• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden boeken moeten verruilen voor laptops of iPads.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Oneens, mij niet gezien.
    Ik hou te veel van papier en pennen om ze te verruilen voor laptops/Ipads..


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Leerlingen kunnen nioet zeggen dat ze hun boeken kwijt zijn of vergeten. Je hebt één ding mee namelijk en dat is je laptop waar alles handig in opstaat. Maar aan de andere kant zeg ik tegen, je raakt veel te snel afgeleid door social media en andere dingen op het internet. Wat bij vrijwel iedereen uit mijn klas het geval is en ik vind boeken veel fijner leren. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Zoals Aria zegt; je zegt minder snel dat je je boeken vergeten bent.
    Ik zou het zelf nooit doen aangezien het nog altijd internet is, het waarschijnlijk veel te duur is en iedereen vierkante ogen krijgt (krul).
    Ikzelf vind het lezen totaal geen probleem en alleen maar chagrijnig word van al die nieuwe uitvindingen.


    "You can't spell bass without ass" -Zacky V.

    Oneens ik moet er niet aan denken!:Y)


    •*• Lululu •*•

    Oneens

    Ten eerste kan niet iedereen dat betalen. Niet iedereen kan zich een laptop permitteren. Ten tweede, als je een laptop hebt en die heeft ineens kuren in de les waardoor je hem niet meer kunt gebruiken, dan kun je niet snel zeggen: "hé mag ik jouw notities eens lenen?" want jouw laptop is toch kapot en kan dus geen mails ontvangen. Daarbij als je een heel jaar hebt bijgehouden en dan ineens gaat jouw laptop kapot, voor je het hebt kunnen leren/afprinten, ben je hard gejost. Ten derde is er het feit dat een laptop niet superlang meegaat per dag. Ik weet niet hoe lang de rest les heeft, maar mijn laptop zou dan 9-10u mee moeten gaan. Dat gaat niet. En als je hem de hele tijd aan de oplader hangt, verkort je de duur dat de batterij meegaat, wat erin resulteert dat je binnen de 1-2 jaar toch weer een nieuwe zou moeten kopen. + als iedereen hem aan de oplader moet hangen, zit je met een probleem. Mijn aula's hebben geen stopcontacten voor 150-200 man.... Ten laatste is een computer gewoon veel te veel afleiding. Ik zat vorig academiejaar vaak naast dezelfde mensen en 2 daarvan hadden een minilaptop die voor zeker 8-9u mee ging. Die deden niets anders dan met elkaar chatten (ook al zaten ze naast elkaar) en spelletjes spelen.

    Volgens mij zou ik en mijn ouders van armoede sterven als ik ieder jaar een nieuwe laptop voor school nodig heb. Dan ook nog eens de inschrijvingskosten (€600) en de kosten van de boeken (wat dit semester al een slordige 150 euro is. Ook al is er een bijpassing van de studietoelage. Denk er eens aan dat je 5 kinderen hebt en alle 5 hebben een laptop nodig e.d. Die sterven ter plekke als ze de rekening zien.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oneens.
    Die technische apparaten zijn veel te onbetrouwbaar om van afhankelijk te zijn voor school. De manier waarop ik nu afhankelijk ben van computers, kopiërmachines, en websites is naar mijn idee al veel te veel. Het komt ontzettend vaak voor dat ze niet werken, dus om voor het leren van toetsen ook afhankelijk te zijn van zo'n ding, lijkt me geen goed idee.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Oneens,

    Natuurlijk zullen ze dan zo ingesteld zijn dat je op bepaalde site's niet kan.
    Maar ik zou het niet leuk vinden je bent dan bijna de hele dag dus bezig op een computer/tablet. En dat lijkt me eigenlijk niets. Af en toe een opdracht die met op de computer moet is geen probleem maar de hele dag? Nee liever niet


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Oneens. Ik denk dat iedereen dan meer op social media zal zitten dan op te letten. Wat wel een voordeel zou zijn, is dat je altijd alle boeken bij je hebt! Dat is ook handig voor tussenuren. Maar ik denk dat je met Ipads of laptops wel vaak krijgt dat leerlingen 'm niet hebben opgeladen. Dus dan heb je hetzelfde als je boeken niet bij je hebben. Nog een voordeel is dat je geen zware tas meer hebt. Alleen zou ik wel hoofdpijn krijgen van de hele dag naar zo'n schermpje staren. iPads of laptops lijken mij daarom alleen maar onhandig!

    Ik ben er op tegen, maar ik denk dat het in de toekomst er toch wel zal komen. Bij mij op school doen ze nu ook een pilot met Ipads in plaats van boeken..

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 10:38 ]


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Aria schreef:
    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Leerlingen kunnen nioet zeggen dat ze hun boeken kwijt zijn of vergeten. Je hebt één ding mee namelijk en dat is je laptop waar alles handig in opstaat. Maar aan de andere kant zeg ik tegen, je raakt veel te snel afgeleid door social media en andere dingen op het internet. Wat bij vrijwel iedereen uit mijn klas het geval is en ik vind boeken veel fijner leren. (:


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Ik ben het er wel mee eens. Ze doen dit nu ook in stapjes bij mij op school maar toch zijn er veel problemen mee. Documenten die verdwijnen, leraren die zelf niet kunnen omgaan met een Mac, geen internet of gewoon een kapotte Mac. Alles wordt over een aantal jaar met laptops gedaan dus naar mijn mening is dit wel handig maar wel instapjes en niet in een keer iedereen want dan wordt het een chaos. De laptops bij ons zijn trouwens alleen als vervanging van de werkboeken, leerboeken zijn dus nog steeds aanwezig wat de leerlingen zelf ook prettiger vinden.


    En over Social Media, de leraren hebben een programma waarmee ze bij alle laptops mee kunnen kijken op het internet wat vrijwel bij iedereen aanstaat. Als je goede afspraken maakt hoef je daarvoor niet bang te worden en daarbij onze school vindt social media - binnen bepaalde perken - juist heel handig en veel leraren gebruiken het bij ons ook voor leerlingen.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 10:47 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Oneens, ik zou er niet aan willen denken om elke dag op een laptop te moeten werken. Geef mij de vertrouwde boeken maar gewoon.


    Pretty is just a pretty word.

    Aria schreef:
    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Leerlingen kunnen nioet zeggen dat ze hun boeken kwijt zijn of vergeten. Je hebt één ding mee namelijk en dat is je laptop waar alles handig in opstaat. Maar aan de andere kant zeg ik tegen, je raakt veel te snel afgeleid door social media en andere dingen op het internet. Wat bij vrijwel iedereen uit mijn klas het geval is en ik vind boeken veel fijner leren. (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Oneens, te duur en te veel afleiding om echt op te letten in de les


    Can't control my second personality

    Oneens, beeldschermen zorgen vaak voor een slechte concentratie.


    You are beautiful, you are love.

    Oneens.


    Tijd voor koffie.