• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden boeken moeten verruilen voor laptops of iPads.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Aria schreef:
    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Leerlingen kunnen nioet zeggen dat ze hun boeken kwijt zijn of vergeten. Je hebt één ding mee namelijk en dat is je laptop waar alles handig in opstaat. Maar aan de andere kant zeg ik tegen, je raakt veel te snel afgeleid door social media en andere dingen op het internet. Wat bij vrijwel iedereen uit mijn klas het geval is en ik vind boeken veel fijner leren. (:


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Ik ben het er mee eens. Heb dat nu zelf ook op school, veel fijner. c:


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Aria schreef:
    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Leerlingen kunnen nioet zeggen dat ze hun boeken kwijt zijn of vergeten. Je hebt één ding mee namelijk en dat is je laptop waar alles handig in opstaat. Maar aan de andere kant zeg ik tegen, je raakt veel te snel afgeleid door social media en andere dingen op het internet. Wat bij vrijwel iedereen uit mijn klas het geval is en ik vind boeken veel fijner leren. (:


    "Don't try to fit in when, you were born to stand out." - Jedward

    Blijkbaar zijn het er velen oneens mee, maar ik ben eens.
    Een laptop is misschien wel duur, maar kijk eens hoeveel boeken we elke dag mee moeten sleuren? Het zou veel handiger zijn als al die boeken en cursussen op een harde schijf of online zouden staan. Al was het maar een klein formaat van laptop. Deze kleine formaten zijn meestal niet te duur en kunnen de meeste mensen zich wel veroorloven. Als men nu afspraken maakt dat de leerlingen niets mogen downloade, alleen de programma's die leerkrachten aantonen én onder begeleiding van de leerkracht is dit zeker te doen.
    Men hoeft niet veel te betalen voor een klein formaat laptop + niets downloaden of geen wijzigingen aan de laptop aanbrengen zonder toestemming van een leerkracht. Dit is zeker een goed idee!

    [ bericht aangepast op 28 okt 2012 - 15:44 ]


    If it is meant to be, it will be !

    Een laptop heeft voordelen maar ook veel nadelen.
    Natuurlijk kan je dan niet meer zeggen dat je je boeken bent vergeten, je hoeft geen zware tas meer mee te dragen en alles staat mooi allemaal bij elkaar op een harde schijf waardoor de kans dat je iets kwijt raakt ook kleiner is.
    Maar was als je laptop opeens crasht, of kapot gaat. Dan heb je opeens helemaal niks meer. Daarbij is de kans ook groot dat we alleen maar op het social media zitten. Tenminste, dat zou in mijn klas gebeuren.
    Ook ben je dan opeens verplicht een laptop te kopen maar misschien heb je wel een hele goede computer thuis en vind je een laptop overbodig.


    "Ignite, my love. Ignite."

    oneens, ik had echt gedacht dat bijna elke scholier mee eens zou zeggen maar dat valt dus nog wel mee. ik bovendien vind het ook minder, als je net een moeilijke opdracht af hebt zul je zien valt hij uit en moet je over nieuw, en als hij stuk gaat heb je mooi een probleem, zul je de komende tijd niets meer doen op school omdat hij bij de maker is..... en ze moeten ergens van betaalt worden en niet alle mensen hebben geld om voor al hun kinderen een Ipad of laptop aanteschaffen! dus niet mee eens, ookal lijkt het me wel leuk!!!


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Nee.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    oneens, teveel afleiding en dan moet je die laptop de hele dag gebruiken ook voor huiswerks enz.
    als dat zou gebeuren, zou ik geen beeldscherm meer kunnen zien:X


    .it's up to you to make dreams come true

    Alsjeblieft niet zeg.

    - Kijken kinderen nóg langer naar een beeldscherm op een dag.
    - Als dat ding stuk gaat kunnen ze gelijk niks meer.
    - Het is duur.
    - Wat is er mis met boeken?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    oneens, ik zou afgeleid worden door alle mogelijkheden op mijn computer. Ergens is het wel heel erg handig, maar jammer genoeg bestaat Quizlet en is dat een groot deel van mijn leven. (':


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Oneens.


    Intersectional feminist

    Oneens. Gebeurt bij mij op school al, ze zijn aan het testen. Er is 1 "ipad-klas" (de brugklas) en die werkt dus met een ipad, maar ook met boeken. Zal wel snel kapot gaan, die brugklassers kennende, en is vreselijk duur. Denk ook dat het heel erg afleidt.


    live, love, learn, try, believe.

    Ik vind 't nogal duur. Een kapot boek is makkelijk te vervangen, een kapotte iPad al heel wat minder. Een boek crasht ook nooit, dat kan van een laptop/iPad/... niet gezegd worden.


    Raspberry poptarts dude

    Aria schreef:
    Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Leerlingen kunnen nioet zeggen dat ze hun boeken kwijt zijn of vergeten. Je hebt één ding mee namelijk en dat is je laptop waar alles handig in opstaat. Maar aan de andere kant zeg ik tegen, je raakt veel te snel afgeleid door social media en andere dingen op het internet. Wat bij vrijwel iedereen uit mijn klas het geval is en ik vind boeken veel fijner leren. (:


    --

    Dat heeft mijn school al en ik vind het beter, dus eens.


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.