• Ik had het zojuist met Tortura over mijn opa en het haalde allemaal herinneringen op en ik bedenk me nu echt wat voor een schatje hij was. Ik mis hem echt heel veel, hij is nu al iets meer dan vier jaar geleden overleden. Dat gaat echt zo snel!

    Ik wilde in ieder geval even drie van mijn herinneringen met jullie delen, vervolgens mogen jullie ook je herinneringen aan een familielid delen natuurlijk!

    Al vanaf kinds af aan plaagde opa heel graag. Als we dan pudding/vla kregen van oma en je lette drie seconde niet op, was je toetje weg en had opa deze achter zijn rug. Ieder kleinkind zei altijd hetzelfde: 'Opa, dat is niet leuk! Geef mijn toetje terug!' Hoewel we zeiden dat het niet leuk was, moesten we er natuurlijk altijd om lachen.
    Mijn tweede herinnering is het ijsjesritueel. Als ik ziek was ging ik altijd naar opa en oma. Opa haalde dan altijd twee softijsjes voor me. Deze kon ik natuurlijk nooit allebei op en dus verdween er altijd eentje in de vriezer. Toch nam hij er áltijd twee mee, puur omdat hij wist dat ik een hekel had aan oneven getallen.
    De laatste herinnering vind ik zelf nog het leukst. Mijn opa was op een gegeven moment ernstig dement en kon daarom niet meer thuis wonen. Op een dag ging ik bij hem op bezoek en zodra ik binnen kwam op de gesloten afdeling (mijn opa liep op het begin nog wel eens weg), riep een man dat ik weg moest gaan omdat ik een duivelskind was. Een andere vrouw antwoordde daarop dat hij 'die arme jongen met rust moet laten'. En bedankt, ik ben een meisje. Het lieve is dat mijn opa direct hard terug schreeuwde, dat die mensen gewoon jaloers waren dat ze mij niet hadden. Hij klonk echt als een klein kind, maar ik vond het zo ontzettend schattig. Net alsof ik het nieuwste speeltje was wat iedereen wilde hebben. Hij is mijn naam tijdens zijn dementie ook nooit vergeten. (bloos)

    Oh ja, en hij was mijn held omdat hij een appel in één keer kon schillen, zodat je dus één lange schil had.


    Dat was mijn opa en ik vind hem persoonlijk echt een schatje. Als je hem nu niet leuk vindt, zeg dan alsjeblieft niets want dat vind ik nogal respectloos.
    Het was ook een ontzettend sterke man. Hij heeft drie hersenbloedingen overleefd en is opgegroeid met Psoriasis een huidziekte die nu nog altijd als onsmakelijk wordt beschouwd, maar vroeger al helemaal.



    Heel erg bedankt als je dit helemaal gelezen hebt. (: Voel je vrij om nu je eigen herinneringen te delen!

    [ bericht aangepast op 24 okt 2012 - 21:16 ]


    everything, in time

    Nawh. Di's zo vertederend om te lezen :3 Ik heb zoveel herinneringen aan m'n opa's en oma's, wel/niet overleden, goede/slechte herinneringen. Als ik die allemaal ga opnoemen. Heheh _O_ Wel toevallig dat ik 'n oma heb gehad met Psoriasis en mijn nog levende oma Alzheimer heeft, maar desalniettemin is 't zo'n schat van 'n vrouw (maar ik heb ook gewoon iets met ouderen). Een leuke herinneringen van mijn al overleden opa is dat hij bekend stond om zijn mosterd! Ik herinner me nog dat in '99, het jaar van overlijden, bij zijn graf heb gezeten en hem heb gezegd hoeveel ik zijn mosterd miste, maar ik was toen pas 7! Bij mijn overleden oma zal ik nooit vergeten hoe zij een groep ganzen te lijf ging met haar handtas in 't rond zwiepend! Ik wil ze allemaal terug :C

    Dit is trouwens mijn oma, terwijl ze mijn bril draagt :'D Paar maanden terug:

    [ bericht aangepast op 24 okt 2012 - 23:45 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dat is zo lief
    Ik heb aan mijn ene opa totaal geen herinneringe, iets wat ik zeer jammer vind omdat hij tijdens wo2 in het verzet zat en heel veeel heeft gedaan enzo
    Aan mijn oma nog wel wat. Ik vond het altijd geweldig om naar mijn oma te gaan in Breda, altijd met 1 april gingen we en ik had mijn eigen oppas
    Ik vind het echt jammer dat zowel die opa als die oma overleden toen ik nog redelijk klein was (opa was ik 1 en oma bijna 6)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hij klinkt echt als een geweldige opa.
    Nou, ik heb mijn ene opa nooit gekend - hij was al zes jaar voor mijn geboorte gestorven. (foto hieronder) En mijn oma langs die zijde was een goede oma, maar niet zo speciaal als dat ik er dingen over kan zetten als nu.
    Dank je wel, Marleen, nu heb ik oude foto's beken enzit ik al een half uur te blèten voor mijn oma. (vier jaar geleden gestorven)



    Ik ben blij dat mijn grootouders aan mijn vaders kant nog leven. Die betekenen echt veel voor mij.
    Zo stopte ik vanmiddag om 13h30 (ze eten om 11h30) om even in de krant te kijken. Duwde mijn opa mij twee horloges in m'n handen, die hij voor een 'spotprijsje' had meegekregen, omdat mijn zus nog een horloge nodig heeft. En dan ga ik naar het ander huis, waar mijn oma op dat moment was (ja, ze hebben twee huizen) en we beginnen te praten en ik moest nog naar huis om te gaan eten (boterhammen). M'n oma had al afgewassen enzo, maar toch ging ze eerst nog helemaal naar het ander huis achter kroketten om in het frietvet te smijten, ze bakte de kip speciaal voor mij (geen overschotje, echt een nieuwe kip) en wortels. Gewoon, omdat ik anders boterhammen moest eten. Ik zei dat het niet moest. Maar ah.
    Ook rijdt mijn opa ook vaan naar het dorp om een fiets aan mijn bushalte te zetten. Hij rijdt dus zelf op een fiets, met een fiets aan zijn hand. Hij is 80 jaar! M'n oma is 82 jaar. Ze werken nog vaak op het land: hooi keren, bonen kuisen,... Echt, respect.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2012 - 22:11 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Jullie verhalen maken me bijna aan het huilen!
    Ik heb wel hele mooie herinneringen aan mijn opa's en oma's, maar die zijn helaas al vrij lang terug overleden, dus ik heb een opa helaas nooit gekend.


