijd voor... Over een jaar of twee mss... In elk geval wens ik je alvast veel succes!
    Je zou mss een mythe/sage/sprookje/film kunnen omvormen tot Perciver... Of een intervieuw doen met hen Met een fluffy roze loveseat of hoe noemt dat nu ook alweer xD
    En ik ben bezig aan een Perciver 4-shot. 'Loves From Barcelona', maar ik ga hem hier pas zetten als ik volledig klaar ben :Y)
    *gaat een reddingsvest zoeken voor de schrikbarende Perciver-zondvloed*


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Pompompom



    *Innocent*


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Gancanagh schreef:
    Pompompom



    *Innocent*


    I saw what you did there (nerd)


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    En omg! Iemand *points at Square* moet een one shot schrijven met Percy als Jessica Rabbit :'). Title: In een nieuw licht. :')


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ik associeerde op de een of andere manier Perciver net met zeemeerminnen... Dus...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Square schreef:
    (...)

    Haha, waarschijnlijk. :Y)
    Het was mijn bedoeling om een beetje verschillende dingen te schrijven, maar van de 12307 woorden die ik tot nu toe heb voor NaNo bestaan 11055 uit Perciver. Een hopeloos geval, dus.


    Trouwens, ik bedacht me vanochtend dat ik helemaal niet weet of ze een jongen of een meisje moeten adopteren. Een meisje zou meer op de canon lijken (Percy heeft tenslotte twee dochters) maar ik zat eigenlijk in eerste instantie te denken aan een jongen. Ik kan natuurlijk zelf wel wat verzinnen, maar had jij hier al een idee over? En heb je ook een voorkeur voor een naam?
    Op zich maakt het natuurlijk niet heel erg veel uit, maar het is toch wel een belangrijk detail. :'D


    Hmm, daar heb ik niet echt heel goed over nagedacht. Ik dacht eigenlijk aan een meisje, maar een jongen kan natuurlijk ook.. En een naam, laten we daar maar niet over beginnen. Als ik verhaallijnen bedenk zijn de namen meestal meisje en jongen, voordat ik het internet afstrompel in mijn zoektocht naar namen. :Y)


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Jongens, noem eens een goede reden om Percy in een jurk te steken? :W


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Jongens, noem eens een goede reden om Percy in een jurk te steken? :W

    Hij speelt paspop zodat Molly de jurk kan maken voor weet-ik-veel-wie? Ginny ofzo?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Halloween? Andersom-dag? gedwongen door (Fred &) George? Themafeestje?


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    O mijn God, mensen. Ik maakte daarnet een heel vreemd geluid, haha. Jullie zijn lieeef. (bloos)



    En ik zal nu op de berichten hier reageren, maar dit moest eerst even.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    O mijn God, mensen. Ik maakte daarnet een heel vreemd geluid, haha. Jullie zijn lieeef. (bloos)



    En ik zal nu op de berichten hier reageren, maar dit moest eerst even.

    Cancanagh begon ermee :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Gancanagh schreef:
    Halloween? Andersom-dag? gedwongen door (Fred &) George? Themafeestje?

    Ik zat al te denken aan Fred en George... Of iets als een weddeNEE WACHT IK WEET HET WOOOHOOO. Bedankt voor de inspiratie! 8D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Square schreef:
    O mijn God, mensen. Ik maakte daarnet een heel vreemd geluid, haha. Jullie zijn lieeef. (bloos)



    En ik zal nu op de berichten hier reageren, maar dit moest eerst even.


    Tsja, als we Quizlet willen overnemen met Perciver, is de nieuwsbrief een goede manier om te starten. ^^ Plus, baby!Tennant. AHW. (bloos)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    In de Nederlandse nasynchronisatie heeft Harry Potter dezelfde stemacteur als Sokka uit Avatar, Danny Phantom, Brad in My Life as a Teenage Robot, Billy Loomer in Ned's Survival Gids en nog een aantal stemmen in televisieprogramma's van Nickelodeon. :'D Nederland heeft volgens mij echt maar een handjevol stemacteurs... Ik kwam er laatst achter dat de stem van Denzel Crocker ook de stem van Jerry (Totally Spies) en Octo (Spongebob Squarepants) is, maar in mijn herinnering lijken die twee stemmen niet eens op elkaar. O_O

    Het is toch wel opvallend hoe sommige shippers pas tevreden zijn met canon knuffels, kussen, etc. terwijl andere shippers al ontzettend blij (zouden) zijn met een doodnormale conversatie. Of überhaupt wat tijd samen op het scherm. Of gewoon één blik. Of dat ze een keer elkaars naam zeggen. Daar zou ik genoegen mee nemen. :')

    OH! Ik realiseerde me net waarom ik Perciver telkens per ongeluk aan Mystrade link. Het is een ship dat in de films/serie zelf (bijna) geen interactie heeft maar waarvan de personages in mijn ogen gewoon zo ontzettend goed passen dat ik er niet echt meer omheen kan. x)


