• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden boeken moeten verruilen voor laptops of iPads.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Eens, maar ergens ook oneens.
    Dan kan ik niet meer tekenen in mijn cursus, maar het zou veel beter zijn voor de natuur. Dan hoeven niet al die bomen te sneuvelen..


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    Aan de ene kant ben ik het er mee eens want zo is je tas veeeell lichter en hoef je bijv. met aantekeningen niet te schrijven (je hand doet er altijd zo'n pijn van).
    Maar aan de andere kant is dat natuurlijk wel heel duur...


    Be true to who you are - zayn

    Nee.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Oneens, aangezien het niet gezond is om de hele dag achter de laptop/computer te zitten en veel tieners dat na schooltijd al doen. Ik zou de hele dag hoofdpijn krijgen en denk aan de stroom die het kost om die laptops op te laden en dan moeten er ook weer allemaal stopcontacten komen. Nee, ik heb liever boeken en schriften.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 20:11 ]


    4:21 ''We'll be alright''

    Mijn school doet het beide
    Een groot deel staat op onze laptop, maar we doen de opdrachten wel met het boek erbij enzo
    Gewoonweg omdat het niet makkelijk is om telkens het boek op internet op te zoeken enzo


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Moeilijk! Ik zou het erg leuk en handig vinden. Je moet tenminste niet zo meesleuren met boeken. Maar dan zouden ze op mijn school het internet eens wat anders moeten maken. Wij kunnen gewoon op twitter via school ;). Maar het is niet zo goed en fijn voor je ogen. Ik zou een compromis sluiten door de werkboeken en schriften in te ruilen voor een ipad zodat je daarop je aantekeningen en antwoorden kan invullen maar wel nog gewoon kan leren ;).

    SwaggaGirlx schreef:
    Aan de ene kant ben ik het er mee eens want zo is je tas veeeell lichter en hoef je bijv. met aantekeningen niet te schrijven (je hand doet er altijd zo'n pijn van).
    Maar aan de andere kant is dat natuurlijk wel heel duur...


    ^^^ als je al je boeken optelt bij elkaar moet je waarschijnlijk nog veel meer betalen. 1 boek kost minstens 20/30 euro. Doe dat keer 2 per vak en keer 10 voor boeken. En een ipad of laptop vergaat niet zomaar dus je kan er misschien wel 3 jaar mee doen.

    Eens, als we ze maar niet zelf hoeven te kopen. Al mogen we ze lenen van school. Al die zware boeken in je tas. Heb elke avond last van mijn rug. Op school zijn we er gelukkig al een beetje mee bezig :)


    your smile looks adorable on you, you should wear it more often.

    HAHA ik werk alleen maar op laptop at my schoool, soooo

    Aria schreef:
    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Leerlingen kunnen nioet zeggen dat ze hun boeken kwijt zijn of vergeten. Je hebt één ding mee namelijk en dat is je laptop waar alles handig in opstaat. Maar aan de andere kant zeg ik tegen, je raakt veel te snel afgeleid door social media en andere dingen op het internet. Wat bij vrijwel iedereen uit mijn klas het geval is en ik vind boeken veel fijner leren. (:


    “Things never happen the same way twice.”

    Oneens.
    De ene school zal een laptop verplichten van dit type, de andere van dat type en nog een andere school verplicht iPads. Dat wordt een kostelijke zaak als je een aantal keer van school wordt getrapt/verandert.
    Niet iedereen heeft het geld om dat te kopen.
    Als hij crasht ben je meteen alles kwijt, cursussen, handboeken, documenten, aantekeningen,...
    Maar vooral, je hebt een handboek, een invulcursus en een vademecum/ander handboek. En soms moet je met meerdere tegelijk open zitten. (Denk aan een tekst bespreken in je Nederlands/Frans/Engels/Duits handboek. Hoe ga je dat doen?

    [ bericht aangepast op 1 nov 2012 - 19:00 ]


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Love1Dniall schreef:
    (...)

    ^^^ als je al je boeken optelt bij elkaar moet je waarschijnlijk nog veel meer betalen. 1 boek kost minstens 20/30 euro. Doe dat keer 2 per vak en keer 10 voor boeken. En een ipad of laptop vergaat niet zomaar dus je kan er misschien wel 3 jaar mee doen.


    Het boekengeld krijg je als het goed is op de meeste scholen aan het einde van het jaar gewoon weer terug.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Blijheid schreef:
    Blijkbaar zijn het er velen oneens mee, maar ik ben eens.
    Een laptop is misschien wel duur, maar kijk eens hoeveel boeken we elke dag mee moeten sleuren? Het zou veel handiger zijn als al die boeken en cursussen op een harde schijf of online zouden staan. Al was het maar een klein formaat van laptop. Deze kleine formaten zijn meestal niet te duur en kunnen de meeste mensen zich wel veroorloven. Als men nu afspraken maakt dat de leerlingen niets mogen downloade, alleen de programma's die leerkrachten aantonen én onder begeleiding van de leerkracht is dit zeker te doen.
    Men hoeft niet veel te betalen voor een klein formaat laptop + niets downloaden of geen wijzigingen aan de laptop aanbrengen zonder toestemming van een leerkracht. Dit is zeker een goed idee!

    Ik koop liever ieder jaar die boeken hoor. Ik kan niet van eens scherm leren. Dan moet ik alsnog al die boeken afprinten. Weet je hoeveel inkt en papier je dan kwijt bent?

    De kleine laptops zijn even duur als een gewone laptop. Soms zelfs duurder omdat die langer horen mee te gaan en alles gewoon veel fijner is.

    Hoe ga je die bepaalde afspraken maken als je allemaal zelf een laptop moet kopen? Je doet toch met je eigen laptop wat je wil? En een estra laptop voor school is gewoon te zot voor woorden. 2 laptops per persoon?

    Niets downloaden? Je hebt altijd wel dosnloads nodig. Al is het maar de nieuwe versie van je internetprovider of Adobe. Er staat standaard op iedere laptop maar een trialversie van Office. Dus je moet sowieso nog Office gaan downloaden. En wat bedoel je met wijzigingen? Updates? Die heeft iedere computer nodig. Voor de rest kun je niet veel wijzigen dan je achtergrond en dergelijke.




    Weet je, ik moet voor school nu 9 weken stage doen. Ik vind het heel leuk, maar ik kijk bijna een ganse dag (8,5u) op een computerscherm. Als ik dan thuis kom en ik moet nog voor school werken, schiet het er bijna niet in omdat mijn ogen gewoon pijn doen van de hele dag naar dat scherm te kijken. Ik heb zelfs moeite met Quizlet te openen. Als je al een hele dag naar een computer moet staren en je moet naderhand ook nog eens huiswerk maken op de computer, dan ben je echt dood. Dan gaat iedereen op 40 jarige leeftijd al een bril moeten dragen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Oneens
    ipads en laptops zijn wel leuk en handig enzo, maar als ie kapot is, dan duurt het een hele dag voordat hij gemaakt is en dan kan je dus geen les volgen. Verder zijn ze ook duur en als er veel leerlingen zijn moeten ze voor al die leerlingen ipads kopen en dan gaat de school failliet!


    dreams come true, nightmares to

    eens. er zijn heel veel jongeren met rugklachten door al die zware boeken. Ik ook, ik heb een S-scoliose, een getorste wervel, van onderen te hol, van boven te bol. ik zeg niet dat dit alles komt door mijn boekentas, maar het helpt ook niet echt!!


    Never apologize for being awesome