    Tijd voor koffie.

    Hij klinkt ook als een schatje en dat hij je naam ook nooit vergeten is ondanks zijn demensie is al helemaal geweldig! C:


    Pretty is just a pretty word.

    aw, wat een schattje. Mij maakte je verhaal ook aan het huilen.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Wat een ontzettend leuke herinneringen heb jij aan je opa. Hij ziet er heel vriendelijk uit. (:
    Mijn opa is inmiddels al heel wat jaren geleden overleden, waardoor ik niet alles meer herinner. Maar wel dat hij een super lieve opa was.
    Mijn broer en ik werden altijd verwend. Verder herinner ik me nog dat er een nest (zwerf)poezen in zijn garage werd geboren. Hier van namen hebben we er één gehouden en één ging naar mijn tante. Die poes bij mijn tante kreeg wéér kittens, waarvan we nu twee hebben. ^^
    Toen mijn opa overleed is een hartje (van strijk-kraaltjes) dat ik gemaakt had mee gegaan in het graf. Het was een lieve man.


    You are beautiful, you are love.

    Ooh wat leuk! Het is altijd goed om leuke herinneringen aan iemand te hebben (:
    Ik vind het zo jammer dat mijn opa in Polen woont en ik hem amper zie. Toch koopt hij elk jaar als mijn moeder erheen gaat iets voor mij, zoals oorbellen of een ketting, en ik ben er heel erg trots op dat ik die dingen heb. Niet omdat het goud is ofzo, maar omdat het van mijn opa is.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik kreeg echt tranen in m'n ogen. Hoe lief.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ahwww je opa klinkt echt zo lief!
    Ik heb het geluk dat ik alle 4 mijn opa's en oma's nog heb. Met 1 oma heb ik echter geen contact, nooit gehad ook. En mijn andere 2 opa's en ene oma, zijn de liefste mensen die ik me had kunnen wensen.


    Sometimes your plans don't work out because God has better ones.

    Wauw, knap dat hij drie hersenbloedingen heeft overleefd, zeker ook als je een huidziekte hebt en het klinkt heel erg lief (:
    Ik heb allebei mijn opa's nooit gekend, eentje stief vijftien jaar voor mijn geboorte en de andere twee jaar voor mijn geboorte. Van één oma heb ik bijna geen herinneringen en mijn andere oma leeft gelukkig nog. Van mijn overleden oma weet ik wel nog dat ze ontzettend lief was en ons volstopte met soepballetjes (niet van die gehaktballetjes) en fruit. Mijn oma vergat ons ook nooit toen ze dement werd, gelukkig.


    Take risks and conquer your fears.

    Mijn opa is ongeveer anderhalf jaar geleden overleden. Still makes me sad. Vreemd genoeg is de herinnering die altijd in me op komt, deze:
    Een vriendin was bij mij rond kerst, want mijn opa en oma waren er om kerststukjes te maken. We hadden toen een foldertje gezien van de Jumbo(? ofzo) waarin stond dat je nu vier tompoezen voor één euro kon krijgen. Dus wij wilden gaan, en toen stond opa erop dat hij ze betaalde. En ik weet niet, als ik er zo aan terug denk vind ik dat zó lief, terwijl het iets heel kleins is eigenlijk. En niet eens zo heel speciaal.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Weet je, ik moet nu niet alleen aan mijn overleden oma denken, maar ook aan twee kennissen, die deze zomer verongelukt zijn bij een bootongeluk in Tanzania.
    Van mijn oma weet ik niet veel meer, ik was namelijk pas tien toen ze overleed en ik heb haar nooit verschrikkelijk vaak gezien, omdat ze helemaal in Twente woont en ik in hartje Brabant. Ik weet nog wel dat ze een echte suikeroma was ^^ En een echte lieve <3

    Maar waarom ik aan die kennissen moet denken... Djee, het is gewoonweg kut hoe dat is afgelopen.
    Het zijn namelijk studiemaatjes van mijn ouders en de vrouw was zegmaar de 'BFF' van mijn moeder. Met Oud&Nieuw kwamen ze vroeger of naar ons, of wij gingen naar hen ^^ En ik heb altijd zó hard gelachen met hen ;]
    Ookal was ik nog maar een klein meisje, ik heb zo veel leuke herinneringen er aan overgehouden :')
    En toen, patsboem, was het ineens klaar... Ik mis ze nog steeds half en ik vind het zo verschrikkelijk voor hun kinderen... Hele wereld bij elkaar gejankt bij de begrafenis.
    Maarja.

    Wel leuk verhaaltje trouwens! Dat lijkt me een hele lieve en toffe opa! ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb nu trouwens ook meteen 'Mijn Opa' van Ja Zuster, Nee Zuster in mijn hoofd :')


    Deep inside, I've never felt alive

    CURLYMONSTER schreef:
    Hij klinkt ook als een schatje en dat hij je naam ook nooit vergeten is ondanks zijn demensie is al helemaal geweldig! C:


    •*• Lululu •*•