    Nu je het zegt, volgens mij lijken de stemmen van Jerry en Octo toch best wel veel op elkaar. Toevallig heb ik net vanmiddag voor het eerst in tijden weer eens Totally Spies gekeken, haha. :')
    En inderdaad, Nederland heeft volgens mij maar heel weinig goede stemacteurs. Maar dat ligt er ook wel aan dat bijna alles hier ondertitelt wordt - in Duitsland doen ze dat vrijwel nooit, ook niet bij films voor volwassenen, dus over het algemeen zijn die nagesproken series daar stukken beter. Harry klonk alleen echt raar. x')

    *zucht* Inderdaad, ik zou ook al heel erg blij zijn met íéts, wat het dan ook zou zijn. Maar ja, we hebben al een soort-van-blik, en dat is meer dan er eigenlijk te verwachten viel. Nu maar hopen op een Mystrade scène in seizoen drie als dat er ooit nog komt D:.





    Gancanagh schreef:
    (...)

    Ja natuurlijk zou Oliver hem moeten proberen troosten, maar volgens mij zou het gewoon een flink aantal pogingen vergen voor er ook maar je reinste beetje resultaat komt. Ik bedoelde het eerder op die manier.
    Het zou echt romantisch zijn als Oliver met hem meegaat naar Fred's graf omdat Perce het alleen niet aankan (ja, ik heb een raar beeld van romantiek :W)


    O, zo. Dat is waarschijnlijk wel waar, ja. En ik vind dat helemaal niet zo'n gek idee - romantiek is meer dan alleen kaarsen en spaghetti. Ik zal proberen het erin te verwerken. ^^





    Florreke schreef:
    Oh, NanoWriMo!! Dat wil ik nu ook eens zo graag doen, maar ik heb er gewoon geen tijd voor... Over een jaar of twee mss... In elk geval wens ik je alvast veel succes!
    Je zou mss een mythe/sage/sprookje/film kunnen omvormen tot Perciver... Of een intervieuw doen met hen Met een fluffy roze loveseat of hoe noemt dat nu ook alweer xD
    En ik ben bezig aan een Perciver 4-shot. 'Loves From Barcelona', maar ik ga hem hier pas zetten als ik volledig klaar ben :Y)
    *gaat een reddingsvest zoeken voor de schrikbarende Perciver-zondvloed*


    Ik zit eigenlijk ook midden in mijn toetsweek. Ik maak gewoon tijd. x')
    Een interview is wel een leuk idee, hehe. Die komt ook op mijn lijstje.
    En nu vraag ik me af wat Percy of Oliver in Barcelona zouden moeten doen. (krul)





    Gancanagh schreef:
    En omg! Iemand *points at Square* moet een one shot schrijven met Percy als Jessica Rabbit :'). Title: In een nieuw licht. :')



    Ik moest haar googlen, maar toen lag ik dubbel. Ik zal waarschijnlijk wel eerst de film moeten kijken voor ik hier iets mee kan, en om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee hoe ik dit ooit zal moeten schrijven, maar ik ga het zeker proberen. :Y)




    PercyWood schreef:
    Ik associeerde op de een of andere manier Perciver net met zeemeerminnen... Dus...


    Haha, misschien komt het door Sonnets Kleine Zeemeermin fanart? Ik denk niet dat het op dat verhaal zal gaan lijken, maar ik zal een zeemeermin!Percy schrijven. :'D





    Sonnet schreef:
    (...)

    Hmm, daar heb ik niet echt heel goed over nagedacht. Ik dacht eigenlijk aan een meisje, maar een jongen kan natuurlijk ook.. En een naam, laten we daar maar niet over beginnen. Als ik verhaallijnen bedenk zijn de namen meestal meisje en jongen, voordat ik het internet afstrompel in mijn zoektocht naar namen. :Y)


    Ik zal er wel gewoon een meisje van maken dan. In dat geval zal ze waarschijnlijk Molly of Lucy gaan heten. ^^





    Wiarda schreef:
    Jongens, noem eens een goede reden om Percy in een jurk te steken? :W


    Heeft het nut om je een koekje aan te bieden in ruil voor een hint over waar jij mee bezig bent? Je maakt me nu namelijk heel erg nieuwsgierig. (krul)





    PercyWood schreef:
    (...)
    Cancanagh begon ermee :3


    Ik weet het. ^^ Extra knuffel voor Gancanagh.







    Woohoo, lang bericht. Ik hoop dat ik niets heb overgeslagen dat eigenlijk niet overgeslagen had mogen worden. Ik denk dat ik nu voorlopig wel even voldoende ideeën heb - samen met een paar die ik zelf nog had zijn het er nu vijftien. Ik hoop dat dat nog gaat lukken in maar vijftigduizend woorden. x'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan